МОН обмисля четвърто класиране в приема след 7 клас

Целта е да се намали броят на неприетите и незаписани ученици
Обновена: 19 яну 2023 15:25 | 19 яну 2023 15:25, Анисия Иванова
21
МОН обмисля четвърто класиране в приема след 7 клас
Снимка: БГНЕС

Учениците да подреждат желанията си в първи, трети и четвърти етап на класиранията за прием след VII клас, предлага Министерството на образованието и науката. Това е една от промените в Наредбата за организация на дейностите в училищното образование, публикувани за обществено обсъждане на сайта на МОН. Въвеждането на четвърти етап на класиране максимално ще намали броя на неприетите и незаписани след трети етап на класиране ученици и ще създаде условия за по-малко закрити паралелки. По този начин ще се облекчи и административната тежест в училищата, регионалните управления на образованието и МОН, съобщиха от Министерството.

Остава възможността с решение на началника на регионалното управление на образованието и след анализ на приема, когато след четвъртия етап на класиране записаните в някоя паралелка са под норматива за минимален брой ученици, тя да не се закрива. По изключение държавният прием може да продължи до 11 септември, ако има ученици, които не са приети. Този етап се организира от приемащите училища. В тези случаи, за да се избегне безпринципно приемане и преместване на ученици от едно училище в друго, се конкретизира да бъдат класирани според бала на кандидатстващите по низходящ ред. По този начин се запазва принципът на състезателност, въз основа на който се извършва класирането във всички етапи от приема.

В досегашните етапи на класиране ученик, записан в училище в една област след първи или втори етап на класиране, не се визуализира в информационната система като „записан“ в друга област. По този начин един ученик можеше да блокира няколко свободни места в няколко области и в същото време да е записан в училище в различна област. С промените този проблем се преодолява, като до трето и в четвърто класиране се допускат само ученици, които не са записани в нито едно училище в страната, както и ученици, които не са кандидатствали до момента. Информационната система вече няма да позволява подаването на заявления за кандидатстване, ако ученикът е със статус „записан“ в училище в страната на място от държавния план-прием.

Учениците, които не могат да се явят на националното външно оценяване, защото са в болница или поради карантина, ще могат да използват резултатите си от областен или национален кръг на олимпиадите по български език и литература и/или математика от календара на МОН, проведени в годината на кандидатстване. За балообразуването ще се използва по-високият резултат от областния или националния кръг на олимпиадата по съответния учебен предмет, изразен в точки като процент от максималния брой точки. В тези случаи родителите ще подават заявление до началника на РУО с приложени документи, които удостоверяват престоя в болница или карантината.

Срокът за подаване на заявлението е преди началната дата, определена в графика на дейностите за подаване на документи за участие в приема. Допълнението ще даде възможност на ученици, постигнали високи резултати в обучението по български език или математика, да кандидатстват за места по държавен план-прием, съответстващи на нивото на знанията и уменията им.

Областната комисия за приемане на ученици в VIII клас ще може да определя съответните учебни предмети от специализираната подготовка, които да участват в балообразуването за учениците, обучавани в VII клас в специализирани училища, които в свидетелството за основно образование нямат оценка по някои от балообразуващите учебни предмети.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
3
 
! Отговори
хм преди 1 година
Сигурно даваш частни уроци по математика,ахаха
14
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ще вземат далаверката на директорите да цапват за свое разпределение едни местенца в елитните гимназии! Ще се вдигне цената на тази далавера, а много от тия хора ще идат в частни училища вместо да се излагат по кокошкарски в медиите.
13
0
 
5
 
! Отговори
777 преди 1 година
До Catrock И после всичките тези полуграмотни или неграмотни *** се изсипват по пътищата. Защото нали знаете приоритета на мама и тати е да вземат шофьорска книжка, за да се трепят по пътищата.
12
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И 20 класиране да сложите команчите в гимназия няма да видите. Просто на 13 вече имат други приоритети.
11
0
 
