Окончателно: Машинистите от "Хитрино" влизат в затвора

Димитър Михнев и Радослав Петков нарушили правилата за движение
18 апр 2023 15:33, Нели Христова
22
Окончателно: Машинистите от "Хитрино" влизат в затвора
Снимка: БГНЕС

Върховният касационен съд потвърди присъдите на машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков за влаковата катастрофа в Хитрино, при която загинаха седем души, предаде bTV. Те получиха съответно 15 и 10 години затвор.

Димитър Михнев и Радослав Петков са признати за виновни за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на товарен влак са нарушили правилата за движение – навлезли в гарата със 78 км/ч, като не изпълнили указанията на предупредителния светофор, който указвал готовност за намаляване на скоростта до 40 км/ч.

Не се подчинили и на сигнала на входния семафор, който разрешавал влизане с 40 км/ч, с готовност за спиране. В резултат последвало дерайлиране, повреждане на вагонцистерни, изтичане на газ пропилен и взрив.

Така по непредпазливост са причинили смъртта на седем души, тежки телесни повреди на четирима и средни телесни повреди на 10 души. Деянието е квалифицирано като особено тежък случай.

Влакът пътува по направление Бургас – Русе и бе съставен от два локомотива и 26 вагон-цистерни, превозващи 700 тона пропилен и 130 тона пропан-бутан. Заради ремонт на железопътната инфраструктура разписанието било променено и композицията трябвало да изчака на гара Хитрино преминаването на пътнически влак. Двамата подсъдими обаче не били уведомени за това и смятали, че се движат по обичайния график – без навлизане в отклонение и без престой в Хитрино. Димитър Михнев преминал през предупредителния светофор, като не изпълнил задължението да намали преди достигане до входния светофор.

От своя страна помощникът му Радослав Петков не обявил ясно и високо сигнала така че колегата му да възприеме съобщението. Едва след силно разклащане на влака Димитър задействал електрическата спирачка, без обаче да използва „екстрено спиране“. Намаляването на скоростта не било достатъчно за безопасното навлизане композицията в отклонителния коловоз.

Един от изводите в техническите експертизи е, че железният път и съоръженията в гара Хитрино, макар и недобре поддържани, са били технически изправни. Магистратите счетоха и че пътят не е в пряка причинна връзка с настъпилия инцидент. Те са категорични, че причината за произшествието е високата скорост при навлизане и неспазването на светлинната сигнализация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
4
 
7
 
! Отговори
до 2 преди 1 година
В кой "друг свят" влаковете се движат с 350 км в час? И какви "35 години стигат"? В САЩ няма НИТО ЕДИН километър сколростни линии . Също там всеки ден, всеки ден! дерайкира поне по един влак. За някой от тях все пак пишат и в наши медии. Направете справка и вижте за последната половин година какви екокатастрофи са станали в САЩ, причинени от дерайлирали и преобърнати вагони с отрови!
18
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нагласена работа. Жалко за живота на машинистите. Много изчетох и много несъответствия.
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз бях на близо като се случи
16
0
 
13
 
! Отговори
Някой преди 1 година
Е сега те ще ни осъдят в Страсбург, защото има заключение на чужда овластена да прави експертизи фирма, че както железният път, така и поне една талига не са в нормите. И това ще е поредното чудо за три дни.
15
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Със сигурност са получавали добра европейска заплата, която си е заслужавала риска да влезеш в затвора за 15 години!
14
8
 
1
 
! Отговори
Гиго преди 1 година
Аре щото са много хитри да го поемат.
13
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това нее истина. Работил съм като машинист 35 години за пръв път разбирам че машинисти влизат в затвора. По времето на соца машинист няма съден и вкаран в затвора. Влаковата композиция нее автомобил. За да спре и трябват километри. Ако железният път и цистерните е били в изправност скороста с която са навлязли в гарата нямаше да е проблем. Как е можело локомотива и вагоните след него да преминат успешно а останалите цистерни да излезнат от релсите? Имало е повреда в ходовата част на цистерна.
12
0
 
11
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 година
"От своя страна помощникът му Радослав Петков не обявил ясно и високо сигнала така че колегата му да възприеме съобщението."....?!?!?!...Замая ли ви се главата?..."съдът" излага "АРГУМЕНТА" си с НИКЪДЕ НЕДЕФИНИРАНОТО понятие "ясно и високо" !!!!!!...Абе да са смее ли чиляк,да плаче ли ?!..Аз лично се натъжавам много...Не знам кой е представлявал защита им,но ако бях аз,щях да поискам от съда експертиза за това доколко оня е бил добре със слуха си и с какъв РУПОР,или високоговорител "помощника" е
11
2
 
2
 
! Отговори
Лапаме рибите преди 1 година
"Taylor Energy Company to Pay Over $43 Million and Transfer $432 Million Decommissioning Trust Fund to the United States for Gulf of Mexico Oil Spill"Ние осъдихме машинистите, а това, че е било системно и фирмата не и е пукало, даже и е било добре не е важно!
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
от 2016-та до днес колко вода изтече ....
9
6
 
2
 
! Отговори
Ъц преди 1 година
Ами Кондуктурката?
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да не вземе в европейски съд и тая присъда да падне и да плащаме пак неустойки?
7
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
в БГ шефове виновни няма! Добре,ч е поне чистачката на влака няма да лежи!
6
0
 
41
 
! Отговори
Ей така става... преди 1 година
А нататък по веригата ще се продължи ли? Стана ясно, че не са осведомени за това че трябва да изчакат на Хитрино. За това кой носи отговорност? Че железния път не е бил поддържан, кой носи отговорност? Явно имат вина, но не е въпроса просто двама да операт пешкира...
5
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Похарчиха ги. Със сигурност имат голяма вина, но се мълчи за състоянието на пътя, скоростната сигнализация, навременната комуникация между ръководство движение и машинистите и т.н. Но това означава, че ще изгорят началници в НКЖИ и БДЖ, а никой не иска това да се случи.
4
2
 
5
 
! Отговори
машинист преди 1 година
могат да обжалват и така ще стане - в ЕС. до лятото ще ги пуснат или поне за ваканцията в планината. после пак - супа, салата, основно. то не му се вижда края. добре че има снукърс вече и хандбал.
3
1
 
44
 
! Отговори
Чукча писател преди 1 година
Семафор ли сфетофор ли ? Объркан съм вече. Нищо не разбрах от това съобщение, освен че двамата машинисти опраха пешкира за сметка на куп безхаберници в системата на НКЖИ и БДЖ.
2
8
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
78km? В другия свят влаковете се движат с 350 -400 км/ч 35 ГОДИНИ СТИГАТ!
1
20
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да плащат до живот и на пострадалите. Както те, така и семействата им.