Ти да не си катаджия? Те са на този принцип и затова всеки ден по пътищата на България има над 200 милиона нарушения, от които КАТ санкционира за 2000 с голяма санкция и нарушенията се увеличават. Вдигат санкциите и нарушенията още повече се увеличават и така вече 28 години.
Почти си прав. Почти, защото не е нужно наказанията да са строги. Нужно е да са неизбежни. Умните хора отдавна са го казали - ефективността от наказанията се измерва с тяхната неизбежност, като размера на наказанията е несъществен.
За войната по пътищата най-голяма вина имат тези, които говорят за манталитет, култура, възпитание, обучение и т.н. и така отклоняват вниманието от истинската причина - липсата на контрол за спазването на правилата. Само в държавите, в които има контрол, правилата се спазват.
В развитите държави са имали същия проблем. И са го решили със строги, незабавни, неизбежни наказания. Нарушение - снимка - удръжка от доходите. Тук наказанията са строги, но няма кой да ги констатира. Ако пък случайно ти наложат, има десетки начини да избегнеш глобата. Е, чакайте да се само-превъзпитат, ние обичаме да преоткриваме топлата вода. За съжаление цената но това чакане е твърде висока.
Причините са комлексни и разнородни.Смея да твърдя обаче,че в основата е липса на шофьорски манталитет-дисциплина,етика на пътя,толерантност,строго спазване на правилата.Следват лошата инфраструктора и слабите закони . Пълно е с комплексари и аматьори зад волана,но са си повярвали ,и на себе си,и на колите си !! Скоро един такив дрифти по Тракия на аквапланинг...Сега дрифти из облаците !
Този Нестимир Ананиев е поредното доказателство, че в България няма експерти по пътна безопасност.
Потвърждавам казаното от госпожата по-долу. Между Чирпан и Стара Загора в посока Бургас само крайна лява лента е използваема. Ползвам Хемус почти всяка седмица - там на места е неравно, а за това на Тракия говорим за цяла отсечка от десетки километри без прекъсване с дълбоки коловози, пресечени с други неравности и вдлъбвания. Ако останеш повече от две минути в тая лента, със сигурност ще се пребиеш. Такова чудо няма. Пълен провал. Хора ще умират тепърва там
И какво иска сега тоя Нестимир? Да не ходим по почивки, по пътищата да не се карат тирове и да забраним лятото ли? Големи експерти по пътна безопасност се извъдиха напоследък.
За съжаление ми се налага да пърувам по Хемус. Родом съм от Търново, а живеем в София. Хемус е зле, но поне трасето е с повече завои и скоростта е сравнително по--ниска. Но Тракия определено е опасна магистрала и с некачествено положен асфалт.
До МарияДано да не Ви се налага да пътувате по "Хемус" там е още по зле. Нито една лента не става за шофиране.
Пътувах със семейството ми до морето, по магистрала Тракия. Дясната лента е толкова амортизирана, че все едно на кон пътувахме, така друсаше и люлееше колата. Мъжът ми се принуди да кара само в лява лента, за да не ни изхвърлят коловозите, врязани в асфалта. Безумие!
Експерт Онаниев, какво направихте Вие за пътната безопасност? Нищо! А проблемите на пътя са много, като започвеме от чудесната идея на пешеходните пътеки да пише "погледни", а дали децата в в детскятя градина и първи клас могат да го прочетат? Проблеми има и по така наречените магистрали, дупка до дупка. Безумни ограничения на скороста по пътищата. Няма да продължавам да изреждам, че ще напиша повече от статията тук.
Днес се прибирам пешунка от работа и ми направи впечатление че 50% от шоферите не са с колан...и 100% от пътните полицаи ги няма на пътя да го видят това...тежко е у жегата
Лятото - най-тежкият сезон от "войната по пътищата"