Какво е приложението на тънката линия на страничните огледала?

Тя не е просто дизайнерско решение
9 дек 2020 22:30, Нели Христова
7
Какво е приложението на тънката линия на страничните огледала?

Външните огледала подобряват безопасността на автомобила. Гледайки в тях, шофьорът знае кога да се престрои или да задмине, а също така е улеснен при маневриране на заден ход, като контролира пространството около превозното средство. Много често в огледалата може да се види един странен елемент - прекъсната черна линия, която го разделя две. Каква функция изпълнява тя?

Огледалата са три вида - плоски, сферични и асферични. Самото име на първите обяснява тяхната форма - те са плоски. При тях обаче обзорът е доста ограничен и съответно контролирането на слепите зони се оказва проблем. И маневрите или движението на заден ход могат да се превърнат в проблем не само за новаците зад волана, но дори и за опитни шофьори, обясняват от Automedia.bg.

Тук на помощ идват именно сферичните огледала. Те имат издадена форма, която отделя обектите, движещи се зад автомобила. За това и върху тях има надпис "objects in mirror are closer than they appear" (обектите в огледалото са по-близо, отколкото ви се струва), като зоната на видимост при тези огледала е по-голяма. Въпреки това, дори и те не предлагат на водача пълен обзор, като не покриват изцяло слепите зони.

И за да бъде видимостта още по-добра, автомобилните производители използват асферични огледала. Това са същите сферични огледала, но в единия край тяхната форма е още по-издадена и така, на практика, се покрива цялата сляпа зона. А това, на свой ред, подобрява видимостта.


Именно границата, където завършва едната част от огледала и започва друга, която е по-огъната, при асферичните огледала се отбелязва с тънка черна линия. Така че това не е нито подгряване, както мнозина си мислят, нито приумица на производителя, нито дизайнерски ход.

При скъпите автомобили и високи нива на оборудване асферичните огледала са оборудвани с камери и датчици, които фиксират автомобили, мотоциклети, пешеходци, огради и други препятствия. В този случай системата за контрола на слепите зони предупреждава шофьора за опасност, като активира сигнална лампа в салона.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
usmihni se bulgaria, moje na Koleda da se sluchi chudo i v bg iaslite da se poiaviat 1 milion makedonski bebeta za bg devicata maria magdalena i drugite bg devici...Gospod e bulgarin ot 1994 godina nasam...abe kupil se e bg pasport eftino ot onova vreme oste...ili niakoi dyx mu e hodataistval...
5
2
 
18
 
! Отговори
У преди 3 години
Ако е някой заплес/ната и огледало от роженския телескоп да сложат полза няма. Просто служат да гледаш, обаче не всички го правят. Из града си гледат телефоните и светофара. Случвало ми се е да ми дюдюткат че не тръгвам на зелено, а то в кръстовището задръстване и няма смисъл-ей толкова гледат и огледалата.
4
2
 
4
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 3 години
До пффффОт статийката - не. Всъщност предназначението е да разшири допълнително зрителното поле в зоната на така нар. сляпо петно - т.е. там където все още не виждаш изпреварващата кола с периферното си зрение, но където е излязла извън огледалото и също не я виждаш.
3
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До пффффАз разбрах. Имах такава линия на огледалото на 22-годишната ми кола, която разкарах преди 5 години.Изобщо статията е нещо изтупано от прахоляка и представено като новина.
2
2
 
20
 
! Отговори
пфффф преди 3 години
Абе, някой разбра ли нещо от тая статийка?
1
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Никакво!