Нелоялна практика: В магазини липсват половината от промоционалните стоки

Това е трик за стимулиране продажбата на артикулите на редовни цени
196
Нелоялна практика: В магазини липсват половината от промоционалните стоки
Снимка: Pixabay

Около 50% от намалените артикули във физически търговски обект за хранителни стоки липсват още в 11:00 часа сутринта и рафтовете им са празни, показа преглед на случаен принцип на онлайн платформата „Ние, потребителите“.

Сред липсващите промоционални стоки са различни видове кафе, кашкавал, макаронени изделия, чипс, захар, натурални сокове, алкохолни напитки, храна за домашни любимци и др. Анонсираните отстъпки за тях са предимно от 25%, като някои са и по-малки от порядъка на около 15%.

Клиенти споделиха, че постоянно са свидетели на такава картина в магазина и често не успяват да направят планираните от тях покупки с отстъпки, тъй като намалените стоки ги няма. Това е нелоялна търговска практика, описана в чл. 68ж от Закона за защита на потребителите така: „покана за покупка на стоки или услуги на определена цена, като не се посочват разумни основания, поради които търговецът няма да може да достави или да осигури доставянето от друг търговец на стоките или услугите или на равностойни стоки или услуги на обявената цена за определен период от време и в разумно количество съобразно стоката или услугата, обема на направената реклама за стоката или услугата и предложената цена“. Тя трябва да бъде установена и забранена от Комисията за защита на потребителите, а санкциите по закон могат да достигнат до 50 000 лв.

Практиката е некоректна, тъй като цели да привлече потребителите в търговския обект с намалени цени на стоки, от които не се осигуряват разумни количества, съобразно направената реклама, и да продаде други, на редовните им цени. Тя се подпомага и от начина, по който се подреждат артикулите в търговската зала – обикновено в близост до липсващите намалени стоки са поставени алтернативи с близки по характеристика и цена продукти, но с по-лошо съотношение между двата показателя. Това нарушава икномическите интереси на клиентите, обясняват експертите от „Ние, потребителите“.

От „Ние, потребителите“ напомнят, че при рекламни кампании за стоки на определени цени в определен период от време търговецът е длъжен да осигури разумно количество от от тях при обявените условия, съобразно обема на направената реклама, освен ако не посочи разумни основания за невъзможност да го стори. Допустимо е да предостави равностойни на тях стоки, включително чрез друг търговец.

Съветите към потребителите в ситуация на липсващи промоционални стоки са да поискат от консултант в обекта да им ги достави стоки при рекламираните условия и то в разумен срок. Ако умишлено не го направи и им предложи като алтернатива друга стока или услуга с единствената цел да насърчи продажбата им, да откажат. Следващата стъпка е да подадат писмена жалба до управителя на обекта, а при необходимост – да сезират контролните органи за установяване на нелоялната търговска практика, нейната забрана и санкционирането на търговеца. Съветваме потърпевшите клиенти да не се въздържат да споделят личните си потребителски истории и в социалните мрежи, тъй като това ще замисли търговеца дали да го направи отново и постепенно ще доведе до промени на пазара в полза на пазаруващите, препоръчват още от „Ние, потребителите“.

Друго нарушение, за което разказаха потребители, е че стоки на редовни цени се маркират като по-скъпи. Така например, дама сподели, че дълго време следи определен вид сок, който през цялото време е на редовна цена, но винаги на касата се маркира на по-висока от обявената на етикета. Това също е нарушение, което следва да се санкционира, а потребителите е добре да следят коректно ли се маркират стоките на касата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


196
Още по темата: магазининамаление
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
145
2
 
39
 
! Отговори
а преди 1 година
Всички са мега мошеници до един. Лъжат в цените, лъжат в промоциите, лъжат в качеството, продават стоки с изтекъл срок и т.н. И това се случва десетки години. КЗП си бъркат по дупките - нула процента ефективност. Не знам дали причината е корупция или некъдърност или комбинация от двете, но мен като краен потребител не ме интересува.
144
1
 
