Ще останем ли в историята като нацията, която се е избила на пътя?

Проблемът - не можем да скъсаме с милиционерщината
10
Ще останем ли в историята като нацията, която се е избила на пътя?

Автомобилната администрация отлага от 1 август за 4 септември планираното въвеждане на приложение, което на случаен принцип ще избира маршрута на кандидат-шофьорите по време на практическия изпит за книжка. Заради това забавяне от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България обмислят и протестни дейности.

"От 4 септември също няма да го въведат и така, докато не изчезнем като нация. Ще влезнем в историята като първата нация, която се е избила по пътищата. Когато ги слушаме от Автомобилна администрация какво говорят, започваме да се смеем, защото иначе трябва да плачем. За тях е по-важно да постъпват пари в джобовете им, а те са много дълбоки и не се запълват нито с майчините сълзи, нито с осиротелите семейства. Няма да е далеч моментът, в който тези протести ще се случат в по-голяма степен за поредната катастрофа. Не знам дали тези чиновници в Автомобилна администрация нямат чувство за срам, че харчат парите на данъкоплатците", каза председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев в студиото на "България сутрин".

Той обясни какви точно ще бъдат ползите от въвеждането на това приложение в изпитния процес.

"Много неща ще се променят за голям ужас на ръководството на Автомобилна Администрация. Първо, субективният фактор ще изчезне и те ще трябва да седнат на задната седалка. Това го смятат за унижение. Техни колеги в други европейски държави от години седят отзад и не се срамуват. За тях е голяма гордост да командват и да ти говорят на "ти". Ако отидем в ДАИ ще се наслушаме на такива бисери. Това не е под средното интелектуално ниво, а под минималното. Те се държат с хората като с животни. Ние не можем да скъсаме с милиционерщината. За тези две години бавене можехме да спестим поне 50 жертви на пътя", убеден е Георгиев.

Той даде пример, че в момента младите шофьори учат листовките си, шофират по определени улички и "случайно" на изпита карат по същите улички.

"Взимат си книжката и стават камикадзета. Това новото приложение ще го премахне. То ще избира на случаен принцип посоката, а не както е сега. Ако искам да те скъсам, ще ти дам посоката в последния момент", добави Георгиев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България е предложила увеличение на часовете за кормуване. Красимир Георгиев разказа обаче, че тя е била отменена.

"Министърът на образованието прие това предложение, но с дружните усилия на Министерството на транспорта и "шанаджиите" тази заповед беше отменена. Прекъсне ли за тях тази схема и премахне ли се субективизмът, ще може да се прави ревизия на работата им. Знаете ли колко високо в йерархията е издигната смъртността на пътя като нещо необходимо, за да може да се правят пари. Нямаше иначе две години и половина да го бавят това приложение", обясни той.

Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България е категоричен, че ако до септември месец новото приложение не се добави към изпита, ще започнат протести.

"Свързваме се с различни организации и с близки на починали на пътя. Този протест ще стане обществен за едно обществено уродливо явление", коментира Георгиев в края на разговора.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още по темата: пъткатастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
1
 
! Отговори
Пътищата убиват -- преди 8 месеца
-- нацията ! Затова каквото и да правите срещу шофьорите НЕ ВЛИЯ И не спира произшествията !ПО лесно е вместо да направиш истинска магистрала ДА ОБвИНЯВАШ изнервените водачи и да вдигаш глобите ! 30 и косур години само от това ,НО НЕ РАБОТИ !
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Малко равносметка за 2022 година,във България броят на автомобилите на 1000 лица е 407,средна възраст на автопарка е 19 години,пътна инфраструктура в окаяно състояние,жертвите при ПТП на един милион население са 78!В САЩ броят на автомобилите на 1000 лица е 700,средна възраст 11 години,пътната инфраструктура е на светлинни години от нашата,жертвите при ПТП на един милион население са 130!Сметките по"изчезването"ги оставям на вас!!!!
8
4
 
2
 
! Отговори
веднага отговарям преди 8 месеца
не,няма да станем,защото няма убит българин на пътя,всичките жертви са чужденци,българина е богоизбран и следователно безсмъртен
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
На фона на остарялата инфраструктура,допотопният автопарк и тотална бедност,жертвите при нас са направо малко,във България през 2022 жертвите от ПТП на един милион население са 78,докато жертвите в САЩ на един милион население са близо 130 лица!
6
1
 
2
 
! Отговори
Този Който преди 8 месеца
Айде по-полека със тенденциите. Гледайте статистиката, после плювайте. Само и единствено за сравнение: жертви на катастрофи на 100хил. - България - 90, САЩ - 130. Казвам примерно, защото сме на опашката, но на опашката на Европа, където са най-малко в цял свят. За любимата на доста Русия чак не ми се говори, те са извън всякакви класация. И може да прозвучи цинично, но на фона на автопарка, инфраструктурата и манталитета даже са малко.
5
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Вкарайте задължителен WRC зимен преход според както е възможно. Например в София да въртят на Алеко. Малко да се понаучат да карат, да не седят неадекватни на пътя и да не знаят как да си управляват колата.
4
1
 
3
 
! Отговори
територията на злото преди 8 месеца
Престъпна България.Това е новото име на територията.
3
2
 
7
 
! Отговори
Чиновник преди 8 месеца
Ако нямаше милиционерщина щяте да плащате по 5-6 много яки глоби всеки ден и нямаше да ви остават пари да хвърляте слафетки по чалготеките и да ядете калмари по гръцките села.
2
1
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 8 месеца
Сигорно,ще останем в историята с усмивката на съдия гьонева,защото тези който съдят нарушителите/престъпниците/ по пътищата са тъкива като нея
1
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Милиционерщината олицетворява стотици търтеи и безделници в КАТ, ДАИ и АПИ, които смучай заплати от държавния бюджет и не вършат никаква работа, освен да спасяват някой "техен" човек. Всичко това трябва да се изрине със се парцалите.