Цените на коли втора ръка скочиха между 40% и 50%

На какво се дължи?
28 яну 2024 21:48, Александър Попов
124
Цените на коли втора ръка скочиха между 40% и 50%
Снимка: БГНЕС

Цените на коли втора употреба хвърчат нагоре, като според експерти поскъпването им е драстично - между 40 и 50 процента. Това води до отлив на клиенти, намалява и печалбите на автокъщите.

Поскъпването в последните месеци се дължи най-вече на скока в цената на различни услуги, които в автокъщите се налага да използват, за да въведат автомобила в годен за употреба и за шофиране вид.

"Някъде между 40 и 50 процента е оскъпяването на автомобила. Това не значи, че като се оскъпи с тези проценти, автомобилът е по-качествен и продуктът, който се продава, е по-добър. Опитваме се да лавираме между високата цена, между качеството и в същото време да ангажираме клиента да дойде да купи стоката", твърди пред Нова тв Владо Янчовски, собственик на автокъща.

Поскъпването се дължи не просто на търговско решение в автокъщите, а на промяната в цените на различните етапи, през които една кола, внесена от Германия, преминава, за да излезе на българския пазар здрава и атрактивна.

"Поскъпнаха всички допълнителни разходи - било услуги, транспорт, мита, както са швейцарските, и ДДС. Транспортът поскъпна, примерно от 1000-1100 лв на автомобил в момента плащаме 1600 лв. на кола. За тенекиджийски услуги, на детайл за боядисване взимаха около 120 лв. - сега взимат 270. Повече от два пъти. Тези, които са майстори по двигатели, по миещи части... също вдигнаха много осезаемо цените. И ние сме в патова ситуация, защото няма конкуренция в този бранш, специално за майстори. Веднага вдигат цената с оправданието Украйна. Това удря първо върху нашия бизнес, след това удря и върху крайния клиент", твърди Янчовски.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
На роба кола не му трябва. Да ходел на плантацията с кола. Или на кифлата до молчето. Трябва да има само товарни автомобили.
66
1
 
25
 
! Отговори
ОК преди 3 месеца
Ми да си ги карат
65
2
 
49
 
! Отговори
Libre comme air преди 3 месеца
Поскъпването се дэлжи на. БЪлгарската АЛЧност и. Идиотизъм!!!ИДИОТСКО Е КОЛА 2000Г.В. АНГЛИЯ ДА СТРУВА 500 ПАУНДА...И. СЪЩАТА. В. БЪЛГАРИЯ. ДА. Е. 4000ЛВ.!!!И. НЯМА. КЙК. ТРАНСПОРТЪТ. НА КОЛА. ДО. ЦБ.ДА. Е. 1600ЛВ. ЩОТО. НА. АВТОВОЗА. СА. 10 КОЛИ
64
0
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Пак ще тръгне българина да си купува сам кола от чужбина, никакъв друг ефект няма да има.
63
3
 
40
 
! Отговори
Гастербайтера преди 3 месеца
На автовоза само таралясници за по 500Евро макс са ги взели , а полвината даже са подарък.
62
1
 
6
 
! Отговори
и така преди 3 месеца
дреме ми !
61
35
 
7
 
! Отговори
MB G-KLASSE преди 3 месеца
Аз карам чисто ново G-Klasse, само едната му гума струва повече от пежото на колегата долу, с него вътре. Мислите ли, че ще ме разклати и тази криза?
60
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен "Продавам пежо 2007г. 16000лв" - колега, не искаш ли твърде много за мачката? За тези пари може да се вземе чисто нов мерцедес на изплащане. Смъкни поне 8 бона, ако искаш да продадеш бангиятa.
59
1
 
32
 
! Отговори
Алекс преди 3 месеца
Досега родните търговци вземаха най-евтините и разнебитени дараци и с помощта на майстори и автомивки ги привеждаха в търговски вид.Сега ще вземат малко по-скъпи и запазени автомобили като се намали участието на майстори и чистачи.Търговията пак ще върви.Ако прекалено надуят цените,хората ще ходят директно до Италия и ще си пазаруват автомобили.
58
14
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Продавам пежо 2007г. 16000лв пишете тук за контакт.
57
3
 
9
 
! Отговори
до Колдрекс преди 3 месеца
Е не всички са за труд на майстора.Сметни регистрация,данък,масла,филтри,ремъци с шайби там комплект,съединител ако е за смяна,скоростите да се видят,гуми,застраховка.Като теглиш чертата около 3 000лв може и да ти стигнат.А ако има и електроника за смяна може и повече.
56
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен Алкохолик преди 3 месеца
Те ония резби си го казаха , че нямаме нужда от собствено жилище и кола . Тогава си викахме нема как да стане, е на измислиха ни .Нормално жилище в Софето е 200 хилки в евро , колите по 50 хилки . Доле горе с наще заплати няколко живота му трябват на човек за да има ново жилище в града и нова кола , а с кредит не си собственик а наемтел и след 40 години ако те има теб или жилището още не е за събаряне става твое ако доживееш и може да си го запазиш ако ти стига пенсията за таксите, ток идр...
55
1
 
11
 
! Отговори
Кауза пердута преди 3 месеца
До КолдрексПрав си дори да дадеш кръвна проба докато чакаш с години за резултат тя колата ще стане за бракуване в паркинага от седене, да не говорим ,че може и да я оглозгат аверите на пазача за части.
54
1
 
36
 
! Отговори
пак преди 3 месеца
големи спорове нова кола ли стара ли.. Ми повечето хора нямат пари за нова. 15г карам бмв дизел и още върви, даже не го боядисвам, падна му лака, кожата на шоф място се изтърка, тапицерията на тавана пада, ама върви! 380+ к с. Имам и нов ярис. И двете са забавни за каране, едната лека и пъргава за града, другата мощна и тежка, та чак плаши на моменти в завоите. Ако хората имаха пари нямаше да купуват 2ра употреба, но не е нормално да работиш 10г. за кола
53
2
 
5
 
! Отговори
Колдрекс преди 3 месеца
До до Колдрекссменяй майстора кви са теа 3 бона за обслужване...
52
3
 
6
 
! Отговори
до Колдрекс преди 3 месеца
То 5 бона ок,ама като смениш това онова и се вържат още 3,та стане поне 8.А тестовете са ясни.
51
1
 
27
 
! Отговори
Колдрекс преди 3 месеца
За кола повече от 5 бона не давм .че ментеливите тестове на полицаите дето се въргалят зиме и лете в багажника без калибрация и дето самите полицаи не искат да се тестват на тех ще ме искарат наркоман и отите колата в канала...
50
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Докарал я от Швейцария излъскал я и сложил цена космическа,а като я гледам тя като мойта старата.Е защо да му давам толкова пари и да си купя същата?!Ще си карам тааралясника!
49
2
 
22
 
! Отговори
Голата истина преди 3 месеца
Колите вече не издържат над 300к на 200 к километра са за скрап. После мислили за екологията хиените като произвеждат *** и не само коли цялата техника я направиха за скрап да става след гаранцията , а скарабта се извозва в бедни държави да трови земята нищо почти не се рециклира само вземат такси за рециклиране , а *** нашите мутри го зарявят в кариери и ями. Лично открих яма със заровени батерии и измрели животни около локвата на ямата пили от токсичните води ще горят вечно в ада ...
48
0
 
38
 
! Отговори
Джамбазки неволи преди 3 месеца
Бай Шано му вдигнали транспорта на кола с 200 евро, он вдига цената на колата с 50% нагоре разходите му се вдигнали разбираш ли... Иска държавни помощи голем смех.