Ще решат ли проблемите на София електрическите тротинетки?

Трите услуги, които предлагат споделени пътувания с е-тротинетки, са оптимисти
29 дек 2019 14:45, Елена Кирилова
75
Ще решат ли проблемите на София електрическите тротинетки?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите тротинетки се появиха в София в момент, в който недоволството от увеличващия се трафик и замърсяването на въздуха ескалира. Новата за България алтернатива за придвижване не може да реши всички проблеми в столицата, но предизвика вълнение у потребителите, които искаха да опитат нещо ново, както и критики, свързани с регулацията и безопасността на движението.

Ако през първата половина на 2019 г. чувахме все повече слухове, че няколко компании имат апетит към навлизането на този пазар у нас, то през второто полугодие всичко това се сбъдна. Така по столичните улици се появиха Lime, Hobo и Brum.

Началото даде американският играч Lime, който вече беше във фаза на експанзия в Европа. Той стъпи у нас през август с общо 150 електрически тротинетки. Само месец по-късно още две компании навлязоха на пазара - българската Hobo и Brum, която ползва платформата на американската компания Bird.

Бърза равносметка

Предвид краткия период, в който компаниите имаха възможността да тестват услугата си в София, и трите посочват, че са доволни от постигнатото през 2019 г.

“Въз основа на настоящото ни присъствие в Европа, София се открои като град с важно географско местоположение и голям потенциал благодарение на подема на алтернативната градска мобилност. Инвестициите ни в България ще подкрепят продължителния растеж и разрастването ни в Източна Европа”, коментира новият оперативен мениджър на Lime у нас Петко Анчев.

По думите на Йордан Георгиев, който ръководи Brum Scooters, тротинетките са се възприели добре от потребителите. “За съжаление, не успяхме да организираме по-ранно пускане на тротинетките, за да видим развитието на бизнеса през летния сезон и за по-добра преценка ще се наложи да изчакаме 2020 г.”, посочи той в интервю за Investor.bg.

За Hobo успехът от 2019 г. се измерва в доказването, че услугата е конкурентоспособна на местния пазар. По думите на основателя на компанията и неин изпълнителен директор Теодор Рачев фокусът е бил и върху изграждането на име на лоялен партньор, успешното стратегическо сътрудничество със Столична община и с различни частни бизнеси.

Досега Hobo може да се похвали с петцифрен брой пътувания със средна продължителност 10,5 минути в делнични дни и до 16 минути през почивните дни. Средните стойности за дължина на пътуване са 1,4 км, а през събота и неделя цифрата расте с 20%, коментира Рачев. От старта си в София до днес Brum има близо 30 хил. карания, а по-голямата част от тях са за не повече от 10-15 минути. От Lime пък се похвалиха, че вече имад над 100 хил. пътувания със средно изминато разстояние на пътуване от 1,28 км.

Предизвикателствата

Ръководителите на трите компании са единодушни, че голямото предизвикателство за тях е да променят възприятията на потребителите и да наложат електрическите скутери като предпочитан начин за придвижване.

Според Йордан Георгиев от Brum безопасността и културата на каране също се открояват като проблем. В тази връзка трите оператора, които показват желание за общо развитие на пазара, си сътрудничат в редица посоки, включително наскоро пуснаха специално видео, което показва как безопасно да се управляват тротинетките в градска среда.

Не на последно място в списъка с предизвикателства остават кражбите. “Кражбите също са неприятно предизвикателство. За щастие успяваме да хванем почти всички крадци благодарение на полицията, която реагира много бързо и ефективно на всички наши сигнали. В резултат от това кражбите от старта досега са драстично намалели, но това е постигнато с много труд, много часове прекарани по районните управления и в следствие на немалък брой хора, срещу които вече водим дела”, коментира Георгиев.

Още по темата четете в Investor.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Който не кара тротинека значи няма пари и айфон за да си я плати и значи е неудачник, и той и децата му са неудачници, децата са от неудачно семейство и заслужават да бъдат обект на подигравки все едно нямат айфони."Ето, аз ви казах, че тротинеткаджиите са изключително прости хора. Вижте този екземпляр какви ги е натворил.
27
8
 
1
 
! Отговори
Екомен преди 4 години
Който не кара тротинека значи няма пари и айфон за да си я плати и значи е неудачник, и той и децата му са неудачници, децата са от неудачно семейство и заслужават да бъдат обект на подигравки все едно нямат айфони.
26
2
 
