26% ръст на пазара на онлайн реклама у нас през 2010

Обемът на рекламата е достигнал 30,2 млн. лв. миналата година
Обновена: 18 фев 2011 14:45 | 18 фев 2011 13:09,
1
26% ръст на пазара на онлайн реклама у нас през 2010
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Пазарът на онлайн реклама у нас е отчел ръст от 26% през 2010 г. спрямо 2009 г., достигайки 30,2 млн. лв. Това каза Лазар Малаков, търговски директор на Инвестор.БГ АД, по време на IAB FORUM Bulgaria 2011, който се провежда с медийната подкрепа на Инвестор.БГ.

Информацията е базирана на проучване от данни на членовете на българската онлайн асоциация Интерактив Асошиейшън България (IAB), обобщено от PricewaterhouseCoopers. Малаков уточни, че изразен в нетен рекламен обем ръстът е 11,2%.

Банер рекламата е представлявала 82% от целия обем през изминалата година, когато е отчела повишение от 18%. Следва рекламата на клик с 10% и обяви и справочници с около 4%, а останалите са други рекламни формати.

Телекомуникационните и финансовите компании продължават да заемат водеща позиция сред най-активните онлайн рекламодатели. Значителни обеми през 2010 г. са генерирали и компаниите за онлайн залагания, което до голяма степен се дължи и на световното първенство по футбол.

Секторът на финансовите услуги заема над 14% от общия рекламен обем, следван от телекомуникации с близо 9,3%, потребителски стоки с 9%, развлекателна индустрия и медии с над 5,8% и търговия на дребно с над 4%. Автомобилната индустрия, която традиционно също е сред основните рекламодатели, през 2010 г. е представлявала под 4% от общия рекламен обем.

Малаков отбеляза, че производителите на бързооборотни стоки все още не са толкова силно представени сред интернет рекламодателите. За сравнение те са едни от най-активните в телевизионната реклама.

Любопитно е, че 6 от 15-те най-големи телевизионни рекламодатели не фигурират сред 50-те водещи рекламодатели в интернет. Всички тези 6 компании обаче са имали поне една онлайн рекламна кампания през 2010 г., като проявяват интерес към интернет реклама и през 2011 г.

Проучването е направено на базата на топ 50 рекламодатели във всеки един от икономическите сектори.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още по темата: онлайнрекламаинтернет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
2
 
! Отговори
Мен преди 13 години
При ръст на рекламата от 26%, ръста при хората, ползващи софтуер, който окастря страниците от талаша е към 200%. Честито. Аз реклами не гледам - просто ги няма и страниците изглеждат някак си "девствени" (това е хубаво нещо) :)

Спонсорирани публикации