Новите маркетингови трикове на модната индустрия

Разходката по червения килим тласка нагоре продажбите на скъпи обувки
16 май 2014 22:37, Елена Кирилова
5
Новите маркетингови трикове на модната индустрия
Снимка: архив Ройтерс

За дизайнери като Стюарт Уейтсман най-доброто място да се продават обувки е червеният килим.

Церемониите по връчване на награди, с участието на знаменитости, облечени по най-новите модни тенденции, са се превърнали във все по-мощен инструмент за дизайнерските къщи да показват своите модели обувки. Маркетингът, използващ известните личности, вече се разглежда като икономически ефективен начин за създаването на хитови обувки, пише Bloomberg.

Пример за това са сандалите Nudist с висок ток, създадени от Уейтсман. След като актрисата Дженифър Лорънс и около 40 други знаменитости бяха заснети със сандали с каишка около глезена, дизайнерът продаде повече 25 000 чифта от този модел. Обикновено продажбите на този тип обувки се движат между 5000 и 8000 чифта.

“Това е истински маркетингов инструмент за компания като нашата и за продукти като нашите“, твърди 72-годишният Уейтсман.

Той не е единственият, който разчита на червения килим. Големи и малки модни къщи, включително Brian Atwood, Venice Camuto и Jimmy Choo се възползват от подобен род събития и от силата на социалните мрежи.

Церемониите по връчвания на награди са абсолютен катапулт за изстрелване на обувки и други модни артикули нагоре. Успехът на обувките се дължи и на факта, че са доста по-евтини от роклите, с които се представят звездите. Сандалите Nudist се продават между 385 и 625 долара. Дизайнерските рокли струват хиляди долари, а цените на бижутата с диаманти са още по-високи.

Такива събития привличат вниманието на повече зрители и са по-достъпни за потребителите, отколкото модните ревюта и са се превърнали в по-евтина реклама от традиционната.

Тенденцията е светъл лъч за индустрията. Между март 2013 и март 2014 г. продажбите на дамски обувки в САЩ са генерирали 9 млрд. долара. Година по-рано сумата възлизаше на 9,9 млрд. долара, сочат данни на компанията за проучвания NPD Group. Целият пазар на обувки за жени пък е в застой и запазва стойността си от 23,6 млрд. долара.

Използването на известни личности за популяризиране на стоки не е нещо ново, въпреки че през десетилетията подходът се променя. През 50-те и 60-те години Одри Хепбърн и Грейс Кели бяха звездната сила на Givenchy и Hermes. По-късно модният редактор на Vogue Ана Уинтър започна да поставя знаменитости като Мадона на корицата на списанието, измествайки оттам супермоделите. Брук Шийлдс и Марк Уолбърг пък донесоха част от успехите на Calvin Klein. През 80-те и 90-те години пък процъфтяваха огромни билбордове с провокативни реклами.

Разликата днес е в обсега на интернет. В рамките на секунди знаменитостите се появяват пред камерите, а една обувка успява да пропътува целия свят през Twitter, Instagram и Pinterest. Това означава, че продукти, носени от Бионсе, могат да се продадат наистина светкавично бързо.

Уейтсман е изчислил, че показването на неговите продукти от звезди, е увеличило общите му приходи с 10 до 15%, но отказва да разкрие годишните продажби на компанията си. 

Още за модната индустрия четете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
5
 
! Отговори
ъ преди 9 години
Какво разбирате под скъпи обувки? ***, които у нас пробутват зад лъскави витрини? Да скъпи са, но не знам какво общо има червения килим? Според мене работата е, че се купува това, което се продава. Тоест неща дето струват между 70 ст. и 1.50 лв и се продават между 20 и 50 лв. ;) за балъците с любов. да, скъпичко е, но пък... балъчки винаги има
2
1
 
7
 
! Отговори
Иван Пешев преди 9 години
Не ги знам маркетинговите трикове , но не е лошо да се научат че обувка 46ти номер трябва да е по-широка , иначе ще си ги носят сами. Да не говорим за номерата с размерита които всяка година сякаш намаляват по малко.
1
1
 
0
 
! Отговори
Тръба преди 9 години
''385 и 625 долара''