Ще решат ли проблемите на София електрическите тротинетки?

Трите услуги, които предлагат споделени пътувания с е-тротинетки, са оптимисти
29 дек 2019 14:45, Елена Кирилова
75
Ще решат ли проблемите на София електрическите тротинетки?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите тротинетки се появиха в София в момент, в който недоволството от увеличващия се трафик и замърсяването на въздуха ескалира. Новата за България алтернатива за придвижване не може да реши всички проблеми в столицата, но предизвика вълнение у потребителите, които искаха да опитат нещо ново, както и критики, свързани с регулацията и безопасността на движението.

Ако през първата половина на 2019 г. чувахме все повече слухове, че няколко компании имат апетит към навлизането на този пазар у нас, то през второто полугодие всичко това се сбъдна. Така по столичните улици се появиха Lime, Hobo и Brum.

Началото даде американският играч Lime, който вече беше във фаза на експанзия в Европа. Той стъпи у нас през август с общо 150 електрически тротинетки. Само месец по-късно още две компании навлязоха на пазара - българската Hobo и Brum, която ползва платформата на американската компания Bird.

Бърза равносметка

Предвид краткия период, в който компаниите имаха възможността да тестват услугата си в София, и трите посочват, че са доволни от постигнатото през 2019 г.

“Въз основа на настоящото ни присъствие в Европа, София се открои като град с важно географско местоположение и голям потенциал благодарение на подема на алтернативната градска мобилност. Инвестициите ни в България ще подкрепят продължителния растеж и разрастването ни в Източна Европа”, коментира новият оперативен мениджър на Lime у нас Петко Анчев.

По думите на Йордан Георгиев, който ръководи Brum Scooters, тротинетките са се възприели добре от потребителите. “За съжаление, не успяхме да организираме по-ранно пускане на тротинетките, за да видим развитието на бизнеса през летния сезон и за по-добра преценка ще се наложи да изчакаме 2020 г.”, посочи той в интервю за Investor.bg.

За Hobo успехът от 2019 г. се измерва в доказването, че услугата е конкурентоспособна на местния пазар. По думите на основателя на компанията и неин изпълнителен директор Теодор Рачев фокусът е бил и върху изграждането на име на лоялен партньор, успешното стратегическо сътрудничество със Столична община и с различни частни бизнеси.

Досега Hobo може да се похвали с петцифрен брой пътувания със средна продължителност 10,5 минути в делнични дни и до 16 минути през почивните дни. Средните стойности за дължина на пътуване са 1,4 км, а през събота и неделя цифрата расте с 20%, коментира Рачев. От старта си в София до днес Brum има близо 30 хил. карания, а по-голямата част от тях са за не повече от 10-15 минути. От Lime пък се похвалиха, че вече имад над 100 хил. пътувания със средно изминато разстояние на пътуване от 1,28 км.

Предизвикателствата

Ръководителите на трите компании са единодушни, че голямото предизвикателство за тях е да променят възприятията на потребителите и да наложат електрическите скутери като предпочитан начин за придвижване.

Според Йордан Георгиев от Brum безопасността и културата на каране също се открояват като проблем. В тази връзка трите оператора, които показват желание за общо развитие на пазара, си сътрудничат в редица посоки, включително наскоро пуснаха специално видео, което показва как безопасно да се управляват тротинетките в градска среда.

Не на последно място в списъка с предизвикателства остават кражбите. “Кражбите също са неприятно предизвикателство. За щастие успяваме да хванем почти всички крадци благодарение на полицията, която реагира много бързо и ефективно на всички наши сигнали. В резултат от това кражбите от старта досега са драстично намалели, но това е постигнато с много труд, много часове прекарани по районните управления и в следствие на немалък брой хора, срещу които вече водим дела”, коментира Георгиев.

