Половината автобуси - на повече от 20 години

Новите автобуси са едва 5%, а тези между 15 и 20 години - 17%
12 апр 2013 22:00,
33
Половината автобуси - на повече от 20 години
Снимка: Bulphoto

Приблизително всеки втори автобус в страната е на повече от 20 години, съобщи bTV. Статистиката е притеснителна в началото на активния сезон за пътуване.

Безспорно превозните средства са стари, но според бранша ситуацията е почти катастрофална - намален пътникопоток, фалити на транспортни фирми и все по-малко нови автобуси.

Според официалните данни на КАТ новите автобуси са едва 5%, а тези между 15 и 20 години са около 17% от общия брой автобуси, които се движат в страната. Затова от сектора настояват за спешни мерки, съдействие от държавата и достъп до европейски субсидии.

Възрастта на превозните средства увеличава риска от инциденти, а пари за нови автобуси няма, признават превозвачи. „Реално ние возим най-святото нещо - хората, ние не сме ТИР-ове. Повече разходи за ремонти, повече разходи за поддръжка, един ден пътува, един ден не пътува, чупят се по пътя,” оплака се председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи Галя Топалова.

За пътническите автобуси няма възрастов праг, единственото условие е да са технически изправни, но старите машини притесняват хората.

В Бургас по-големите фирми се опитват да обновят автопарка. „За сигурността, няма проблем. Колите си минават техническо обслужване,” твърди автобусният шофьор Никола Михайлов. Пътничката Николина Ганчева обаче посочи, че междуградският транспорт е остарял в сравнение с градския.

Превозвачите настояват да получат достъп до европейските програми, защото инвестицията за нови автобуси е сериозна. „До 2020 г, ако се усвоят едно 300-400 милона евро, може би през 2020 г. ще може да се въведе ограничение автобусите да са не по-стари от 10 години,” обясни Галя Топалова.

Според транспортния министър подобно ограничение във възрастта е логично, но може да стане само по инициатива на сектора. „Това трябва да бъде тяхно решение, на бранша, колко и как да бъде ограничен един такъв пазар, защото в крайна сметка, пътниците - потребителите на тази услуга ще бъдат ощетени,” коментира Кристиан Кръстев.

По данни на превозвачите пътниците са намалели с 40% само за няколко години. Недостигът на свежи пари за нови автобуси засега няма да доведе до поскъпване на билетите, уверяват от бранша. При евентуален скок в цената на горивата обаче поскъпването ще бъде неизбежно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: възраставтобусен парк
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
2
 
! Отговори
KuKumicin4e преди 11 години
До Девил....нам си кво....Взети си намери занимание,че от тебе смислен коментар в сайта няма. Говориш на изуст.
9
10
 
2
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 11 години
Ей ДАПАДЖИИ недейте цъкайте минуси,цял живот ще въртите геврека докато ви дойде акъла.
8
1
 
9
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 11 години
Тези щайги толкова много мизерии хвърлят в въздуха че не може да се диша ако минат покрай тебе.
7
2
 
17
 
! Отговори
Чики-Рики преди 11 години
В сравнение с вагоните на БДЖ са си направо сега излезли от завода.
6
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Само родно производство ще оправи транспорта.Може и съвместно с някоя фирма от бранша И ще прати на *** далаверите.
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
А,защо е така?
4
9
 
8
 
! Отговори
varg преди 11 години
Новите автобуси са пластмасови и некачественни.
3
5
 
8
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 11 години
Въртя с колелото или пеша но във тази мизерия не се качвам.
2
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тея какво исакт ,да им купя автобусите ли?Или европа да им плати за нови.
1
3
 
34
 
! Отговори
Умен Гущер преди 11 години
Вадете от гаражите старите ,,Чавдар,,-и и да почваме да смърдим на нафта. Да възродим завода на Чавдар който е основан през 1924г и унищожен по време на демокрацията при Костов...