Рискуваме да станем заден двор на коли, изхвърлени от Запада

Юлиан Попов: Трябва да предефинираме ролята на газа в енергийния микс
13 юни 2022 20:30, Анисия Иванова
65
Рискуваме да станем заден двор на коли, изхвърлени от Запада
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Решението на Европейския парламент да одобри забрана за производство на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. идва в подходящ момент за България. Страната ни има възможност да не повтаря грешките на Германия и Франция и да се насочи към по-перспективното производство на електромобили, докато развива и моделира профила на автомобилната си промишленост. Това коментира Юлиан Попов, съветник в Европейската климатична фондация, в ефира на предаването „Клуб Investor“ с водещ Ивайло Лаков.

"Автомобилната промишленост в България е много сериозен сектор, главно с компоненти. Вече има много сериозни заявки за производство и на автомобили, както и за по-комплексни части от веригата на доставки за автомобили. Много е важно България да се насочи към бъдещето вместо да стане заден двор на поточни линии, които се изхвърлят от употреба" от западните страни, смята той.

По негови думи германската автомобилна индустрия вече е направила тази грешка и сега изостава спрямо американски марки като Tesla и китайските производители на електромобили. „Германската индустрия инвестира буквално десетки милиарди в промяна на своето производство и сега компании като Mercedes, BMW, Volkswagen, както и големите във Франция се насочват изцяло към електромобилност“, отбелязва той.

В коментар за събитията на политическата сцена в България през седмицата, Попов заяви, че важните за обществото дебати и решения трябва да се завърнат в парламента.

"Това, което става в България, не е разбираемо... Съдбата на правителството да зависи от човек, който не е в парламента, е много странна. Не може така да се управлява и развива държава.", допълни гостът.

Възможно е зад събитията да стоят финансови зависимости, в които за замесени както български партии, така и чужди държави, но не трябва да се изключва и "разрушителния инстинкт на хора с власт, на които не им се обръща достатъчно внимание", каза Попов. Няма яснота дали трусовете са заради вътрешни търкания или заради по-широката геополитическа обстановка и стремежа на България да прекъсне влиянието на Русия в енергийната система, уточни той.

По отношение на енергийната независимост от Русия Европарламентът е предложил една нова версия на Зелената сделка - RePower Europe - която е по-амбициозна и е специфично свързана с отказа от руски енергийни ресурси. Попов смята, че засега втечненият газ е добра алтернатива за някои държави, но той носи и своите рискове.

"Когато става дума за втечнен газ, всички са много ентусиазирани, защото това дава възможност за откъсване от руския тръбен газ, който получаваме... Това обаче може да се окаже много подвеждаща идея. Старата инфраструктура за втечнен газ може да се ползва, но ако се строи нова инфраструктура, Европа ще се изложи в много по-голяма степен от глобалните цени на газа, а те зависят до голяма степен от Китай, Япония, Южна Корея. Другият риск е, че, строейки повече терминали, ние създаваме инфраструктура и за бъдещ внос от Русия, която е все по-голям износител на втечнен газ. Ние не бива да смятаме, че като имаме терминали за втечнен газ, непременно се откъсваме от Русия. Трябва да предефинираме ролята на газа в енергийния микс“, предупреждава той.

Целият разговор - във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
2
 
7
 
! Отговори
втора рака човек преди 1 година
Аз обичам да карам стари коли. Какво да направя. обичам всичко да ми е втора рака тества, евтино,. доказало се. И жена втора рака би взел. Тъкмо ще ме цени повече и няма да бяга :)
29
0
 
6
 
! Отговори
.. преди 1 година
абе рискуваме гледайте си нашата си *** че с тия циркове и мал оумн ници неграмотници Лъжци предатели и алчни за пари избрани в парламента бъдещето ще е тежко много
28
2
 
17
 
! Отговори
Лизинг преди 1 година
Ми горе не знаят че отдавна сме сметище за стари автомобили. Те си карат само нови
27
5
 
15
 
! Отговори
Възмутен преди 1 година
Ние отдавна сме сметището на Европа. И точно мръсотията ще ни погълне!
26
3
 