Още по темата четете в Investor.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
У дизелот е решението най доброто КПД.
47
2
 
12
 
! Отговори
Фен на Йорданка преди 4 години
Йорданка Фандъкова ще реши всички проблеми на София. Докато в града не остане и последния жител
46
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нито таблет на колела нито трути ще реш.пробл.
45
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Просто е: Електрическите коли да.Електрическите тротинетките не.
44
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До18вън> Аа не да си стоят при вас.Никво жителство.
43
0
 
3
 
! Отговори
1212 преди 4 години
НЕ!!!
42
2
 
15
 
! Отговори
И.Б. преди 4 години
Предлагам да се въведе изпит за каране на тротинетка и съответна книжка, защото сред каращите има доста луди, които могат нарочно да се блъснат в по-възрастни хора уж на шега. За тротинетаджиите трябва да има обособени платна, за да могат пешеходците да се движат свободно, че за тях май не остана много публично пространство за естествено придвижване с крака.
41
0
 
1
 
! Отговори
сурва весела........ преди 4 години
Може..........ако им закачат ремаркенца!
40
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе нещо тротиЛетките не ги виждам. Сега когато пушеците са най много една тротиЛетка няма. ТротиЛеткажиите се отказаха да ги карат. Защо така да не би да им е горещо.
39
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Тази скъпа услуга не е предназначена за академици,професори и сложни хора, но и те могат да я ползват ако искат да са тредни и да не ги мислят за неудачници или аутсайдери"За тебе като типичен тротинеткаджия с двуцифрено IQ, всички с по-висок коефициент са професори и академици. Целта на живота ти се ограничава в това да си "тренди", което е достойно за съжаление и подигравки.
38
0
 
0
 
! Отговори
от СТАРИЯ НЕСЕБЪР преди 4 години
Проблемите на Стария Несебър, ще ги решат !
37
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тези тротинетки в София трябва да ги забранят. Освен всичко останало, което вече е коментирано много пъти, заради тях въздуха става по-замърсен.
36
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тротинетките и велосипедите са много добро решение там където има инфраструктура от велоалей, и да те решават проблеми, но конкретно София определено не отговаря на това условие, когато имаш лоша инфраструктура като Софийската глупост е да надяваш на чудеса, дори напротив това още повече ще демонстрира ужасната инфраструктурата на София.
35
2
 
5
 
! Отговори
Спокойно преди 4 години
Ще има бързи троти-кредити от айфона с три цъкания взимаш кредит за 2 минути и с него плащаш тротинетката, за всички ще има да карат тротинетки, зареждате айфона на детето с достатъчно кредит на кара да го видят че не е аутсайдер.
34
1
 
0
 
! Отговори
АНГЕЛА НА ЛУЦЕФЕР преди 4 години
Господ изгони ангела си Луцифер защото той искаше ние да не бъдем слаби и пожертва Исус за да може ние да сме послушни овчици и да обръщаме и другата си буза... Докато Луцифер искаше ние да бъдем смели и категорични ако ни предизвикат! Да отмъщаваме подобаващо на враговете си! Затова Граф Дракула е разбрал напълно люцеферския орден и за това е бил толкова жесток, но справедлив!
33
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Който не кара тротинека значи няма пари и айфон за да си я плати и значи е неудачник, и той и децата му са неудачници, децата са от неудачно семейство и заслужават да бъдат обект на подигравки все едно нямат айфони."Ето, аз ви казах, че тротинеткаджиите са изключително прости хора. Вижте този екземпляр какви ги е натворил.Тази скъпа услуга не е предназначена за академици,професори и сложни хора, но и те могат да я ползват ако искат да са тредни и да не ги мислят за неудачници или аутсайдери
32
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
1.50лв.първоначален наем и по 0.30лв минута 60минути=19.50лв за час.1000лв.заплата делено на 22работни дни 45,45лв.наден значи 3,5часа на работа и да ги дам за един час за тая трутинетка.
31
1
 
10
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 4 години
Ей сега, като напръска малко сняг искам да ги видя тротинетките. Особено как спират.Всеки може да се забавлява както си иска, но това не означава, че забавлението му е задължително за всички.Някои пушат тревичка, други смъркат и т.н.Умниците тук нека видят какъв е спирачният път при 30-35км, по наклон, с колелце с диаметър 15-20см., без светлини при това. Да се махат от пътя и пешеходните пътеки.
30
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Леле, ама и такива ли има, бе!Без айфони? Малей, тия живи да ги оплачеш! Аве то тротинетка не мое да подкара, ама иначе гладоподавател, рийш ли!
29
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аптечка, пожарогасител и триъгълник - кога?И азбестово одеяло за литиевата батерия.

Спонсорирани публикации