България рязко се заинтересува от електрическите коли

Страната ни e сред държавите, които настояват за технологията
Обновена: 28 ное 2010 17:30 | 28 ное 2010 17:25, Никола Димитров
138
България рязко се заинтересува от електрическите коли
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили. На Съвета по конкуренция в Брюксел страната ни се присъедини към писмо на страни, производителки на автомобили, които са се заели да промотират задвижваните с ток двигатели.

Осем държави настояха ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, поставяйки срок до средата на 2011 г.

От текста на писмото не става ясно дали България предвижда сама да произвежда електрически автомобили или проявява интерес към създаването и рециклирането на батериите за тях и изграждането на станции за зареждане.

Трите елемента са част от нова стратегия за по-чист автотранспорт, която одобриха министрите за конкуренцията на ЕС.

Държавите, подписали документа, са Германия, Франция, Португалия, Испания – в чиито национални политики е залегнало пускането на пазара на такива коли. Той се подкрепя също от Белгия, Словения, Ирландия и Литва, в които има заводи за производство на леки коли. Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили.

Осемте искат качването на електрическите коли на заводските конвейри да стане водеща цел на европейската политика за по-чист транспорт, както и да се създаде паневропейска система за зареждането на колите. Те настояват да се предоставят безвъзмездни средства от Европейската комисия за разработването на общи проекти.

Осемте искат още до лятото да е готов стандартът за общ „контакт“ на зареждащите станции в цяла Европа, който да е съвместим с всички изходи на електроколите, за да се избегне хаосът със зарядните на мобилните телефони.

В същия срок експертите в Брюксел трябва да са готови и с модела на електростанция за тези коли, който трябва да е еднакъв на цялата територия на съюза.

Брюксел смята технологиите на двигател, задвижван с електричество и чрез хидрогенни клетки, за най-перспективни. В същото време дава предимство и за развитието на по-икономични конвенционални двигатели и на хибридни автомобили.

Чрез приетата стратегия ЕС иска да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар, използвайки производството на нисковъглеродни превозни средства.

Затова се предвижда до 2013 г. в съюза да бъдат въведени нови стандарти за шума от двигателите, по-икономични климатици, както и интелигентни системи за по-спестовно шофиране.

С тези и други мерки ЕС се надява до 2020 г. да намали от 20 на 10% изхвърляните от автомобилите газове. В момента транспортът се смята за един от главните виновници за глобалното затопляне.

По данни на Брюксел до 2030 г. броят на автомобилите в света ще нарасне от 800 милиона на 1,6 милиарда, а през 2050 г. колите и камионите ще са 2,5 млрд. Затова е необходимо да се вземат спешни мерки за намаляване на вредните емисии от тях. 


138
Напиши коментар Коментари
124
0
 
0
 
! Отговори
Жоро преди 6 години
EV :) Дано повече хора могат да си позволят
123
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
abe balgariq se zainteresyvala.tyka kogato smenime kolite s elektri4eski v 4yjbina kolite she letqt vav vazdyha,.a kolkoto do 129 to komynisti4eskite otrepki ako ne gi vidish v balgariq kyde drygade she gi vidish be 4ygyn
122
0
 
0
 
! Отговори
Ваня преди 6 години
...като за начало производителите на електромобили трябва да наложат тежкотоварните на пазара-те са най-вредните иииииии опасни за околната среда...
121
1
 
0
 
! Отговори
навигатор преди 6 години
Ми токът от Белене ве нещо трябва да се прави! :-D
120
1
 
1
 
! Отговори
minava6t преди 6 години
а бе малкия...ти виждал ли си жив комунист? що ли питам...бил си в баща си още...чува детето че другите лаят и решило и то да полае...сукалченце
119
2
 
0
 
! Отговори
Некадърници преди 6 години
Гледайте внимателно какво пишете в статията.България не е единствената страна в ЕС която не произвежда автомобили.Например Гърция също не произвежда.Сигурен съм че Бай Гриша се е разбрал с китайчуците в новия завод в Баховица да се правят и електрически автомобили.
ps.Абе комунисти прокаржени вие 45 години на мотокари ли сте се возили по улиците?
118
2
 
0
 
! Отговори
Некадърници преди 6 години
Гледайте внимателно какво пишете в статията.България не е единствената страна в ЕС която не произвежда автомобили.Например Гърция също не произвежда.Сигурен съм че Бай Гриша се е разбрал с китайчуците в новия завод в Баховица да се правят и електрически автомобили.
ps.Абе комунисти прокаржени вие 45 години на мотокари ли сте се возили по улиците?
117
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ей много малоуни хора статията е за ел коли, как така свърза НЕК с това
116
1
 
