По математика: МОН спира "препускането по материала", обмисля промени

Пуска и безплатна електронна платформа с атрактивни уроци
3 окт 2019 17:05, Анисия Иванова
40
По математика: МОН спира "препускането по материала", обмисля промени
Снимка: pixabay

През следващите месеци МОН ще прегледа отново учебните програми по математика. Тази наука е базова, а точно по нея има най-голям проблем с резултатите от изпитите на учениците, каза във Варна министърът на образованието Красимир Вълчев.

Той обясни, че спънките са основно с надграждането на знанията на децата след 4 клас. Поради тази причина е сформиран екип, който да прегледа учебните програми и да предложи варианти как да се избегне "препускането" по материала.

Министърът допълни, че предстои изграждането на електронна платформа със свободен достъп, в която учители ще представят учебния материал по атрактивен за учениците начин.

По думите му изработването на платформата ще стане в рамките на проект "Образование на бъдещето", който съвсем скоро ще бъде одобрен по оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж".

Учителите, които разработват уроци и клипове, ще получават заплащане за труда си, посочи Вълчев. Той уточни, че предстоят обучения и на преподаватели как да правят такива образователни ресурси.

По същия проект ще бъдат финансирани и дейности по интереси в областта на дигиталната креативност, кодиране и моделиране, допълни министърът. По думите му този тип обучение е планирано още от първи клас. Вълчев допълни, че във всички областни градове министерството насърчава математическите гимназии да откриват паралелки в областта на информационните технологии, тъй като няма риск да се предозира с броя на този тип специалисти.

Осигурено е финансиране за изграждане на свободна мрежа във всички училища със защитни стени, така че да се ползва за уроци, а не просто за сърфиране в интернет, каза още Вълчев. Той допълни, че през настоящата учебна година 1700 от всички 2400 училища в страната са заявили желание да въведат електронни дневници. В общия случай те искат и преходен период от една година, през която да имат и книжен вариант на дневниците, уточни министърът.

През настоящата година сме издали 3500 удостоверения на гимназисти, които искат да учат в чужбина, каза още Вълчев. По думите му през минали години броят им е достигал 5 000, а миналата са били 4 200. Няма точна информация колко българи учат зад граница, при всички случаи броят им е над 20 000, допълни министърът. Той уточни, че чуждестранните студенти у нас са 12 500.

Вълчев посочи, че се полагат усилия за привличане на повече младежи от българските диаспори да учат у нас. По думите му приемът за тези младежи е увеличен, както и размерът на отпусканите им стипендии. Освен това се финансират кандидатстудентски курсове в неделните училища в тези райони.

Във Варна днес министърът на образованието участва в среща от цикъла "MASTЕRCLASS WORK 4.0", която се проведе в Икономическия университет. Основна тема на дискусията бяха предизвикателствата, които поставя дигитализацията пред пазара на труда, появата на нови професии и адаптацията на младите хора към новите изисквания.

В областта на образованието се полагат много усилия, но големият проблем е как се променят изискванията към сегашните работещи, допълни лидерът на КНСБ Пламен Димитров, който също участва във форума във Варна. По думите му заетите у нас са 3 150 000 души, като поне един милион от тях трябва спешно да повишат базовите си дигитални умения, за да не останат без работа през следващите 4-5 години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
13
 
! Отговори
??? преди 4 години
Преди 15години родителите смениха една госпожа, защото пишела ниски оценки. Ниски, но истински. Обяснявах, че когато имаш истинско 5 и на изпита си го защитиш и ти се умножи по 3 се получава 15.Този който има нереално 5или 6 и когато получи 3или4,ще има 9или12 и не може да те изпревари. Не ме послушаха, ходиха на уроци, дадоха маса пари, но като нямаш основа повечето получиха ниски оценки. Синът получи 4.67и го приеха където иска.
7
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До House M.D."креативност" е когато симпатизант на герб се опитва да обясни откъде е намерил пари, за да си купи апартаментът, който струва колко заплатата му за цял живот.Особено "креативните" получават консулско място.
6
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вземете да оправите хаоса с учебниците. Трябваше да отида на родителска среща, за да разбера, че има ТРИ издателства, които се казват "Просвета" нещо си и училището работи с учебници и от трите по различните предмети.Избирайте един комплект учебници и да се учи по него. В момента се издава заради самото издаване.
5
3
 
5
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Какво е "креативност"?
4
0
 
17
 
! Отговори
Смешник преди 4 години
Проблема е един в училищата, парите заради парите е слаба системата. Докато се толерират децата и ги оставят да правят каквото си искат само и само да вземи пари дадено училище няма да има добро и качвственно образоание.Реално когато съм бил ученик оценките не показваха реалните знания на учениците доста ученици не само от малцинствата от всеки етнос не се вясваха в даскало но нямаше проблем защото системата за пари ги толерираше. Предполагам че след 10г още е така
3
4
 
12
 
! Отговори
Albanian, Plovdiv преди 4 години
Не е възможно в съвременния свят да си намериш работа бездобри математични знания и умения. Уви, наистина тази наука е базова за всичко. На младите ще си позволя съвет: учете математика, чужди езици и приложни компютърни програми и шансът да останете без работа се свежда до нула.
2
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Цялата система е така направена, че да се пишат стотици бройки учебници за всеки клас от различни издателства. Издателствата коткат учителите, разбирайте как и накрая децата страдат, щото нищо не им се преподава. Всички учебници са БОЗА
1
3
 
28
 
! Отговори
aaa преди 4 години
По-големи глупости не бях чел! Математика - атрактивен начин?! Това не е наука за циркаджии. Да си сядат на д. и да учат.