Пазарът на plug-in хибридите в Германия се срина, защо?

Спиране на субсидиите доведе до свиване на продажбите с цели 40%
15 дек 2023 18:30, Красимир Ангелов
49
Пазарът на plug-in хибридите в Германия се срина, защо?
Снимка: БГНЕС

Един от най-големите пазари на нови автомобили в Европа - този в Германия, отчита значителен спад (40%) на продажбите на електрифицираните автомобили, които могат да се зареждат от мрежата.

По информации на портала insideevs.com регистрациите на нови леки коли в Германия през ноември са 245 701, което е спад от 5,7% спрямо предходната година. Въпреки това за 11 месеца на 2023 г. се отчита ръст на продажбите с 11,4%, като общият брой на продадени нови автомобили е 2 602 726, съобщава AutoMedia.bg.

Спадът в сегмента на хибридите (PHEV) се дължи на намаляването на държавните стимули за електрически превозни средства (BEV), което се отрази негативно на продажбите. Общите регистрации на нови зареждащи се електрически превозни средства през ноември е 63 066, което е спад от 39% на годишна база и представлява 25,7% от общия брой (спад от 39,4% спрямо предходната година).

От началото на годината в Германия са регистрирани повече от 627 000 нови електрифицирани (зареждащи се) леки автомобили, което представлява около 24% от общия брой. Броят на изцяло електрическите превозни средства се е увеличил с 28% на годишна база до 469 565 единици. Броят на PHEV обаче е намалял с 46% - до 157 830 единици.

Вижте кои са най-продаваните марки през ноември тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още по темата: Германия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
"Само до преди двайсетина години, ако някой твърдеше какво ще могат смартфоните щяха да го обявят за луд." - Прекаляваш малко, ама карай ...
41
2
 
1
 
! Отговори
Xxx преди 4 месеца
Кефи ме как всички чакат само някоя подобна новина, да си излеят злобата. Хората, които ги купуват не ги интересува твърде какво ще се случи с колата след 10 години. До тогава ще са сменили поне още две нови. Светът върви напред, а вие слушайте доцент Сарийски и чакайте катастрофи и кризи цял живот. Умният човек не се страхува, защото знае, че всичко е временно, както и той самия.
40
0
 
9
 
! Отговори
AutoGeek преди 4 месеца
Вчера гледах един репортаж - В Канада на един му искат 65К за смяна на батерията на Hyundai Ioniq 5 от представителство, а цената на автомобила, като нов е 55К. Причината била, че ударил протектора на батерията в камък на пътя и това налагало смяна на цялата батерия. Застрахователя завел щетата, като пълен брак на автомобила, въпреки, че имало само една драскотина, а застрахованото лице получило утежнение на застраховката с 50% отгоре за следващите 10г. Ходи си вземи после електромобил и карай.
39
2
 
3
 
! Отговори
Лисицата преди 4 месеца
Гроздето е кисело!
38
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Доста неандерталско мислене. Когато са се появили първите автомобили почти всички мислели, че тези машини нямат бъдеще и не могат да се съревновават с каруците и файтоните. *** стигнал по-далече, да не ви припомням думите му за жирафа. Само до преди двайсетина години, ако някой твърдеше какво ще могат смартфоните щяха да го обявят за луд. Но техниката се развива и отрицанието и оплюването няма да спре този просес.
37
6
 
4
 
! Отговори
Bormann преди 4 месеца
Ми как защо?! Никой не иска да ходи по тротоара и да се препъва в кабели на зареждащи се електрически чайници - виждате ли безумието в предсмъртния евро-атлантически гръч? :)))
36
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
защото на лъжата краката са къси!!!
35
10
 
5
 
! Отговори
До електрокариста преди 4 месеца
Хората масово имат инсталирани фотоволтаици също закупени с преференции и на тях им излиза в пъти по-евтино изминаването на 100км. Когато се качиш на добра електричка, натискайки газта те залепва за седалката, вътре е тихо и приятно и имат куп екстри, за които не си и чувал.Снобарите си купуват мощни и скъпи коли с ДВГ демонстрирайки просперитет. Много ограничено е да даваш смешни оценки без да си наясно. Да все още имат редица недостатъци, но те се преодоляват!
34
5
 
3
 
! Отговори
До 37 за електрокари преди 4 месеца
Има и верни неща, но като цяло си написал голяма повърня. Личи си че погледът ти стигя само до носа и не си излизал навън, не си запознат със схемите на закупуване и не си се возил на електричка. В държави, като Германия инфраструктурата за зареждане е силно развита и няма никакви проблеми със зареждането. В много държави при закупуване на ЕК се намалява от данъците и колата може да излезе с до 20 000 $ по-евтина от аналог с ДВГ.
33
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Измамата лъсна, никой не ги ще електрокарите. Нито са еко, нито са можещи, играчки за богати снобари. Поне още 20 години развитие, няма ток, няма инфраструктура, няма инженери, които да поддържат - с инфлуенсърство цивилиация не се гради, нЕкой трабва да бачка. Тепърва ще го видим дебелия.
32
3
 
22
 
! Отговори
Случаен минувач преди 4 месеца
След 2050, като забранят и магаретата, защото отделят газове, ще ходите пеш и ще викате "много хубаво е това зелената либе растия"
31
1
 
1
 
! Отговори
Глас от тъдява преди 4 месеца
Колега не си съвсем прав. В много държави след 2009-та, 2010-та имаше яко субсидии при закупуване на нов автомобил ако в замяна бракуваш такъв над 10 години или над определено пробег. Лично на мен 2019-та ми предложиха -2500евро държавна субсидия като щях да купувам бензинова
30
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Да си ги карат германците тези измислици, това е подигравка с хората.
29
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Това и Витанов няма да го разбере!
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Анонимен 30 Ти защото си много запознат затова ли казваш, че водороднитеса още по-голяма глупост ?Това само показва колко си запознат ..... Българска работа. Едва ли ще се класираш докато си жив да закупиш дори на КРЕДИТ водороден автомоил
27
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Аз си бръмча със Трабанта и никой неоже да ме свали от него . Ако ще и два бона данък да ми сложат ще го плащам. Даже му слагам тройно количество масълце напук на Грета и всички зелени талибани
26
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Водородните са още по-голяма rлупост.
25
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Като са толкова добри, защо ги субсидират, бензина не го субсидира, но хората пак купуват?
24
7
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Свърши ли батерията след 30-40 километра и започва да гори като ламя, защото е по-тежка, хем няма мощ, хем гори повече. Има полза ако я ползваш само да отидеш до работата и да се върнеш, ако работиш наблизо, за магистрала не става.
23
6
 
10
 
! Отговори
Електромонтьор преди 4 месеца
Сега да ви обесня - електрическите коли са безумно и неоправдано скъпи. Защо? Ами много просто - автопроизводителите наляха огромни инвестиции за кратко време с цел да изкарат електрически модели. В началото се ослушваха, но когато Тесла, Рено и Нисан изкараха техните модели и започнаха да ги продават като топъл хляб всички се хвърлиха да разработват,наляха милиарди а сега е криза, лихвата по тези милиарди е убийствена. Затова и колите им са безбожно скъпи.