Китай с интерес към концесията на Летище Пловдив

Държавата се разделя със "златна кокошка", настоя депутат
26 май 2015 14:54, Надежда Бочева
9
Китай с интерес към концесията на Летище Пловдив
Ивайло Московски. Снимка: БТА, архив

Има интерес от региона и от Китай към концесията на Летище Пловдив, заяви по време на парламентарния контрол министърът на транспорта Ивайло Московски.

Народният представител от Патриотичния фронт Славчо Атанасов го попита дали се подготвя концесия за аеропорта. Той заяви, че в момента там ескалира сериозно напрежение сред работещите заради проблеми със заплатите.

"Финансовата загуба за 2014 г. се очертава да бъде 1,1 млн. лв. Не е финализирана нито една от линиите към Бурса, Истанбул, Кипър и Испания, договаряни от предишното ръководство. Очертава се предстоящо спиране на работещи към момента линии към Лондон и Франкфурт“, заяви депутатът.

Ивайло Московски посочи, че през 2013 г. на Летище Пловдив са извършени 3 657 самолетни движения, или с 12,8% по-малко от 2012 г., когато самолетните движения са 4 193. Обслужените пътници през 2013 г. са 92 097, а през 2012 г. те са били 88 704, което показва ръст на пътникопотока с 3,8%. През 2013 г. са обработени 182 т товари, което е спад с повече от 67% спрямо 2012 г., когато са обработени 564 т.

Броят на самолетните движения през 2014 г. е 2 643, или с 27,7% по-малко спрямо 2013 г. За миналата година са обслужени 103 292 пътници, което е ръст от 12,2% ръст в сравнение с предходната година. През миналата година на аеропорта са обработени 554 т товари.

"Ръстът на пътникопотока се дължи на използването на по-големи въздухоплавателни средства. Летището обслужва предимно чартъри през зимния период. За зимния сезон 2013/2014 пътникопотокът е бил 47 хил. пътници, а през сезон 2012/2013 г. - 44 хил., или ръст от 6%“, заяви Московски.

Той посочи, че от бюджета чрез ГД ГВА на аеропорта през 2014 г. са платени близо 2 млн. лв., а през 2015 г. - над 339 хил. лв. Летището е търговско дружество, мениджмънтът трябва да търси постъпления от собствена стопанска дейност, а не от бюджетни средства, подчерта министърът. Той допълни, че основните пазарни цели за развитие на дружеството са концентрирани в посока увеличаване на трафика при карго и бизнес полетите.

Министърът на транспорта потвърди, че има идея летището да бъде предложено на концесия. „Очакваме да постъпи скоро инвестиционно намерение от потенциален инвеститор. От летището се интересуват както компании от региона, така и от Китай. Ще направим каквото е възможно, за да се постигне добра сделка“, заяви Московски.

Славчо Атанасов заяви, че държавата е инвестирала милиони в аеропорта и лично той недоумява защо при една чудесна инфраструктура ще го предостави в частни ръце. „Все едно да се разделим с кокошката, която снася златни яйца. Летището през последните 4 г. стана партийна хранилка на определена партия и резултатите не закъсняха“, каза той.

Московски му отговори, че летището ще остане държавна собственост, а държавата ще получава концесионни такси от оператора. Летищната и пристанищната инфраструктура може да бъде развивана с частни капитали, допълни той.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
2
 
! Отговори
Ред арми преди 8 години
Хааа, и ще позволите на комунисти да вземат летището? Явно доста добра комисионна сте прибрали. Поредния ход в ущърб на България и националния ни интерес. Летища, военни заводи, цигарени фабрики, телекомуникации трябва да са държавни
7
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Интереса клати феса само че на някой български велможа.
6
0
 
1
 
! Отговори
аз преди 8 години
Този разсипа железниците,сега е ред на летище Пловдив!!!!
5
0
 
0
 
! Отговори
еретика преди 8 години
Защо се пише и коментира в бъдеще време отговорът е от *** и по *** знаят че все още има балъци които все още се лъжат А концесията на китайците есамо въпрос на време че китайците и те за пореден път както и други са ни окрали ограбили прекарали Но те не са като нашите *** да мислят само за себе си най близките им ***
4
0
 
2
 
! Отговори
D.eui преди 8 години
Крадливи ***, засрамете се!
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ей корумпирания , стига с рекета в даи , престани да назначаваш корумпирани ченгета чрез крадеца цветелин цветанов щото скоро ще се гледаш по телевизията
2
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Концесия. Да ви го преведа на разбираем език:Държавата не може да упралява и е на загуба. Затова го дава на някой, който може да го управлява, плаща на държавата, плаща си данъците и накрая остава и солидна печалба за него.Въпроса сега е как държавата не може, а бъдещият концисионер може. Отговора е ***: няма да се краде толкова и ще се работи както трябва.
1
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Петербурски не гледай тъпо ами погледни какво става в пощите.