Пред винкело всички са равни, а пред Голфо всички са бавни, гласи една стара пернишка мъдрост.
Но точно този Golf здравата би озадачил достойните перничани. Той не само не подлежи на монтиране на газова уредба, но дори няма и резервоар.
Просто защото това не е Golf, а е-Golf - първият сериен електромобил на компанията от Волфсбург.
Дебютът му през 2015 не беше кой знае колко сензационен. Но сега Volkswagen ни предлага усъвършенствана версия, с която се надява да се намеси сериозно на пазара за електрички.
Най-съществената разлика с досегашния модел е в пробега. Първият е-Golf обещаваше до 200 километра с едно зареждане, но реално минаваше към 150. Този постигна 300 километра в официалните тестове, но си признаваме, че не успяхме да го проверим на практика. До 200-километровата отметка обаче колата се държа безупречно.
По-големият обхват се дължи на технологичния напредък при батерията, която е с по-висока енергийна плътност и вместо 24, е вече почти 36 киловатчаса. Размерите и цената са почти без промяна, единствено теглото е пораснало малко.
По-голямата батерия е позволила на германците да сложат и по-мощен електромотор, вече със 134 конски сили. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за под 10 секунди и прави колата удивително пъргава от място. Максималната скорост е ограничена на 150 км/ч, и с право - при такова темпо батерията ще ви изостави по-бързо и от фолкпевица - безработен футболист.
Най-удивителното при този електрически Golf е колко близък до нормалния се усеща на пътя. Вярно, не издава почти никакъв звук, освен едно предупредително бръмчене за пешеходците при ниска скорост. Но като динамика и поведение в завоите това си е истински Golf. По-голямото тегло се усеща при спиране, разбира се. Но пък батерията, която е монтирана в Н-образна форма в пода, смъква центъра на тежестта и прави колата по-стабилна.
Можете да настройвате степента на рекуперация, тоест на зареждане на батерията от работата на спирачките. При най-високата степен колата започва да спира веднага щом пуснете газта, и на практика ще ви позволи да шофирате само с един педал. Приятно удобство, с което се свиква лесно и което после ви изиграва лоша шега, щом седнете в нормален автомобил.
Как стои въпросът със зареждането? От нормален контакт батерията се пълни за 12 часа. Ако си вземете специалното стенно зарядно от Volkswagen, времето пада до 8 часа. А бързозарядните станции с прав ток ще ви дадат 80% от капацитета за едва трийсетина минути - колкото да хапнете и да пийнете едно кафе. Това най-после е електромобил, с който можете да стигнете до морето. При това и до българското, и до гръцкото, защото бързи зарядни станции вече има в Пловдив и Благоевград.
Отвътре e-Golf си е същински Golf - с познатите качествени материали, удобни седалки, голям тъчскрийн и първото в този сегмент управление с жестове - в случай, че протягането на ръка до копчето за звука ви се струва непосилно тежко.
Доста повече смисъл има в електронните асистенти, с които е оборудвана колата. Те включват дори автопилот за задръствания, който функционира при скорости до 60 километра в час.
Накратко, този Golf предлага доста глезотии, които досега бяхме виждали само в премиум сегмента. Но истината е, че и цената му е взета оттам - без малко 75 000 лева.
В развити страни като Румъния, където държавата отпуска 10 000 евро субсидия за електромобил, тази кола е разумна оферта. У нас тя ще ви даде само чиста съвест. И правото да се надсмивате над алчния Център за градска мобилност. Което, като се замислим, никак не е малко.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Прогнозите около заседанието на Фед донесоха смесени резултати на пазарите в Азия
Германия дава зелена светлина на военни поръчки за рекордните 52 млрд. евро
Какво значи за Азия новата стратегия за сигурност на САЩ
ЕС разследва Google за злоупотреба с доминиращо положение чрез AI инструменти
Германският износ леко нараства, въпреки че доставките за САЩ намаляват
117 гигавата соларни проекти и батерии чакат разрешение в САЩ
Бонев: В Бюджет 2026 г. липсват 55 млн. евро за София
Желязков: България и САЩ имат амбициозни съвместни цели
Земеделци фалират: Черната златка унищожава овощните градини
Панаир на книгата и Литературен фестивал събират български и световни автори в София
Бюджет 2026 и евтините китайски стоки: Ще издържи ли българската икономика?
Зидан поема Реал Мадрид?
Връща се в Байерн? Томас Мюлер разкри бъдещето си
Сашо Андреев спечели "Златен пояс" и обяви целите си
Легенда на Ливърпул: Салах е срам!
Звезда напуска Барса заради шокираща причина
Легенди от K-1 и звездите на SENSHI връчиха най-престижните отличия „Златен пояс“ 2025
Scorpions отново у нас с юбилейно шоу на 27 юни 2026: 60 години рок история в София
Последната изповед на Ози Озбърн – автобиографията „Прощален ритуал“
Поверия за ангелската дата 12/12
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Повече щастие през 2026 за родените на тези дати
Три коледни подправки за баланс на кръвната захар и срещу подуване
КЗП ще проверява защо поскъпват техническите прегледи
Мъж падна при ремонт на лифт в Боровец
Спартак договори три контроли през зимата
Безплатни коледни представления за децата ще има във Варненския делфинариум
Над 500 изпълнители ще участват във фолклорния празник „Дряновица“
Два района във Варна остават без вода днес
Високата слънчева активност на 9 и 10 декември може да бъде опасна
Arianespace ще изстреля два спътника за европейската навигационна система Galileo
Кога ще се случи следващото лунно затъмнение
Метеорният поток Геминиди ще достигне своя връх в нощта на 14 декември
Единствена по рода си: В Индонезия се роди бебе от вида гигантска панда
Учените са изумени: Кометата 3I/ATLAS носи ключова за живота молекула