20
 
! Отговори
Гинтири минтири преди 1 година
Ние отдавна сме заден двор за автомобили. Автомобилния парк в България е най-стария в целия ЕС
25
12
 
15
 
! Отговори
пепи преди 1 година
Общаците и миячите на чинии от Франция и Германия не могат да повярват че учителка в България може да кара кола на лизинг . Те са свикнали да живеят без пари и затова им е чудно , как така заплатите в България са се нормализирали . А вече е така - една Дачия е 200 лева на месец . Нещо напълно по възможностите на една учителка .
24
1
 
5
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
Тупик,ето това е електроавтомобилното изхвърляне.
23
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До СПОРЕД МЕН, Li и Со се намират в една държава, която Урсулата и Борел плюс всички германци, заемащи отговорни постове в ЕС, искаха да заврат на кучето в ***, та дори с Бай Дън и 320 млрд. ? искат да му приберат.Сетне се съпикасаха: без руския газ цената на този на борсата стана много скъпа, нефтът Урал'с няма да го има на пазара, без руски танкери в пристанищата няма да има нефт. Проблемът с украинската пшеница стана сериозен, сега се досетиха и за железната руда в Кривой рог, хрома,Li.
22
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
...... и да се насочи към по-перспективното производство на електромобили,.... Мухахахаха....... Тая държава скоро ляб нема има, електомобили щели се движат по европейските пътища с дупки..... Вие драги читатели вервате ли си?
21
3
 
22
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Нищо не рискуваме.Отдавна сме заден двор за автомобили,изхвърлени от запада.
20
2
 
31
 
! Отговори
СПОРЕД МЕН, преди 1 година
БЪДЕЩЕТО на електрическите автомобили е пред сериозен проблем. Акумулаторните им батерии, които се произвеждат от редки метали, ще предизвика усилено търсене. Търсенето на литий и кобалт ще вдига постоянно цената им, точно защото са рядко срещани и се добиват и съхраняват трудно. Как си представяте света с 1 милиард ел. коли, автобуси, камиони. От къде ще им намерят материали за нови батерии и какво ще правят с вече ненужните милиарди употребявани батерии?
19
2
 
23
 
! Отговори
аа преди 1 година
къркачите под блока са по в час от тия зализани разбирачи да дрънкат глупости. Некаква автомобилална промишленост ги гони та се не виде. То заявки то глупости. *** много сте зле бе
18
3
 
8
 
! Отговори
Асан преди 1 година
Давай тука голфове на аванта само бензин да има :)))
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Държавата да изкупува метала... след време ,ще е ценен .
16
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много погрешни, невеврни внушения на този Попов за терминалите втечнен газ! Видите ли пак щяло да се окаже, че купуваме газ от Русия, пък сме искали да скъсаме възките с Русия! Това е повече от глупаво разсъждение! Газовата тръбна система от Русия има "кранче", което се използва за политически шантаж! На терминалите за втечнен газа може да се закачи съд от всякакъв доставчик. Какво от това, че може да купуваме и руски втечнен газ, но ще е без "кранче"!
15
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Отдавна България е заден двор на задния двор!
14
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не сме готово за електрически коли. Тествах наскоро такава - всичко супер докато не дойде време за зареждане. Няма такъв филми то в Аофоя, за провинцията е още по-зле. В София има една шепа зарядни станции, които даже не са и бързо зарядни; бързо зарядните съответно са само няколко. И на всяка станция почти винаги има някоя кола дето зарежда. Безплатни станции е ясно е вече почти няма, но даже на платените им бъгва приложението или са заети. Сега представете си 2 милиона електро коли. Трагедия.
13
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
То тук освен "нов внос" ама ударени и преправени които при повторен удар са фатални други има ли? Освен това нали ЕСЕС трябва да има и полза от нас, няма само ние да го крадем, те са си направили сметката да им излиза и с кражбите включени.
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ама то вече сме.
11
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е и? Как виждате да се повишат доходите на българите в следващите 13 години, че да може всеки да си позволи електричка за по 60-100к лева? И на 10 години макс да си купува нова. Няма как да се случи това просто. А който мисли, че това е реално живее в някаква паралелна вселена.