VW казва сбогом на двигателите с вътрешно горене през 2026 г.

Тогава ще излезе последното поколение с такива мотори
Обновена: 5 дек 2018 19:42 | 5 дек 2018 19:40, Красимир Ангелов
32
VW казва сбогом на двигателите с вътрешно горене през 2026 г.
Снимка: Reuters

Volkswagen Group очаква сериозното навлизане на електромобили да се случи след 2026 г. Тогава концернът ще пусна на пазара следващото си поколение бензинови и дизелови модели, което ще бъде и последното в историята.

В момента традиционните производители са подложени на огромен натиск от регулаторните органи за намаляване на вредните емисии, което трябва да подобри екологичната обстановка. Именно това кара Volkswagen да направи радикална промяна и да се насочи към електрически превозни средства.

"Нашите колеги работят върху последната платформа за превозни средства, които не са с нулеви CO2. Целта ни е постепенно да сведем използването на двигатели с вътрешно горене до минимум", коментира изпълнителният директор Михаел Йост, който отговаря за стратегията във VW Group.

За преминаването към електрическо задвижване на 12 марки от концерна са предвидени 50 млрд. долара за следващите 5 години. Още през 2019 г. трябва да бъдат готови електрическият хечбек Neo, който ще е първият от семейството Volkswagen I.D. Едновременно с него ще се появи и първият електромобил на Porsche – Taycan.

Йост все пак уточни, че двигателите с вътрешно горене няма да бъдат напълно забравени дори след 2050 г., когато в голяма част от Европа ще влезе в сила пълната им забрана. Автомобили с бензинови и дизелови мотори ще се предлагат в региони, където няма инфраструктура за зареждане на електромобили.

"Проблемите с дизеловото замърсяване в големите градове могат да бъдат решени с тези ограничения, но като цяло по-голямата заплаха идва от емисиите CO2, които допринасят за глобалното затопляне", допълва Йост.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Американците изкараха духа от бутилката с тея измислени чудовищни глоби и сега ще стане неизбежно петрола да му падне значението с времето. Имайте в предвид, че досега единици са се занимавали с ел. задвижвания и батерии и то междодругото. Влязат ли големите играчи с големите пари, промените ще са неизбежни.Дори и Тесла-та използва стандартни батерии за лаптопи, инверторите им са с масови чипове, а електрониката на 12 волта - от конвенционалните автомобили. Затов и имат 12В оловен акумулатор
7
1
 
37
 
! Отговори
Леополд преди 5 години
А почти всички японски автопроизводители са се обединили да правят станции за зареждане с водородни клетки. Защо ли не вярват в бъдещето на електромобилите, след като някои от тях, като Тойота и Нисан, са сред пионерите в производството на електрички?
6
0
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще ми се да видя ел-трактор, ел-ТИР, ел-снегорин...Представям си електрически камион, който си дърпа ремаркето с батерията;-)
5
7
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мисията на Тесла се изпълнява доста бързо. Който не влезе в крачка ще залезе като Нокиа и Кодак. Благодарение на Илон Мъск
4
1
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нестандартен начин са избрали да фалират но явно така им харесва.И кво?Бусове и камиони на -15 градуса през зимата на ток...Успех момчета може би ще минете 50 километра без да има нужда да викнете дизеловото камионче на пътна помощ.
3
2
 
35
 
! Отговори
Електро песимист преди 5 години
Не, не , няма да стане , не !
2
1
 
37
 
! Отговори
:):) преди 5 години
бла бла с вятър ще са
1
4
 
47
 
! Отговори
Да бе! преди 5 години
То повечето от тока идва от ТЕЦ (Топлоелектричеки централи) работят на какво - изкопаеми горива! И които какво отделят - СО2 и серен двуокис и прахови частици и пушек! Така че - пак ни забълбукват...