Те са бъдещето, но... Е-автомобилите все още 2 пъти по-скъпи

Настъпването им на пазара става по-бавно от очакваното
22 окт 2019 18:30, Красимир Ангелов
42
Те са бъдещето, но... Е-автомобилите все още 2 пъти по-скъпи
Снимка: Reuters

Електромобилите продължават борбата за нови клиенти, като това се дължи и на натиска за намаляване на вредните емисии, който оказват властите и еколозите върху производителите. Този процес обаче не се развива с такива темпове, с каквито мнозина искат. И причината не е в това, че инфраструктурата за колите на ток все още не е готова или че пробегът им все още е малък, а зареждането отнема прекалено много време. Главният фактор си остава цената!

Европа - скъпо, скъпо и скъпо

Експерти на агенцията JATO Dynamics са проучили цените на автомобилите в 43 страни от цял свят и са пресметнали средната им стойност. Тя е 29 493 щатски долара, докато при електромобила е с 81% повече. Пазарът в Европа е на второ място след Китай по покупки на коли на ток и въпреки, че в повечето държави има бонуси и стимули при тяхното закупуване, дялът на електромобиите е едва 1,9%.

Ако се гледа само европейския пазар (с Израел и Турция) се получава, че средната цена на автомобил с двигател с вътрешно горене е 34 000 долара. Що се касае до тази на електромобилите, тя варира от 35 000 до 103 000 долара.

Разбира се, в много държави може да се купи компактното Renault Zoe дори за под 25 000 евро, но основните потребители на автомобили на ток са скандинавските държави, където се плащат огромни данъци и такси. Например, електромобил в Норвегия излиза 2,5 пъти по-скъпо от Гърция. И в крайна сметка, в 15 държави в Европа дори Zoe струва повече от автомобил с двигател с вътрешно горене.

Зад океана - същите закони

Някой може да си помисли, че в Северна Америка ситуацията е различна и местният автопарк е по-скъп заради изобилието от пикапи и кросоувъри. Средната стойност на автомобилите е 35 614 долара. Но дори най-популярният електромобил на пазара - Tesal Model 3 струва 47 467 долара. А най-достъпният е Nissan Leaf - 32 506 долара, но в САЩ и Канада малки градски електромобили не се продават.

Огромна разлика се забелязва и в Латинска Америка, където пазарът по правило се състои от достъпни автомобили, произвеждани в страните от региона. Тяхната средна стойност е 20 812 долара, докато електромобилите струват близо 2 пъти повече - 38 580 долара. Картинката в Индия е сходна - при 12 500 средна цена на стандартен автомобили, колите на ток струват средно 37 000 долара.

В развити държави като Австралия и Нова Зеландия разликата не е чак такава. Колите с двигател с вътрешно горене струват 30 839 долара средно, докато тези с електомотор - 37 661 долара. В Южна Африка обаче предлагането на коли на ток е малко и затова те струват доста - 47 000 долара срещу 27 000 долара за стандартен модел.

Най-голямата разлика е в Индия и Русия

Това се дължи на малкия избор на електромобили, който пазарите в двете държи предлагат. В Русия се продава единствено Jaguar I-Pace, като се приемат и поръчки за Porsche Taycan. Тези два модела обаче са доста скъпи - съответно 97 380 и 122 500 долара.

Още графики и информация четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ние па ше си купуваме ел коли трета употреба за 5 000 лЪва. А дотогава газ *** му деевна и БМВ. Върти гуми рини асвалт фърляй Сажди.
18
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз съм за намаляване на дънъците на фирмите предлагащи зареждащи станции за зареждане на батерията на ел колите и увеличаване на данъците на фирмите предлагащи горива
17
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
цитат : Ако се гледа само европейския пазар (с Израел и Турция) .....ЗАЩО тези две държави , които нямат нищо общо с Европейския Съюз се разглеждат , като част от него ??Точно тези две държави, плюс сащ трябва да бъдат разглеждани , като врагове на Европейския Съюз !
16
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От създаването на електричеството човечеството има един нерешим проблем, енергия се добива от всякъде ( вятър, вода , атом и т.н) но няма решение за нейното съхранение.Тия коли без нов вид батерии никакво бъдеще не ги чака, а и все пак залежите за литий не са вечни.
15
5
 
14
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Всичко е един пи ар и реклама. Корабите, самолетите, тировете, ТЕЦ-овете са големите замърсители. Да не говорим за запалените нефтени кладенци в Сирия. Икономиката трябва да се развива и печели, затова след електромобилите ще излязат автомобили с водород или слънчеви панели примерно. Същото беше с електронните цигари, които сега се отричат.
14
2
 
13
 
! Отговори
шматка преди 4 години
До 12Къде ги видя тези немци дето карат коли до 3 г не знам.Като започнете да пригласяте на бабите по пейките се забравяте
13
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи ни предлагат скъпо бъдеще.А кой каза че в него ще има автомобили за всеки?
12
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Те и мобилните телефони бяха много скъпи, всяка нова технология е скъпа и после става евтина"Намери ми елетричка "нов внос" за 5000 лева де? Нема? Нема и да има. А това се кара масово у нас. Сещай се сега колко ще прокопсат. Щото германчугата е свикнал да си купи нова кола за 40 000 евра, след 3 години да я продаде за 25 000, да си донади 15 и да си купи следващия модел.Ама електричката къде ще я шитне секънд хенд? Затова и Ханс няма да си купи електричка. Джон в Ингланд - тоже.
11
4
 
8
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Те и колите с ДВГ са тръгнали така.Първо за по богатите и след това за работническата класа.Нищо новоРазликата е само в това че електричките ограничават мобилноста а не всеки е готов на това.
10
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
2050-та. Аха да се разработи достъпен електромобил, с нормален пробег, приличен интериор и супер устойчиви батерии... И се разбра, че няма нужда от тях. Ахахахаха.
9
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ние не можем да си изчистим снега през зимата, за каква инфраструктура за ел коли говорим. Тръгни с ел кола на -10 в сняг и виелици, и ще си останеш да чакаш в нея вкочанен много преди да видш станция...
8
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Целта е хората да се набутат за нови коли. След 20г. ще кажат че електрическите замърсяват и ще излязат нови.
7
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Почти всеки работещ американец може да си позволи електрически автомобил. Месечната вноска на една Tesla 3 e 700 долара за 3 години.
6
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Електрическите коли като цяло замърсяват повече от бензиновите и дизеловите коли. Защо ни ги натрапват?!
5
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Инфраструктура", демек станции за зареждане, в България практически няма. Пробегът им също си е все така малък. Цената на тока всички я знаем каква е. Единственият стимул са тия санкции и забрани, дето ги налагат.
4
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В САЩ собствениците на малък бизнес печелят средно по 1-2 милиона годишно.
3
1
 
7
 
! Отговори
До 2 преди 4 години
Става евтина ,когато излезе нов модел,но той е по - скъп от предишния.
2
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Електрическите коли не са за бедните. За тях има градски транспорт.А 30 хил. долара е напълно достъпно средната класа във всички развити държави. За повечето хора с добри професии или собствен бизнес това е една месечна заплата.
1
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Те и мобилните телефони бяха много скъпи, всяка нова технология е скъпа и после става евтина