Самолетите на бъдещето - без прозорци

Така се пестяло от тегло и гориво
28 окт 2014 13:23,
39
Самолетите на бъдещето - без прозорци
Снимка: CPI

Компания от Великобритания представи проект на самолет без прозорци, съобщава Бизнес инсайдър. Ако проектът се задвижи и всичко бъде по план, се очаква самолетът да направи първия си полет след около 10 години.

Прозорците на борда ще бъдат заменени от ултратънки тъч дисплеи, на които ще се прожектират изображение на случващото се навън, съобщават от центъра за иновациии, показали интериора на самолета. Със сигурност обаче ще бъде нужно време, за да се привикне с картината наоколо.

Оказва се, че проектът далеч не е само маркетингов подход. Учените обясняват, че 80% от теглото на самолетта се дължи на горивото и самия самолет, така че замяната на прозорците с ултратънки екрани би могло да спести от разходите на компаниите.

„Ако може да се спести тегло, се пести и гориво“, обясняват от центъра по иновации. „А по-малко гориво означава и по-малко емисии от въглероден диоксид в атмосферата“.

Вижте как би изглеждал полетът в такъв самолет:

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
1
 
! Отговори
Геро преди 9 години
хахаха Прашути питате защо нямало в самолетите? :) Първо - хоарта от самолета при аварийно кацане се изнасят за повече от 15-40 минути (в зависимост от големината на самолета). Ако трябва да се скача с парашут и от 10 човека 7 се запънат на изхода - представете си. Да не говорим за паниката, прегазените и т.н. Второ - някой пробвал ли е да скача от самолет с 800км/ч, при това реактивен - ако скочиш пред турбините - ще те засмучат, зад тях...мъка моя пак. А разхерметизиране по време на полет?!
26
0
 
2
 
! Отговори
Тихомир Томов преди 9 години
До пуки Ако ги и *** не повече от трима пътника ще ги сложат и ще оцелеят от голяма височина . Ще трябват и кислородни маски ......... По добре ще е салона на пътниците да е като капсула за аварийни случаи и когато Ал кайда е подготвила някоя изненада.
25
3
 
6
 
! Отговори
пуки преди 9 години
Интересно е, защо нито един самолет не предоставя парашути под седалките? Всъщност ако пада над Тихия океан няма голяма разлика дали ще те изяде акула, ще се удавиш или ще паднеш със самолета, но въпроса е принципен - какво се прави в името на безопасността на пасажерите? Мен ме е страх да летя не толкова ,щото ще умра, то и тук ще умра, а изгубих доверие поради редица катастрофи в последно време, които явно се дължат на умишленна намеса, а не технически проблем. Не зная на кого, кога, какво..
24
0
 
3
 
! Отговори
пуки преди 9 години
Внимавайте с всяко изобретение! Не всичко е розово.... Титаник е потънал, защото на кормчията му се е привидяло стадо русалки и е хукнал след тях да ги гони. А със самолетите е още по-страшно, защото хукнат ли пътниците през вратата, нищо няма да ги спаси...! Хубаво нещо е прогреса, каквото и да говорят! Винаги съм харесвал Новостите. Даже и сладолед. И ВипБрадър.
23
0
 
1
 
! Отговори
пуки преди 9 години
Ако идеята е корпуса да е изцяло от метална сплав, а дисплеите да са от вътрешна страна като покритие и камерите да дават образите отвътре, то може би е полезно решение, но само тестове ще докажат кое е по-доброто решение. Ако обаче дисплеите само заменят стандартните прозорци, няма голяма разлика. Предполагам по картинката, че покритието ще е изцяло от вътрешната страна и ще се получава панорамна картина от камери. Но това ще оскъпи проекта и освен за специфични моменти трудно ще е плюс.
22
0
 
