Как брандовете въздействат с помощта на цветовете

И какво искат да излъчват
Обновена: 23 яну 2013 16:30 | 23 яну 2013 16:30,
1
Как брандовете въздействат с помощта на цветовете
Снимка: inspectyourbrand.com

Цветовете оказват въздействие. Това е доказано и затова безотказно работи в сферата на маркетинга и рекламата. Има брандове, които могат да бъдат разпознати веднага само по цвета им. Например, синята кутийка на бижутерската къща „Тифани" провокира моментално вълнение у дамата, когато се озове пред нея. Една обикновена кутия с панделка, в която може да има всичко. Но не! Тя знае, че това е „Тифани", което означава – скъпо, красиво, качествено, престижно.

Карен Халер е експерт в сферата на брандинга. Тя е работила за компании като Dulux, Orange Mobile и Logitech и с ентусиазъм разказва какви са помислите зад избора на цвят при логата, кампаниите и символите на една марка.

Червено

Марките се спират на червения цвят, когато искат да бъдат видени в очите на потенциалния клиент като могъщи и страстни

Червеното е цветът на страстта. Халер обяснява, че то може да бъде свързано и с вълнение, енергия и кураж.

Кои брандове го използват?

The Virgin Group е една от най-големите и могъщи компании в света. Дори когато марката е още съвсем малка, Ричард Брансън е достатъчно умен да използва червеното, за да вдъхва увереност и енергия.

Coca-Cola е друг голям бранд, който си е харесал този цвят. Наскоро и дизайнерът на обувки Кристиан Лоботин спечели правото да използва червените подметки като своя запазена марка, след като осъди Yves Saint Laurent.

Зелено

Компаниите се спират на зеленото, когато искат да демонстрират жизненост, младост и връзката си с природата.

Зеленото е цветът на парите и алчността, но и на символите на природата и универсалната любов, казва Халер. Зеленото е атрактивно за младите и за тези, които обичат да се наслаждават на живота.

Кои брандове го използват?

Зелената русалка на чашката на Starbucks подсказва, че компанията е насочена към младежите и е природосъобразна. Компанията се гордее със своята социална отговорност.

Garnier е друга компания, която залага на зеленото и тъй като продава козметика, желанието и да се идентифицира с природата, е повече от логично.

Синьо

Синьото е предпочитан цвят, когато една компания иска да вдъхва спокойствие и да изглежда разумна в очите на потребителя.

Синьото изразява „доверие, интеграция и общуване", казва Халер. Разбира се, трябва да се избере подходящия нюанс синьо, защото иначе може „брандът да изглежда студен, сдържан и недостъпен". Синьото се свързва с ума и се асоциира с логиката. Също така този цвят символизира водата и действа успокоително.

Кои марки го използват?

Facebook, Twitter, LinkedIn като основни цветове на брандовете си. Халер подчертава, че светлият му нюанс в логото на Twitter цели да разкрие и забавната страна на социалната медия. Бижутерската къща Tiffany & Co. е силно разпознаваема заради своя светъл нюанс синьо.

Лилаво

Какво означава? „Качество, лукс и упадък" са асоциациите с лилавото според Халер. Той е познат и като кралския цвят – този на охолството, на авантюризма. Макар че някои марки не се съобразяват с психологическите му характеристики и силно се разминават с посланието, което искат да изпратят.

Кои марки го използват?

Най-често лилавото присъства в света на сладките изкушения. Cadbury е скъпа марка шоколадови лакомства, която иска да акцентира на своята уникалност и лукс. Milka е друга шоколадова компания, която залага на сигналите на изкушение и приключение, които изпраща лилавото.

Останалите цветове вижте в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
0
 
! Отговори
графичен дизайнер преди 11 години
В БГ не е точно така, макар че има резон в разсъжденията на госпожата. Когато аз правя лого, обикновено на 90% се съобразявам с това какво клиента иска и какъв цвят той ми посочва. Тук е така.