БДЖ продава легендарния си Mercedes "Чочоне" за над 60 000 лв.

Коли от тази серия бяха известни като част от автопарка на подземни босове
87
БДЖ продава легендарния си Mercedes "Чочоне" за над 60 000 лв.
Снимка: Монитор

Легендарният Mercedes "Чочоне", което "Холдинг БДЖ" обяви на търг и иска да получи за него пон 63 197 лева, е придобито от бившото държавно предприятие "Стомана" АД - Перник в началото на новото хилядолетие. За да може да си вземе поне част от дължимото по дълг, железницата е прибрала лимузината, но е загубила над милион лева неразплатени борчове, пише "Монитор".

Автомобили от тази серия бяха известни като част от автопарка на някои от най-емблематичните подземни босове у нас от 90-години на миналия век. Машината "отлежава" в гараж със спаднали гуми и без акумулатор вече две години. По думите на служителите на БДЖ е поддържана с оригинални части. Произведена през 1995 г., тя е влязла в активите на жп дружеството през 2000 г., спомнят си железничарите.

В талона колата е отбелязано, че е тунингована модификация AMG. Двигателят с близо 330 к.с. е с пробег от малко над 228 000 км, повечето от които са направени в първите години след производството му. Шофьорите на железниците рядко са го изкарвали по пътищата, защото харчи 24 литра на 100 км. Ползвана е от някогашен финансов директор на превозвача.

Колата има проблем с паленето заради повреден датчик на коляновия вал. Ръждата не я пожалила, но интериорът напомня, че произведената в едва няколко стотици бройки кола е със славата на легенда сред
автоманиаците.

В БДЖ още помнят историята с друга лимузина, закупена за нуждите на ръководството на железниците. През 2006 г. превозвачът придобива луксозното возило Volkswagen Phaeton, пълно с всевъзможни екстри, за 150 000 лева.

Колата тогава беше взета на лизинг с месечната вноска е 15 000 лева. За лукса тогава шефовете на БДЖ бяха глобени с две месечни заплати.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още по темата: търгБДЖкола
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
2
 
22
 
! Отговори
24/100 преди 4 години
Предлагам на БДЖ да ми я подарят и в знак на благодарност да ме возят една година безплатно в първа класа.
22
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Подобна кола струва истински пари когато е в автентичен вид без модификации, и по нея са сменяни само консумативи и масла. Идеята е да е в заводския вид без побългарявания. То по селата има стотици 124-ки от нормалните модификации, но са пълни гълъбарници.
21
1
 
15
 
! Отговори
Тони преди 4 години
Тази колажи да ти я подарят , ще се видиш в чудо да намериш оригинални части, да не говорим какви пари ще струват.
20
5
 
27
 
! Отговори
Коце кмета преди 4 години
В туй състояние ако вземат 10, да почерпят! 60 бона биха взели, ако колата е в идеално състояние, а тя явно не е. Колата не е масово производство, защото самата идея и е глупава за масовия потребител - бизнес клас кола с двигател на тунингована лимузина и със същата цена. Иначе возията на тия класики е такава, че днес Мерцедес да тичат срещу тях, не могат ги стигна. За други марки да не говорим.
19
3
 
38
 
! Отговори
Хм преди 4 години
Наскоро гледах едно предаване за подобен AMG. Купиха го за 2500 долара, направиха му пълен ремонт, нови джанти и гуми, кожен салон и проие и го продадоха за 30000 долара. 60 000 лв може и да струва, ама след основен ремонт и модификации
18
5
 
18
 
! Отговори
пецата преди 4 години
явно някакви цените биха я купили тая кола защото аз не мога да разбера как един ръждясал дръгел ще струва толкова пари, дето такива ги карат MaHgaлите по селата
17
1
 
26
 
! Отговори
Уау преди 4 години
70 бона за кофтор?
16
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мизерия, като всичко с БДЖ.
15
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като гледам как е прашасала , най вероятно никой не я палил години наред, което значи ,че става само за скрап. Тъй че давам 300лв, от мен да мине
14
5
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мутренска кола, не бих я купил..
13
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-важното е колата да е карана поне няколко пъти в годината и да са сменяни течностите. Ако е залежала десетина години в гаража без каране и без махнати течности, ще има сериозни дефекти само от стоенето.
12
3
 
33
 
! Отговори
Хапльо преди 4 години
Моделът не е обозначен отзад, значи колата е със сериозни заводски модификации по желание на първия купувач. Още по-апетитно за някой маниак, ама както винаги проблемът е да срещнеш предлагането и търсенето - как обявата да стигне до маниака. За съжаление май ще си доизгние в мръсотията.
11
2
 
39
 
! Отговори
Kireto преди 4 години
Ех, тази кола е ел класико. Класическата 124, 124 купе, 190 и 128 на Мерцедес е нещо уникално. Возията е несравнима със сегашните модели коли.Да караш такава кола е истинско удоволствие. Дори преди 30 години Мерцедес са били уникални в това, което правят
10
5
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И това Чочоне е някакво българско мутренско наименование заради раздутите калници, колата се нарича 500Е преди фейслифта и Е500 след него.
9
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе ти я купи и я закарай на сервиз с идеята, че ще сменяш само един датчик... :)
8
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тая 25-годишна кола е супер рядкост и е легенда. Колата е ръчно сглобена от Мерцедес, и след това са пращани в завода на Порше където да сложат двигателя. Ако повредите са дребни от сорта на някакви датчици това е нищо, само ръждата не трябва да е сериозна.
7
1
 
27
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Смешна обява.
6
3
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
60 000 лева за 25 годишна кола с повреди. 60 000 първи път... втори път... продадено на господина с опрения пистолет в главата.
5
5
 
36
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Защо някой да даде тези пари.От БДЖ пак са се объркали.Стара е за проданМлада е за ретроДрът барутник
4
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е сега вече с продажбата на тая калакотра БДЖ ще си стъпи на краката!

Спонсорирани публикации