Таксиджиите подкрепиха максималната възраст за колите

Гласените промени противопоставиха организациите в бранша
Обновена: 15 апр 2014 21:49 | 15 апр 2014 21:47, Екип на Dnes.bg
34
Таксиджиите подкрепиха максималната възраст за колите
Снимка: архив Булфото

Представители на таксиметровия бранш подкрепиха предложението на "Коалиция за България" да се увеличи максималната възраст на таксиметровите коли от 10 на 15 години. Това стана ясно на пресконференция днес, дадена от таксиметрови организации. Сега Законът за автомобилните превози гласи, че едно такси може да се ползва, докато стане на 10 години.

Не е справедливо да отпаднат от движение коли, които са на над 10 години, но за сметка на това са в изрядно състояние и предлагат качествено обслужване на пътниците, заяви Яне Янков, председател на Федерацията на таксиметровите водачи в България.

Според него един автомобил на по-малко години може да има повече дефекти и да не отговаря изобщо на критериите за добро обслужване. Той се позова и на факта, че заплатите в България са най-ниски в Европейския съюз и покупателната способност на българина е много по-малка. Затова по думите му таксиметровите шофьори не могат да си позволят да сменят колите през няколко години, още повече ако наистина функционират правилно.

Освен това таксиметровите шофьори едва смогват да изплатят своите автомобили за тези 10 години, каза софийският превозвач Антон Тодоров. Той подчерта, че таксиметровите тарифи в София са ниски и поради тази причина доходите са малко, а в малките провинциални градчета положението е още по-лошо. Ето защо изплащането на един автомобил се оказва не чак толкова лесна задача.

Същевременно организаторите на пресконференцията подчертаха, че държат на безопасността и комфорта на таксиметровата кола, както и в нея да бъде поддържана изрядна хигиена.

От Националния съюз на превозвачите пък вчера се обявиха против повишаването на максималната възраст на такситата до 15 години. Те настояха, че завишаването на допустимата максимална възраст на такситата с пет години ще доведе до влошаване на качеството на услугата, защото тя ще се предлага от амортизирани автомобили.

Другата главна тема на пресконференцията днес беше искането да се установи максимална и минимална цена на тарифите, тъй като недобросъвестни водачи слагат твърде ниски цени и след това чрез измама „надуват“ крайната сметка. Това е некоректно както към потребителите, така и към другите фирми, които остават без клиенти, отбелязаха превозвачите.

Представител на таксиметровите шофьори в Пловдив отбеляза, че там някои фирми слагат минимална цена от 0,45 лв. на км, а след това с помощта на специално устройство „напомпват“ цените. По този начин клиентът остава излъган, че ще плати по-малко, а се получава точно обратното. Той спомена също, че са заловени много апарати близнаци и триещи апарати, които са абсолютно незаконни.

Пресконференцията беше организирана от Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи, Асоциацията на таксиметровите синдикати в България и други. Сред участниците бяха и Асоциация за защита на превозвачите и и водачите в България, Сдружението на таксиметровите водачи и превозвачи – Пазарджик, Независимият транспортен синдикат „Авто 94“ и Националната федерация на таксиметровите водачи в България.

Още от "Икономика и политика" четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Така сергейшата осигурява разкриването на нови хиляди работни места. Всеки който има 2лева за да открие фирма,около 500 за такси ,документи и разрешителни ,300 за касов апарат и 800 за 13 годишна бангия, става бизнесмен със собствен бизнес. Какво не ви харесва? А в голям град като София изкарва между 50 и 200 лева средно на ден.
7
9
 
9
 
! Отговори
Елемаг преди 10 години
До 5:има един универсален контра въпрос на твоя жалък вопъл,а именно:ДА СЪМ ТА КАРАЛ???В Англия на Лутън ще докарваш до 1200 паунда чисти!!!2500 са това мило!!Ще спиш там и с нагличанки ще пращаш и на жената тука да облича любовника и децата нахранени!!Кеф ти идилия!!!Какво си се захванал с тая професия!!И от кога това ,че въртиш геврека като нас останалите мъже,трябва да ти се па и заплаща???
6
6
 
24
 
! Отговори
ODESSA преди 10 години
Taралясник на 15 години, направо си е за шрот метал. Особено управлявана от *** индивид коййто е виждал баня само във списание.
5
5
 
13
 
! Отговори
Колецо преди 10 години
Номер 5 не е минало много време от както вдигнахте тарифите. Вие искате на курсче по 50-так и всичко ще е ОК. А и надали е така както го описваш. Дали щеше да има толкова таксита ако беше така.
4
3
 
19
 
! Отговори
Елемаг преди 10 години
Точно заради мазните задимени бакшиши и миризливия градски транспорт, отдавна съм с кола!!А ,ако всичко беше уредено като в нормалните бели страни и с градски транспорт и железопътен,никога нямаше да си купя!!!
3
14
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Факт е че има стари коли който са в далеч по добро състояние от нови такива. Който се занимава с коли е наясно с тая работа. А такива дето не разбират и всеки ги лъже че е изгодно да си купиш нова кола в гаранция на изгодна цена, с лопата да ги ринеш.
2
7
 
36
 
! Отговори
Gog преди 10 години
Само за *** не е ясно, че БСП се готвят за избори.Такива "важни" решения освен заблуден електорат, друго не се цели.Предпочитам да вървя примерно 15-20 минути, вместо да се кача на мизерна, разтропана и миришеща на пот и цигари талига, каквито са 50% от колите.
1
9
 
26
 
! Отговори
Milen преди 10 години
Едно такова решение е толкова погрешно, толкова невежо и тъпо, че само в БГ може да се случи !