Стереотипи и заблуди при купуване на кола на старо. Не им робувайте!

При избора на автомобил всеки търси възможно най-добрият вариант
92
Стереотипи и заблуди при купуване на кола на старо. Не им робувайте!
Снимка: Булфото, архив

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат, пише Automedia.bg. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.

1. Пробег до 100 000 км

При избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.

Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.

Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).

2. По-добрe боядисана, отколкото с драскотини

Клиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.

Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.

3. Покупка само от частно лице

Мнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.

Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.

Четете още за заблудите и стереотипите в Automedia тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цената пада защото нашите джамбази отиват там с автовоза и купуват на едро десетина коли, за което им дават отстъпка.
62
2
 
11
 
! Отговори
ksarax преди 5 години
Тая статия да не е реклама на автокъщите
61
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
че кой може да си позволи нова кола ?
60
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ае къф пазар в България бе? Тук при нас сичко е една порнография
59
4
 
10
 
! Отговори
балатум преди 5 години
Последната градска кола за семейството, я взех директно от застраховател във Франция преди 3-4 години - малко рено на 34000км, 2010г, със сериозен удар отзад, за 1700 евро - около 5000 лева ми стъпи всичко да я пусна на пътя в БГ. От тогава е навъртяла 65000 и имам сменен един маншон...
58
4
 
20
 
! Отговори
Попов преди 5 години
За Бога братя, не купувайте! - а с още по- старите си трошляци пътувайте!
57
6
 
36
 
! Отговори
Шкембе с чесън преди 5 години
Мисля, че за да сме в джаза е редно да ни вдигнат резко заплатитееее! Аре бре една хилка отгоре кво ви бърка...нема обеднеете. Аллоооу чорбаджиите, на вас говоря бе...лакомии! Скоро нема има кой да ви работииии...па мрънкяте че караме трошляка на европата и ви опушваме въздуха. *** то май верно трея ви опушимееее...как си треа!
56
4
 
20
 
! Отговори
Бък преди 5 години
Ако колата е в добро състояние (дизел),ходова част, съединител, двигател и на километра а показва 250000км.бъдете сигурни че ще изкара още 250000км.
55
3
 
26
 
! Отговори
Доходи преди 5 години
Вие ни увеличете доходите, пък ние ще си преценим - нова, стара, откъде, за колко и т.н. !
54
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За да успокоя малко собствениците на нови возила ще им кажа че ако возилото са го взели от България то не са получили това което се ипредлага на купувача в една Германия например. Както с шоколада, праха за пране и другите му там. Във всеки автомобил има стандартни елементи като амортисьори, алтернатори и още куп други които се предлагат от различни производители с различно качество. Колите у нас са с части като за нас.
53
7
 
9
 
! Отговори
Папи Ханс преди 5 години
Защото снощи правих кекс,кекс,защото снощи правих кекс
52
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една кола щом е на 300 хиляди от Европа, значи досега е карана на дълъг път редовно, съответно е много вероятно и да е поддържана. Има и друго, че щом е изкарала до 300 хиляди, значи няма детски болести и производствени дефекти, а при тази на 80к могат тепърва да се проявят.
51
1
 
17
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Защото дизела е облаган с тарифи, екотакси и др., освен това годишната регистрация на дизелова кола е по-скъпа, така, че има смисъл само хора, които карат по 25-40 к км на година да го купуват - основно фирмен транспорт.
50
10
 
8
 
! Отговори
до 49 преди 5 години
Много си заблуден. Защо си мислиш че там всички въртят по 20-30 хил. км на година?
49
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
к'ви сте вии, че ше ми давате акъл бе! Я съм разбирач. Разбирам от всичко и знам всичко и пия ракия!
48
6
 
42
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Няма дизелова кола, внесена от Западна Европа, която да е на 10 или повече години и да не е на минимум 300 хиляди километра, просто няма шанс, каквото и да ви убеждават.
47
5
 
26
 
! Отговори
С кола на старо преди 5 години
Ако една кола е обслужвана и поддържана редовно няма значение на колко години е!Относно системите за сигурност всяка кола след 2005 има достатъчно.И не ми излизайте, че нова Дачия е по-добре от Германска кола втора употребазакупена от представителство или от частно лице първи собстеник там.Просто пазарът ни е беден и се вкарват ударени и коли от моргите.Не може един голф 5 да струва тук 6-7к лева, а в Германия да са 5к евро с TUV и да очакваме, че ще са читави.
46
0
 
43
 
! Отговори
Филц преди 5 години
Наскоро в Бамберг гледах един Мерцедес на 560 хиляди км, 2007г беше МЛ-350, някакъв кюрд беше собственика, искаше 10 Хил евра преди пазарлъците, таралянкал го до Диарбекир по два пъти годишно за баклава Байрям и Коч Байрям и те така.... вътре миришеше на крака. Сигурно някой автоджамбазин от Враца ще го купи и ще го пусне на карс.бг за "на 98.000 км, без забележки, като нов - 24.990лв напълно обслужен, нов внос"
45
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я са скриите бе кола не се купува а се краде !
44
1
 
30
 
! Отговори
Вангу преди 5 години
Eeгати то се разбирачи тука.шапка ви свалям.Царевицата загърлихте ли я....