Стереотипи и заблуди при купуване на кола на старо. Не им робувайте!

При избора на автомобил всеки търси възможно най-добрият вариант
92
Стереотипи и заблуди при купуване на кола на старо. Не им робувайте!
Снимка: Булфото, архив

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат, пише Automedia.bg. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.

1. Пробег до 100 000 км

При избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.

Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.

Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).

2. По-добрe боядисана, отколкото с драскотини

Клиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.

Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.

3. Покупка само от частно лице

Мнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.

Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.

Четете още за заблудите и стереотипите в Automedia тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
4
 
37
 
! Отговори
Софийска баница преди 5 години
До Анонимен 40И к'во като е Дачия Сандеро? Човека за такава кола е имал пари. Кара нова кола и няма грижи. Или, викаш, друго си е да се пра'иш на голям играч с някой 15-20 годишен "премиум" тарялясник и да теглиш кредит, всеки път когато трябва да му сменяш консумативите.
42
1
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименЗа какво са ти системи за сигурност в колата, след като книжката е купена? Той народа мре не от липса на системи, а от липса на акъл.
41
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименТо проблемът е, че ги ремонтират. Ама само тенекиите, а отвътре са същите кочини, каквито са ги взели от автоморгите.Виж, ако ги задължат преди продажба да минават през фирменото представителство и да имат всичките документи за извършени ремонти и прегледи ще е друго, ама никой няма да го направи.
40
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименПроблем с дачиите ли имаш? Има и евтини шкоди и не са лоши. И мазди, и пежа, и всякакви други малки и евтини коли.
39
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Щом ще се хвалимАз па си купих чисто нова кола!***************дачия Сандеро
38
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ИнтелигентаМожеш да четеш. Написах "СКЪПИТЕ" ремонти. Масло, накладки, шарнири и амортисьори аз ги броя за консуматив, защото пътищата у нас са ужасни и защото зависи как и къде я караш колата. Като почнеш да ремонтираш двигател, да сменяш радиатор, датчик на хол, бобина, алтернатор и т.н. много бързо научаваш какво има вътре в една кола....А според мен колата е за каране, а не за лежане под нея.
37
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До :DВнучката търсела гаечен ключ номер 10....Е това ме просълзи....ВНУЧКАТА!!!! КОЯТО ЗНАЕ КАКВО Е ГАЕЧЕН КЛЮЧ!!!! И КАКВО Е КЛЮЧ 10 И КАКВО МОЖЕ ДА СЕ НАПРАВИ С НЕГО!!!!И вместо да оправи "семейната ценност" тя я продава....
36
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А системите за сигурност? Или там сме на принципа, абе то на мене няма да ми се случи.
35
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мисля че е редно да задължат търговците на коли на старо да ремонтират колата преди да я пуснат за продажба.
34
2
 
21
 
! Отговори
Интелигента преди 5 години
29: То ремонти винаги ще има, ама едно е да ремонтираш ходова част, да сменяш разни сензори и да оправиш няколко драскотини, съвсем друго е да разглобяваш двигател и скоростна кутия.
33
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименАха. Едните ще си карат старите дачии, а другите старите изгнили расови голфове. Ама при ПТП залагам на дачията, а не на "расовия" 15 годишен таралясник.П.П. Ти колко стари BMW-та си виждал, на които им работят възглавниците, а не са шунтирани, че да не свети "оная" лампа на таблото?
32
0
 
10
 
! Отговори
е преди 5 години
До ДодоЗабравяш адвокатите!
31
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До sante_dogТи па си много интересен - първият и единствен собственик на колата им ги е разказал! Докато е ронел сълзи по време на продажбата!Между другото един познат след доста обикаляне на автокъщите из София и разходка из близката част на провинцията най-накрая излезе на запад и си купи кола от собственик там. Каза, че след тези обиколки не иска да погледне нищо, което се внася.....
30
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Tова онова старите коли ама за много хора те са шанса да покарат този живот нещо свястно. Иначе ще си карат дачиите а след някоя друга година старите дачии. Ако ще е старо поне да е расово.
29
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 27То излиза на сметка да се купи нова кола макар и от нисък клас.Старата кола си е стара независимо от модела и рано или късон ще трябва да се плаща за ремонт и части.
28
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименИнтелигента, карал съм 10+ годишна кола. Точно на тази възраст почват скъпите ремонти.Недей да ми хвалиш нещо, което на 15 години изглеждало "читаво" (освен ако не е колекционерски автомобил).Има някаква причина хората да си сменят колите - 10-годишния ми траралясник харчеше два пъти повече от новата ми кола, нямаше климатик и въздушни възглавници. Да не говорим колко пъти ме е оставял на пътя.
27
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Покупката на кола на старо е рискована и често българите вземат *** на хората от западна Европа.
26
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До МенАз като напиша, че карам нова кола, и веднага ме обявяват за държавен служител, корупционер и т.н.После като им кажеш, че една Дачия започва от 14 хиляди лева и се почва мрънкането "ама то това няма, онова няма". Истината е, че до 20-25 хиляди лева спокойно се купува нова кола, и то не лоша.Ама друго си е да се изтропаш с 15 годишно BMW или изгнил гоУф, дето само трябва да се постегнат малко. И пернишки тунинг - летите джанти само откъм страната на дискотеката....
25
2
 
21
 
! Отговори
Киро Х преди 5 години
И да не пропуснем: "фейслифт"
24
10
 
43
 
! Отговори
Додо преди 5 години
Няма по-противни и нагли хора от зъболекарите, агентите на недвижими имоти и търговците на употребявани автомобили. НяМа!