Водородната Honda става и за мини електроцентрала

Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км
Обновена: 11 мар 2016 22:25 | 11 мар 2016 22:13,
37
Водородната Honda става и за мини електроцентрала
Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс

Водородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премиера на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела.

Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара.

Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин.

Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.

В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.

Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.

Още за Honda Clarity вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Незнам защо някой, бърка това с брауновия газ, това са съмнем различни технологии.Независимо каква е крайната цена на водорода това е най разпространения елемент ,Петрола е строго ограничен ,така че развиването в тази област е задължително.Дали това означава , че ще спестим световния разход на петрол, може само да го намали консумацията с времето има неща където петрола още няма алтернатива.Представете си ресурсите след 100 години а не сега.
19
0
 
2
 
! Отговори
До Понко преди 8 години
Ти изобщо вярваш ли си на глупoститe, дето пишеш? Каква 2001 година? Още 1966 година има вградени горивни клетки в коли, и те нямат нищо общо с трите посочени марки. Ходи почети малко, че ставаш за смях!
18
5
 
3
 
! Отговори
ззз преди 8 години
СТИГА БЕ!!!Писна ми от псевдо ЕКО реклами!Някой казва ли колко струва литър/килограм водород и как се получава?ЗАБРАВЕТЕ ЕЛЕКТРОЛИЗАТА, за която всеки се сеща.Промишленият водород се получава от ПЕТРОЛ !!!??? и рахода е приблизително 10:1 т.е. 10л. петрол за 1 водород!!!Ха да ни е честита ЕКО колата!Всичко е само реклама!
17
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А Путин днеска утрепа още 20 цивилни в Сирия.
16
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 24Тойота пусна патентите си миналата година.Хонда имат и предишно Кларити от 2008г.Създадено е 2006, но в продажба беше пуснато 2008.Та човека е прав - HONDA!
15
0
 
2
 
! Отговори
Пинко преди 8 години
До ПонкоМарката за която говориш нищо не е изобретила.Великите немски инженери от тая марка ползваха водорода да го горят в ДВГ вместо да го ползват в горивна клетка.Гениално а?
14
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе боко...нали вчера правиха 5г.от трагедията.....
13
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ето една от причините Япония да бъде ударена от земетресение,цунами,ядрени реактори....представете си шока сред автомобилните гиганти най вече тези през океана
12
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименКрузерите къде ги правят?
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да, тойота също но аз карам акорд сглобяван в япония и някакси не ме кефи че ги сглобяват в англия тойотите. Инак на тойота дизела няма грешка.
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен"хонда, кой друг".............................................тойота без пари, въпреки че имат петенти, доставят на вс др компания технологииите си вкл и на хонда
9
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като собственик на Хонда мога да кажа: разбира се че Хонда, кой друг?За коментарите: ей чудя ви се. Умни сте, надъхани и любознателни. Вместо да го впрегнете това за нещо полезно вие се карате кой по знае. Живея в ук и тук 98% са тъпоъгълници дето ще ви гледат все едно им говорите на китайски с тия коментари. Нещата не са толкова непостижими колкото изглеждат.
8
3
 
8
 
! Отговори
jelev преди 8 години
До 16: А брауновия газ какво е бе кал|ъф - водород и кислород точно.. големи експерти тука както винаги ..
7
5
 
2
 
! Отговори
Понко преди 8 години
До ВурстВземи прочети кой пръв изобрети автомобил с горивна клетка, и кога, преди да се изказваш неподготвен...Жокер: годината е около 2001, а марката - една от трите изброени от теб...
6
7
 
7
 
! Отговори
БРАВО преди 8 години
Това е Бъдещето - сипваш 20 литра вода от някоя река в резервоара и си решаваш всичко - път , топло , светло .
5
9
 
20
 
! Отговори
Вурст преди 8 години
Oт БМВ, Гоуф и Алуди никакви технологии. Само германско самочувствие постигнато с труда на бай Мехмед - турски емигрант, трето поколение работник в завода на VW.
4
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Добра технология и очаквана , предполагам, че са решили проблема с съхраняване на водорода, защото тази технология , не е нова, но има проблем със съхранението на водорода.Любопитно е, как са решили този проблем.Иначе браво, това е една страхотна технология на бъдещето.В България няма смисъл, от подобна кола, защото няма как да я зареждаш, но това може да се промени.
3
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Чал-мите пи.каят газ от яд, ама никой неим го купува! Петролните държави са приключени , ние сме си най-добре - домати и краставички винаги ше се ядат!
2
4
 
30
 
! Отговори
един преди 8 години
Японците да се обърнат и да тичат срещу нас,пак не можем да ги стигнем.
1
10
 
8
 
! Отговори
... преди 8 години
като не става за кола ...