5
 
! Отговори
пуки преди 9 години
Предлагам, на дисплеите вместо външен пейзаж, да пуснат как летят голи мадами из облазите! Това вероятно ще ги вземат за ангели и само за пет минути самолета ще е празен...всичко ще се е изнесло да ги лови... Всъщност, панорамата от такъв самолет е хубава гледка, но реално не виждам какво е предимството на дисплея, пред прозореца? Защото и двете се вместват, в корпуса в клетки и дали ще е само прозорец или дисплей няма значение за здравината му. Реално, зависи от самият материал.
21
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На пътниците най ще им е весело в буря или когато самолета започне да пада :-D
20
1
 
9
 
! Отговори
Някой преди 9 години
Аз познавам хора които умират от страх като пътуват със самолет... Как ли ще им се отрази тази гледка..?!
19
2
 
10
 
! Отговори
апокалипсис преди 9 години
Ще виждате това, което ви прожектират -че не било каквото е навън - голяма работа
18
1
 
14
 
! Отговори
gragdanin преди 9 години
Истината е че се разработват ново поколине самолети които да летят с около7 500км в час и тогава въпроса за здравината на корпуса е от жизнено важно значение.........
17
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Нещо ме съмнява в тази новина, пък и ми се струва че това ще е по-опасно от добрите стари малки прозорчета
16
7
 
11
 
! Отговори
Кривондел преди 9 години
До АнонименАко билетът е 10 евро - може да има желаещи. В крайна сметка - доста често хората си плащат за това да спят :) Хайде по-сериозно. Кому е нужно мътно прозорче 10 на 30 сантиметра, когато можеш да имаш огромна, макар и прожектирана гледка.
15
0
 
16
 
! Отговори
Райна преди 9 години
До 17Хахаха, мерси! Отдавна не ме бяха хвалили с тези думи :)Иначе по темата: интересно ми е как ще е с "прозореца" на пилотите. Защото главно от там тръгват белите, но се страхувам, че той не бива да се заменя с дисплей.
14
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
E защо са им и дисплеи? Олекотявай още! Малко сънотворен газ и всички спинкат до кацане.
13
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ТОВА Е ДОБРА ИДЕЯ. ЗАЩОТО СТЪКЛАТА НА САМОЛЕТА СА ДЕБЕЛИ И ДОБАВЯТ ТЕЖЕСТ НА САМОЛЕТА. НЕ СИ МИСЛЕТЕ ЧЕ СТЪКЛАТА СА 5 МИЛИМЕТРА ДЕБЕЛИ. НАД 10 СМ Е ДЕБЕЛИНАТА.
12
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Абе не знам, дали стъклото на дисплеите ще може да се деформира така както дуралуминия. Защото на височина 10 км, вътрешното налягане е много по-голямо отколкото на земята. Като самолетът се издува навън. Е не като балон, но все пак!
11
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Райна е права! Първият реактивен самолет Комет имаше две катастрофи, заради пукнатини в корпуса, тръгващи от квадратните илюминатори. След това започват да ги правят кръгли, или овални. Но въпреки всичко на два или три Боинг 737, се отпра тавана и имаше пътници паднали от 10000 м. височина.Райна, умно момиче, Браво!
10
4
 
11
 
! Отговори
съмнителник преди 9 години
ей, без джам как ше разбера дали айроплана е излетял, а, а, а
9
1
 
6
 
! Отговори
Кривондел преди 9 години
До до 3Да обезопасиш корпуса заради стъклата така, че да издържа на 11 000 метра височина - това изглежда води до по-тежка конструкция. Идеята никак не е лоша - единствено ако гледката наистина е такава хората със страх от летене ще имат сериозен проблем :)
8
1
 
41
 
! Отговори
Райна преди 9 години
Не знам защо не се споменава в статията, но главната причина за изчезването на прозорците на самолетите е т. нар. умора на метала, която е най-силна точно покрай прозорците и това прави самолетите (а и пътниците) доста уязвими. Т.е. никой не го е грижа за околната среда или нещо друго подобно. Компаниите просто искат по-рядко да се налага да бракуват скъпата техника. Другите обяснения са само маркетинг, нищо повече.