17
 
! Отговори
ДА преди 1 година
До Анонимен Така е!Внукът ми две години харчи сума ти пари и се трепа по частни уроци и след като влезе престана да учи!Ужас!Има нещо много сбъркано в това професионално ориентиране , ако въобще има такова!Тия класирания са формална работа и никак не отчитат интересите на децата.Цялата система плаче за реформа,която да отчита и развива техните интереси и способности.Това сегашното нито те знаят какво искат ,нито учителите знаят какво правят!Калпав закон!
10
0
 
25
 
! Отговори
Catrock преди 1 година
Преподавам в "елитна" техническа ПГ.Приемаме ги с двойки след седми клас,пишем им тройки по милост,пускаме ги на поправките,защото ни принуждават,пълно е със сопове и въобще лудостта и посредствеността са на всички нива.
9
2
 
4
 
! Отговори
Българин преди 1 година
Г-жа Василка БОТЕВА ще им пее на събора на баховчаните. Те са щедри хора. Не си жалят парите, особено когато пеят виртуози като нея. Ще те позлатим. В последната събота на август на настоящата 2023 г. Само две от великолептните нейни песни. А пък те са ВАСИЛКЕ И ОСОБЕНО СТОЙНЕ. Ако тя не може точно тогава да пее, то аз ще ги изпея. При това, не искам пари. Имам си достатъчно. ДАРБАТА, нейната, и е от БОГА ДАДЕНА. А пък, моята прабаба ме е научила, освен да си готвя, и да се прекланям пред др.
8
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Моделът, който ни наложиха от ЕС, за интегрирано образование, т.е. бавноразвиващите се да не се обучават отделно, а да са в общи училища, довежда до демотивация на децата. След като дете, което не усвоява знания, си преминава ей-така, значи на другите също трябва ей-така да им се пишат оценки. А има и друго: в класовете, където има отроче на големец или супербогаташ, правят едно и също "контролно", докато отрочето напише за висока оценка....
7
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Търсете в Столипиново деца Факултето,Красна поляна, бугсарчета нема опса
6
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
МОН да си роди и деца.съкращавай кйорави ли сте че деца нямаа тютюю няма
5
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
МОН и цялата ОбразУвателна система са тотал щета
4
0
 
22
 
! Отговори
Според мен преди 1 година
целта на 4то класиране е се попълни бройката, а не да се намалят незаписаните. Навремето ако на второ класиране не ти стигнат точките, по-добре пробвай в друг университет или стягай вързопа за казармата.
3
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе кво ги класират, направо да ги записват кой където иска! И без това като влязат в мечтаното от родителите им елитно училище, всички спират да учат. Без да стъпват в час им пишат оценки, за да не падне имиджът на училището и така си вървят нещата. Такава пародия е всичко, че не знам как МОН не ги е срам изобщо да говорят за образование!
2
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Когато определящите изпити са само по един или два предмета, почти цялата енергия на децата/ на младежите се насочва към изкарване на висока оценка само по тези предмети и всичко друго не се учи нормално/ Не добре, а нормално. Оня ден, на състезаноето "Това го знам" един младеж в десети клас каза, че сумата от ъглите на четириъгълника била 180 градуса. Това момче, значи, е получавало положителни оценки само за присъствие. Такива не бива да имат достъп до висше образование.
1
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
МОН трябва да обмисли задължителен изпит по математика за завършване на средно образование.Задъжителен. Не е правилно да има възможност общата оценка да зависи само от хуманитарни специалности.Трябва да има поне 3 задължителни изпита,като третият трябва да е по специалността от гимназията,но не от единия от предметите,а от първия, т.е.ако специалността е френски и английски, да е по френски.Практическите гимназии - по практика (изкуства, занаяти), Плюс поне 1 по избор)За да има смисъл обучението

Спонсорирани публикации