Още една крачка към установяване на причините за аутизма

Изследователи събират впечатляващ генофонд
22 авг 2016 15:44,
Още една крачка към установяване на причините за аутизма
Източник: Reuters, архив

След като учените установяват, че разстройствата от аутистичния спектър не са вследствие на ваксините, е време да се разкрие истинският им произход. Благодарение на първата по рода си програма, разработена от Принстънския университет и фондация Simons в Ню Йорк, САЩ, учените разполагат със значително обогатен генетичен фонд. Той помага за по-доброто дефиниране на 400 – 1000 гени, които биват идентифицирани като рискови фактори по отношение на заболяването.

За да съберат впечатляващия генофонд, изследователите провеждат задълбочени анализи на човешкия геном, като започват с функционалната мрежа в мозъка. Това помага за установяване на начина, по който гените работят заедно в молекулните мозъчни вериги.

Изследователският екип също така използва и данни от предишни експерименти, чиито фокус е насочен към начина, по който гените работят в целия организъм.

Взети заедно, специалистите биха могли по-добре да видят гените, които се „включват“ във всяка клетка в определени моменти - както по време на развитието ни, така и при генетичните нарушения, които се случват в мозъка на засегнатите от разстройство от аутистичния спектър.

Специалната машина след това е в състояние ефективно да анализира повече от 100 млн. взаимодействия между гените и да избере кои са тези, които съответстват на аутистичните разстройства. Това води до идентифициране на 2500 гени, които могат да бъдат потенциални причини за развитие на аутизма.

Тези следи могат да помогнат на изследователите да навлязат по-дълбоко в генетичната база на аутизма и дори да доведат до разработването на нови техники за диагностика и лечение.

Макар да е вероятно не всички 2500 гени действително да са свързани с разстройствата от аутистичния спектър, откритията могат да помогнат за „осветяването“ на няколко гени, които са свързани тях.

Данните са публикувани в Nature Neuroscience.

Още полезна и любопитна информация, свързана с новите проучвания, четете в рубриката "Акценти" на Puls.bg

Обективен преди 7 години
Фармацевтичното лоби никога няма да позволи истината за ваксините да се разкрие. Реалността е, че всички родители на деца с аутизъм твърдят, че след ваксинация детето им коренно е променили поведението си и е станало аутист. Имаше и един лекар, който го твърдеше, но набързо му отнеха правата, за да угодят на производителите на ваксини.Според мен ваксините отключват аутизма, който може би ги има генно заложен, а може би аутизма е следствие изцяло на недоглеждания, примерно рентген при бременни.

2 - Напълно логично е да е генетично. Аутизмът променя цялата нервна система, а това може да се случи само в утробата на майката.Мисли малко преди да пишеш ;)

Не-доктор,Не-генетик преди 7 години
Ще навлезнат дълбоко в на майка си гъ--за. Всичко което не разбират докторите е генетично. Изобщо така се е сбъгясал този геном в последните години, че направо как сме живи още. Затова не може медицината да излекува нито една хронична болест.

Баща на аутист преди 7 години
Повечето "аутисти" диагностицирани днес не са никакви аутисти, по-голямата част са нормални деца с побъркани родители хипохондрици, друга част са всякаква сбирщина със най-различни психични увреждания и много малък процент са аутисти в смисъла който са влагали преди 30 години. Така че тия генетични изследвания едва ли ще установят нещо.