Оглавихме класация: Румънците и българите са най-лошите шофьори в ЕС!

Смартфоните сред топ причините за катастрофи на пътя
Обновена: 5 апр 2019 07:13 | 5 апр 2019 07:10,
174
Оглавихме класация: Румънците и българите са най-лошите шофьори в ЕС!
Снимка: архив, Reuters

Румъния и България имат най-висока смъртност на пътя в Европейския съюз. Това показват анализите на Европейската комисия за 2018 г.

Според статистиката 96 души в Румъния и 88 в България са загинали на 1 млн. население през миналата година.

Еврокомисарят за транспорта Виолета Булц каза, че това е стар проблем и че Брюксел работи с двете държави, както и с Хърватия, която ги следва в черната статистика за подобряване на контрола и на пътната инфраструктура.

Най-безопасни са пътищата на Великобритания, Дания и Ирландия, където смъртността при инциденти е между 28 и 31 души на милион население. В повечето европейски държави тежките катастрофи със смърт са под 60 на милион.

Въпреки мястото на България в черната класация през миналата година страната е успяла да намали с 9% фаталните пътни инциденти и е сред страните с най-голям прогрес, заедно със Словения, Литва, Словакия и Кипър. За последните 8 години тежките катастрофи със смърт в България са намалели с 20 процента.

Статистиката на Еврокомисията показва, че няма северен и южен тип шофиране. В Италия смъртните случаи са 55 на милион, в Испания - 39/милион, в Германия 39/милион, а в Полша – 76/милион.

Използването на смартфони по време на шофиране вече се е изкачило в четворката на най-честите причини за катастрофи по пътищата наред с превишената скорост, употребата на алкохол и наркотици и неизползването на предпазни колани на задните седалки.

Намаляването на катастрофите със смърт на пътя през миналата година в ЕС е с 1% - 200 души по-малко са починали на пътя, но жертвите все още са впечатляващ брой - 25 100 души са загинали, а 135 000 са ранени.

Еврокомисията се надява, че новите стандарти за безопасност на колите след 2022 г. ще помогнат за намаляване на фаталните инциденти. ЕС ще задължи производителите да продават включени технологиите за безопасно движение, като ограничителите на скоростта, автоматизираното аварийно спиране и записващите устройства. Собствениците на автомобилите ще трябва да ги изключват ръчно, а не както досега да ги включват след покупката.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


174
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
12
 
! Отговори
Жо преди 5 години
До Анонимен 7 "До Жо"Да си жив и здрав още 800 000 км!!
11
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ееееееее нека ги видим другите как ще шофират върху ДЪЛБОКИ ЯМИ !?!
10
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоунас дипломи за вишисти се купуват, та едни шофьорски книжки ли
9
5
 
21
 
! Отговори
Не само преди 5 години
Пътищата са огромен фактор за контрол върху колата, а българските са най лошите в ЕС, после са тези на Румъния, дори новите магистрали в България, когато беше зимно време поднася колата, не са с хубав европейски асфалт и не са прави, а на вълни, като Черно море. През Приднестровието съм минавал и само там имат, като нашите укаяни пътища. Тези пътища не позволяват високи скорости и за това стават толкова произшествия.
8
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Лесно се кара с колена.
7
3
 
24
 
! Отговори
Waffen SS преди 5 години
Е,ние сме оглавили и редица други класации,като най.бедни в ЕС,най-мързеливите,най-разбити улици,най-крадливи и смея да кажа най-невъзпитани,най-нечистоплътни/за някои е противоестествено да се къпят ежедневно/ и т.н.
6
11
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Жоглупости. имам 800 000км с една ръка па и ако не един пръст.
5
10
 
22
 
! Отговори
Жо преди 5 години
НЕ Е УПОМЕНАТА една важна причина за ПТП.Небрежното придържане на волана с лявата ръка. Този начин на каране се появи с появата на волани с хидравлика.Никой на шофьорския изпит не е карал с една ръка, нали?Автобусът на магистрала Тракия нямаше да се преобърне в канавката, ако шофьорът държеше волана здраво с две лръце. На прав участък, малко Рено удря предната лява гума на автобуса и изненадания шофьор, който се е ПОДПИРАЛ с лакти на волана, естествено губи управление и загиват 6 човека.
4
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И тази смъртност е при доста по-малко каране при нас. Като съотнесеш смъртността и средните изминати километри, вероятността в западна Европа да умреш за 100000 км пробег е същата като тук за 15000 км.
3
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е по официални данни от съответните държави. Добре, че сме по-добри от Румънците в стъкмистиката, иначе и тук щяхме да сме на първо място.
2
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Подвеждащо заглавие за пореден път. Вчера прочетох нормалната статия за статистиката, Северозападна България като регион е първа със 153/милион. Резултатите са такива защото карат по останки от пътна настилка. По такива пътища се кара с 20 км, увеличиш ли на 25 вече си с опасност за живота.
1
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
80%