37
 
! Отговори
Милена преди 1 година
Цялата ни държава е лишена от контрол. А ми, затваряйте ги тези нелоялни магазини! Какво само си бъбрим в тоя нет?!
143
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 128 Издаването на карти и трупането на разни точки чрез приложения е с цел събиране на лични данни. Искат пълен контрол над живота на хората- какво ядеш, какво пиеш, кой ден в колко часа пазаруваш, стойността на покупките и богат ли си, беден ли си...
142
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Търговците са изпечени мошенници, ползващи се с протекции от горе. И промоциите им са толкова промоции, и качеството им е толкова качество, и обслужването им е толкова обслужване...
141
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До бг Ами защо си го купи от А1 без да проучиш цените в други вериги?? Никой не те е карал на сила. А1 продава скъпо!Все едно да кажеш, взех си сок за 3 лв от Кауфланд, а в Билла беше на промоция 1.50... същият сок.
140
4
 
25
 
! Отговори
бг преди 1 година
ами мобилните оператори -лъжат като дрти роми. А1 ми Продадоха с "намаление" моторола за 575лв а след няколко дни същият модел го рекламираха от техномаркет за 325лв Мръсни гадове
139
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
отивам да си купува една намалена компютърна мишка обявена за налична и продавача гледа гледа и вика "амииии, тя я няма- сигурно колегата не я е извадил от склада", казвам ОК - ще мина по-късно и хоп след няколко часа мишката вече не е намалена на сайта, ама пак си я дават налична - шушумиги са отвсякъде
138
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Анонимен Силно разочарована съм от нелоялната практика на ЛИДЛ-още в пъвия ден от обявената промоция стоките липсват.Нещо повече -етикетите са активни ,но под тях стоката е друга.
137
2
 
31
 
! Отговори
Св преди 1 година
Вчера отивам в един от големите хипер маркети. Наскоро си направиха активна карта, т.е. активирах си две стоки, които уж ми дават на по- ниска цена. Съответно взимат някакви точки ... Както и да е. И двете ги нямаше в магазина. Уж били по другите градове, а аз съм активирал картата за моя град уж. Накрая все пак пазарувах ща не ща други продукти и покрай тях още - 50 лв. Без изобщо да съм влизал за това. Просто силен маркетинг :). Покрай суровото гори и сухото.
136
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За български роби които падат пред к0мунисти всичко е разрешено!
135
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До клиента на Лидл - Благоевград. Лъжат та се късат само да се измъкнат. В София е същата работа. Не сте второ качество клиенти, обаче всички българи сме 3-то качество в Европа: 1-ва са европейците, после са мигрантите и накрая сме ние.
134
10
 
19
 
! Отговори
Олиото ви граняса преди 1 година
Грабите като невидели затова няма Вземи си едно две от всяко нещо
133
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В Кауфланд това е редовен номер. Няма ги стоките, които са на промоция в брошурата. На рафта има място само за 10 артикула и е празно, разбира се. Това е постоянно. Писал съм жалби до магазина, но без успех.
132
1
 
35
 
! Отговори
Фанта с магории преди 1 година
Редовно в Лидъл Благоевград промоционални стоки липсват още сутринта на първия ден или изобщо не се изваждат. Питах една служителка защо е така и отговорът бе, че не бил приоритетен обект?! Значи провинцията е второ качество клиенти!
131
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В магазин от Дар от веригата Фантастико бях свидетел как на витрината със сиренето бяха махнали табелката на промоционалното, за да се купува от другите, по-скъпи.
130
6
 
30
 
! Отговори
Славка преди 1 година
Най много в Лидъл крият продуктите който са на промоция според мен чуждестранните вериги магазини трябва да се махнат от българия
129
0
 
1
 
! Отговори
TCT преди 1 година
До Анонимен 59 стой си там
128
2
 
3
 
! Отговори
TCT преди 1 година
До Анонимен карфюр няма в България
127
1
 
6
 
! Отговори
TCT преди 1 година
До Анонимен115 Ако някоя стока е с намалена цена, срокът на годност е ноември 23, отровна ли е?
126
6
 
11
 
! Отговори
цветко преди 1 година
какво стана а обещанията да плащаме с ваучери за гориво или след като спряха да го пращат към украйна това мина ,тия ни съсипаха от п п износа на дизела повлече след себе си такава инфлация че изяде всичко а тя ще се оправи 3 години след тях ,да не говорим за госпожата дето не праща и патрон там но те червените се разпадат тя ги до затърка