2
 
! Отговори
дерикотев преди 6 години
електрическа нямам, но имам хибрид...да знаете изплаща се цената, разхода ми е 3,5/100
115
0
 
8
 
! Отговори
Венци преди 6 години
младен Не е важно кой ще спечели пари ,важно е ти да можеш да дишаш.Атмосферата вече се разпада...
114
0
 
9
 
! Отговори
Вензи преди 6 години
Най ПОСЛЕ нещо умно да чуя да се прави за света и природата.
113
5
 
3
 
! Отговори
младен преди 6 години
"България рязко се заинтересува от електрическите коли......"

.....НЕК и енерго-разпрделителните дружества виждат нови переспективи/начин за доене на народа
112
1
 
2
 
! Отговори
Методи преди 6 години
Електрическите автомобили са хубаво нещо и ако се усъвършенстват акумулаторите им, може да решат някои проблеми. Обаче каква ще е цената на ел. енергията за зареждането им, откъде ще се вземе този еквивалент заместващ енергията от петрола? А цената на преобразуването и? Може би решението е в нещо качествено ново - студен ядрен синтез, енергия от етера...
111
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили."
Да бе, да!
Лукоил и ОМВ ще изпуснат такъв печеливш бизнес!
По-скоро ще приемат специален закон с който се забранява ползването на електрически мепесета в РБ!
110
1
 
6
 
! Отговори
мениджър преди 6 години
"работещо производство" - СТИГА С ТИЯ МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ !!!
Балканкар не стига, че беше античен ***, ами и беше адски СКЪП ! Въпросните екземпляри на запад са пуснати под себестойността му - жалък опит за събиране на някоя друга стотинка валута преди наближаващия фалит на цялата скапана система! Как си представяш тая смешка да се конкурира сред развития свят?

"Работещи производства" бяха изключителна рядкост - като калашниците - и те не са "разграбени"... Не се разграбва туй що работи.
109
0
 
1
 
! Отговори
White Zombie преди 6 години
Повечето от долните коментари отнасящи се за електрическите автомобили са пълни глупости.
Ето ви едно клипче за един електрически автомобил, или по-точно конвертиран автомобил в електрически - сами си правете изводите!
***
108
0
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 6 години
111,прав си, разбира се, но проблема беше и друг-за директори и мениджъри се назначаваха предимно верни на партията хора, които гледаха да запазят статуквото със зъби и нокти, вместо да разработват нови изделия и пазари.Както се казва-време на застоя-всеки пази стола си и чака пенсия безметежно.Нещо подобно има сега при днешните "Мениджъри", назначени отгоре, наготово, без да са изкарали преди това и 5 лева със свои знания и труд.За това сме на този хал сега.
107
0
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 6 години
прод.на 115.Според мен си е чисто безумие и национално предателство,да ликвидираш работещо производство, купило лиценци и произвеждащо в страната всичко:двигатели, хидродинамични предавки, предни и задни мостове, хидравлични елементи за мотокари...Да имаш цяла гама разработени и познати по света мотокари, работещи заводи, технологична екипировка и специалисти, и да проиграеш с лека ръка всичко това, а не да го модернизираш и изнасяш, за мен е чисто национално предателство на "мениджърите"!!!
106
0
 
3
 
! Отговори
Червената помия преди 6 години
Точно заради такива мениджъри сме на това дередже в момента на всякъде.Сигурен ли си в това, което пишеш?Ако си наистина мениджър, какво беше производството по обем мотокари на Линде, на Тойота,и на Балканкар?И защо ли те сега доволно потриват ръце, след "нокаута" на Балканкар от нашите "мениджъри"?А за това, че сме изнасяли не само в СИВ, мога да те убедя по много лесен начин-влез в сайт за употребявани машини на запад, и ще се учудиш, че се продават и такива, с марката Балканкар...
105
0
 
2
 
! Отговори
Червената помия преди 6 години
Анонимния106, най лесно се обижда , когато си анонимен.Ставаше дума за захранване със слънчеви панели на акумулаторната батерия.Влез в който и да е сайт, на фирми-дистрибутори на фотоволтаични панели, и после напиши тук какво си прочел за панелите, и батерия от панели.Ставаше дума , че с енергия 10 киловата за 1 час може спокойно да се зареди каквато и да е батерия,и това е постижимо само от разположените върху покрива на една средна по големина къща фотоволтаични панели.Най-лесно се критикува.

Спонсорирани публикации