Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда

Всички производители разчитаха на него, но Дизелгейт промени нещата
Обновена: 2 юни 2018 20:50 | 2 юни 2018 20:45,
74
Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда
Снимка: архив Reuters

До 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.

Още по темата

"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
20
 
8
 
! Отговори
Анти Дизел преди 5 години
Bye bye Трака-трака-трак!
3
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А корабите, самолетите, влаковете (дизеловите - има много от тях в САЩ) и всякакви тежки МПС, те като работят какво отделят - хелий, кислород или парфюм Шанел ли? Оппсс, те не са собственост на обикновения данъкоплатец, както леките автомобили!
2
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А истината е ,че азотни окиси произвеждат всички ДВГ (дизели ,бензинови,газови,водородни) защото азота е във въздуха а не в горивото.NOx са продукти при горене при високи температури.
1
3
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва да правят по-маломощни двигатели с ограничени обороти.Например дизелите да не могат да вдигат повече от 3000-4000 оборота.П реди години не толкова отдавна най-мощните машини са били 200-300 коня.Сега тая мощност имат 1'6-2'0 мотори.То е ясно,че предразполагат към форсиране.Като изфорсираш двигателя харчи 20 на 100.Като се кара лекичко 5-8 на 100.Има разлика дали ще изгорят 20 литра нафта или бензин или 6.И за джобът и за околната среда.