2
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 години
До АТАКИСТБрао бе, Таки!Един път и ти да каеш нещо умно!
25
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
МПС имах предвид.Сега едни частни фирми си шарят на общината и правят пари, тормозейки останалите участници в движението
24
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Една от целите с тротинетките е подебилчване и ологофренизация на населението. Коколкото по одебилчен и олигофренчен, толкова по добър консуматор, купува всичко което му кажат рекламите. За по старото поколение - можете ли да си представите баща ви или майка ви на 50 години яхнали тротинетки джитка по улиците да ходят на работа. А днес това е обичайна гледка стари хора радостно карат тротинетки, еко религия.
23
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никакви проблеми няма да решат. На такива неща се качват само разни хипита и пъпчиви тинейджърчета.
22
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тротинетките пречат на останалия трафик.Това е МОС с конструктивно висока скорост и трябва да се обозначава като всички други МОС - фарове, мигачи, стопове и т.н. Също и да има контролни номера.
21
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На Запад са по 30-40 цента за минута. Скоро това ще стане стандарт като айфона, не караш ли тротинетка все едно да нямаш айфон. Ще има специални бързи троти-кредити, взимаш кредит за тротинетки и от кредита може да плащаш само тротинетка, да видят всички че караш и да детето да ги видят че кара, а не да се свива без тротинетка когато всички карат.
20
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тротинеткаджиите са изключително прости хора. Единственият проблем, който ще решат тротинетките е да маркират мало умниците.
19
0
 
11
 
! Отговори
Тротимен преди 4 години
Тротинетката е власт, сила. Засичаш колите и никой не смее нищо да ти каже, всеки е длъжен да се съобразява с теб, усещането са сила, власт и свобода е несравнимо.
18
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
точно тротинетките едва ли ,но ел велосипеди с малки размери успешно ще се наложат,много по-стабилни са а и може да се въртят *** по равното,и трудно се пада от тях,тротинетките са само за малки разстояния,тъй като са неудобни а и лесно чупливи
17
5
 
13
 
! Отговори
Вън > преди 4 години
На СФ проблема ще се реши единствено и само с ЖИТЕЛСТВОТО !!!!!!!
16
0
 
18
 
! Отговори
селтак преди 4 години
Ами кифлите как ще се лишат от тракторите си с които карат децата си до градината ,която е на 200-300 метра !! И кой ще ги види ,за да си мислят ,че много им завиждат !!
15
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тея *** още ли ги има ? Не си ли свършиха вече работа да се кльопнат тея пари и вече да ги карат към надийн, преди още некой си е счупил главата или се метне пред някой кола. После шофьора мноо ясно.
14
1
 
24
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 4 години
Тротинентка ли?Това е най- голямата глупост, измислена от джендъро-евраците!То не спазва знаци, то не подава мигач( просто няма как да подаде),Но иначе кара по пътното платно, то си мисли че е на село с колелото. Сложил бухалът слушалките качил се на дъската и газ. И всички да се съобразяват да не го блъснат.Джендъриии...да си прибирате бokлуците от пазара!
13
1
 
15
 
! Отговори
Люлин 1 преди 4 години
Проблемът е учителката по развален Български език, която реже трамвайни линии все едно са и бащиния. Безумията се случват в общината. Пътят е огледалото на Заразата.
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В повечето ЕС столици е някакъв ужас през натоварените часове. Пушеци,дим, колите пълзят на първа и бълват дим, средна скорост 2-3 километра в час, затватят цели улици и ленти и ги правят велоленти, задръстванията са нечовешки, тротинетки се търкалят навсякъде, велисипедистите и тротинетките не спазват никакви правила, те са винаги с предимство дори на червено минават. И всички се кланят на новия бог "Климатични промени". И в София ще го направят така, нали сега сме европейци, васали на Брюксел
11
0
 
9
 
! Отговори
123 преди 4 години
Колкото колелетата го решават. Градът е гаден за каране
10
3
 
4
 
! Отговори
Митко 19см преди 4 години
А самото аверче пък като ми сложи газовата, каза, че се изплаща за 20 хил.км.Затова паля голфа всеки ден, пускам го по цариградско до центъра и въртя 50-60 км. След има няма една година съм си върнал инвестицията.Как точно ще стане това с тротинетката, а?!!!11
9
0
 
9
 
! Отговори
Тетка на тротинетка преди 4 години
Пред мен възниква дилема,дали да се нося вихрено на тротинетка по тесните тротоари в центъра, с всичките си килограми плюс двете пълни пазарски торби, провесени на китките на ръцете ми, докато управлявам това превозно средство,или страхливо да се притискам към стените, когато някой друг се понесе като хала на тротинетка срещу мен, пак по тези тесни тротоари?Или да правя серпантини по уличното платно, за да не притеснявам пешеходците,но в замяна на това всявайки ужас сред шофьорите?

Спонсорирани публикации