Хаос в транспортните схеми, населени места остават без автобуси

Налага се дива конкуренция, твърдят експерти
5 ное 2023 14:11, Анисия Иванова
6
Хаос в транспортните схеми, населени места остават без автобуси
Снимка: Bulgaria ON AIR

В предизборните кампании видяхме поредица от клипове за това колко е важно да развиваме транспортната свързаност. Скоро се появи информация, че десетки населени места в пловдивска област са заплашени да останат без автобусен превоз до голяма част от областния град. В малките населени места междуградският транспорт е жизненоважен. В много градове хората разчитат на автобус или влак.

"Ако България не започне да се грижи за населените места и за жителите в тези населени места, въпрос на време е по-голямата част от тях да останат без никаква транспортна връзка", заяви председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в специалното изборно студио на Bulgaria ON AIR "Дебют или класика".

"В недалечното минало имаше Център за комплексно транспортно обслужване. Той не допускаше да се дублират влаковете с автобуси. Дивата конкуренция, която някои се опитват да наложат, не води до хубаво. Ако имаме национална транспортна схема, знаем колко автобуса има в населеното място и за тях се прави конкурс", коментира председателят на клъстер "Зелен транспорт" проф. Симеон Ананиев.

По думите на Милтенова в закона е разписано, че жп транспортът и автобусният транспорт трябва да бъдат в синхрон, но през годините са наложени "порочни модели".

"Безразборно се пускат разписания, откриват се нови линии, без да е изследвана транспортната необходимост. Превозват се основно пенсионери и ученици. Тук е мястото на държавата да каже дали транспортът ще бъде приоритетен и финансиран", добави тя.

"В Европа се говори за мобилност на хората. БДЖ не може да получава субсидия без качество. Има два вида превози - едните са на търговски принцип, но има и други, които трябва да бъдат субсидирани - трябва да се направи схема колко хора пътуват", заяви Ананиев.

Според Милтенова най-големият проблем е нерегламентираният превоз на пътници, тъй като Гранична полиция не може да установи международните превози, а прокуратурата отказва да съдейства.

"Нямаме и кадри, които да извършват този транспорт, заплащането е изключително ниско. За 1500 лв. заплата вече никой не иска да работи", твърди тя. По думите ѝ от 2007 г. автобусният транспорт е изключен от всякакъв вид финансиране.

"Някои населени места имат автобус веднъж в седмицата. Автобусният парк е остарял, милиони левове потъват в нерегламентираните превози. Много малко са общините, които приемат транспортната стратегия като част от тяхната политика", посочи Милтенова.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До тТтА качеството на пътищата, дисциплината на участниците в движението, рискът да ти откраднат велосипеда и да се озовеш на километри от дома без пари за хотел? Като пишете, мислите ли? За разликата в манталитета на германци и нидерландци от една страна и тумбите *** заселени въс все по-опустяващите села нещо ще добавите ли?
4
3
 
2
 
! Отговори
тТт преди 5 месеца
Растояние от 10-15 километра с клело се взема за около 15 минути без да си даваш зор, особено в държава с прекрасен климат като в Бг. В Германия и Нидерландия 60-70 годишни бабички и дядовци карат колела, въпреки неблагоприятният климат и факта, че болшинството от тях имат автомобили!
3
0
 
3
 
! Отговори
vale_karo преди 5 месеца
Да добавя. Сега гласят и частни ЖП пътнически влакове.
2
2
 
3
 
! Отговори
vale_karo преди 5 месеца
Ето , до това доведе частната конкуренция.
1
1
 
3
 
! Отговори
СЛЕДИЗБОРНО преди 5 месеца
Чудесно!