Четири големи града отсякоха: Край на дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина
58
Четири големи града отсякоха: Край на дизелите
Снимка: Reuters

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там, съобщава AutoMedia.bg. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето.

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат.

А и разкритията покрай глобалния скандал с Volkswagen – "Дизелгейт", при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуер, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете.

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители.

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори.

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Отваряте сайт на която си искате фирма, дето продава нови автомобили.Взимате два еднакви автомобила с еднаква мощност ,дизел и бензинова версия и сравнявате екологичните им показатели. Ще се изненадате кой от двата двигатели е по-чист.
6
11
 
7
 
! Отговори
77777 преди 7 години
Всъщност дизеловият двигател много по-малко замърсява въздуха от бензиновия двигател, но разбира се двата двигателя замърсяват по различен начин. Според мен решението да се спират коли с ДВГ ще доведе до по-голямо замърсяване на въздуха, което винаги се премълчава. По-добре ще е в градовете, където ще важи забраната и по-замърсено ще е като цяло в държавата, където има такива забрани. Все пак някой ще трябва да произвежда примерно електричеството, с което ще се движат превозните средства в градо
5
9
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дизела е много по-отровен за дишане от бензина и газта
4
6
 
18
 
! Отговори
|V|art!n преди 7 години
Ами явно доста дизел си изпушил приятел, понеже в тези сажди има безбройно много различни канцерогени.
3
15
 
14
 
! Отговори
инж преди 7 години
15 години работих в машинното на кораб. Дишал съм всякакъв пушек, не съм умрял. От теорията на ДВГ се знае, че в отработените газове на бензинов двигател има до 1200! вида карцерогенни частици. Повтарям - хиляда и двеста! То не са прекиси, окиси, азотни, оловни и още та до 1200.При дизела е само един канцероген - сажди. За това е филтър-катализатора.Световния транспорт е на колела с дизелов двигател. Какви забрани!?
2
7
 
24
 
! Отговори
друг замърсител преди 7 години
Значи, ще се подобри въздуха в градовете, а в покрайнините на града, където са електроцентралите, които горят тонове въглища, ще бълват още повече дим и ефекта ще е меко казано само локален.
1
11
 
23
 
! Отговори
Добро начало преди 7 години
Почва се, време беше.Сега ще скочат дизелджиите и ще кажат, че видиш ли по-екологично от дизела няма.Уви, има :)По-лошо от дизеловия автомобил е само стария дизелов автомобил!