Земята на Ferrari въстана срещу ограничението на скоростта от 30 км/ч

Против е дори транспортният министър
9 фев 2024 19:08, Нели Христова
20
Земята на Ferrari въстана срещу ограничението на скоростта от 30 км/ч
Снимка: БГНЕС

Болоня въведе ограничение на скоростта от 30 км/ч. А това провокира множество протести. Против е дори транспортният министър. В нация, която е дом на Ferrari и Lamborghini, и която цени бързите коли повече от която и да е друга в Европа, политиката предизвика противоречия, но намали катастрофите с една пета, според властите.

Градът започна да глобява превишаващи скоростта, след като разшири съществуващото ограничение на скоростта от 30 км/ч  до целия си средновековен център и обширните покрайнини. Новото ограничение, намалено от 50 км/ч, вече се прилага за 70% от града.

Поддръжниците на ограничението казват, че за период от две седмици, откакто беше въведено миналия месец, долната граница е намалила автомобилните произшествия с 21%. А нараняванията на пешеходци са спаднали с 27% в сравнение с предходната година. Инцидентите също са по-малко сериозни, без регистрирани смъртни случаи.

"Гражданите на Болоня спазват правилата и спазват ограничението на скоростта. Това само по себе си е важен успех", каза Матео Лепоре, кметът на града, пред The Times.

Италия регистрира 53 смъртни случая на пътя на всеки милион жители през 2022 г., повече от средното за ЕС
от 46 смъртни случая на милион, според Евростат, статистическата агенция. Множество смъртоносни произшествия с участието на велосипедисти направиха национални заглавия през последните месеци.

Съветниците в Болоня гласуваха за въвеждане на новото ограничение на скоростта през юни с аргумента, че то също ще подобри трафика, като същевременно ще намали автомобилните изпарения и шумовото замърсяване.

"Намаляването на скоростта на автомобилите с 20 км/ч намалява наполовина шума … като дава повече място на други звуци от града, като например птичи песни", се казва в изявление.

Въпреки това жителите организираха протести, карайки бавно колите, мотоциклетите и мотопедите си по главните пътища, докато натискаха клаксони. Салвини твърди, че мярката ще доведе до хаос по улиците.

"Мисля, че правото да чуват птичи песни... трябва да се балансира с правото на работа на стотици хиляди хора", каза министърът малко след въвеждането на мярката.

Впоследствие транспортното министерство публикува директива, в която се посочва, че ограниченията на скоростта от 30 км/ч могат да бъдат въведени само в специфични контексти, добавяйки, че общите ограничения са "произволни". Лапоре каза, че ограничението на скоростта в Болоня е в съответствие с кода на магистралата.

Градове, включително Амстердам, Брюксел, Париж и Мадрид, намалиха ограниченията на скоростта в повече области през последните години. Роберто Гуалтиери, кметът на Рим, посочи, че италианската столица планира постепенно да приложи ограничение от 30 км/ч към 70% от своите пътища.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
4
 
0
 
! Отговори
мислител преди 2 месеца
Да малко е досадно с коли, които са мислени за средна скорост около шестдесет и пет да се движат с 30. Знам го от опит. Отиването и прибирането от работа става по-дълго с десет- петнадесет минути (от опит), но много трудно се катастрофира с 30, и това е факт. Под моята кооперация при ограничение 50, през нощта летят все едно е писта, това е абсолютно ненормално и неморално. Гласувам цяла България градско 30, в конституцията.
12
0
 
3
 
! Отговори
Кукунела Снайпера : преди 2 месеца
"Гугъл транслейта ми е труден за иСползванИ!!! РазберетИ мЪ!!!"
11
1
 
6
 
! Отговори
Малоумно е преди 2 месеца
И в БеГето се нас раха ушевите корумпета
10
0
 
4
 
! Отговори
до статия преди 2 месеца
фишек ти е родител 1, а родител 2 е кьор!
9
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Т.е. ако за две седмици са ставали 10 автопроизшествия в Болоня, то 21% намаление стават 8 произшествия за 2 седмици. Е и ...? Важното е спорове да има, да се изнервят пътниците и шофьорите докато пътуват и най-важното, ето я формата - ограничения навсякъде и във всичко, където може.
8
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Според статистиката катастрофите се увеличават при намаляване на максимално разрешената скорост много под безопасната за пътя. Примерно безопасна скорост някъде е 60 км/ч и при разрешена скорост до 50 км/ч, катастрофите съвсем малко се увеличават, но при до 30 км/ч катастрофите са много повече. Тук ми говорят небивалици.
7
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ХарКкирето нали щеше и той да прави 30 км в час градско. Искаше да заприличаме на Италия от рас. Е откъм ограниченията и рестрикциите разбира се. За модерни заводи и високотехнологично производство никога не е ставало дума. Откакто сме член на ЕССР постоянно ни се обяснява как това и онова е лошо за хората, ама така е в Европа. Но за полезните неща в Европа, не е необходимо да ги има в България. В колониите е така.
6
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Принципно при по-ниска скорост автомобила шуми повече и замърсява повече въздуха. Ниската скорост приспива шофьора или силно го изнервя и белята става.
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Цитат: ....казват, че за период от две седмици, откакто беше въведено миналия месец, долната граница е намалила автомобилните произшествия с 21%. >>> Това как да го разбирам, че 30 км/ч е долна граница на скоростта, а горна има ли?
4
0
 
16
 
! Отговори
Ристю преди 2 месеца
А шумните мотоциклети, какво ще ги правим?
3
1
 
20
 
! Отговори
Съвет преди 2 месеца
Да кажат на коя скорост да карат Ламборджини и Ферари .На първа или втора скорост.И майната му на мръсния въздух и разхода на гориво.
2
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ако не сте наясно ще има ограничение навсякъде, 130 на магистрали на другите места доста надолу, това ще влезе с всички нови автомобили!
1
5
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това е скорост, която развиват магарешките каруци.