Смърт по пътищата родни: Не скоростта, културата убива!

Хората пренасят агресията си върху пътното платно
23 юни 2017 09:00,
110

Голямата трагедия на Закона за движение по пътищата е опороченото му прилагане. При него е придаден правилник от стария закон. Концептуалният проблем за повечето катастрофи е липсата на култура у хората. Институциите трябва да се опитват да възпитават доброто поведение. Хората пренасят агресията си върху пътното платно, а не бива.

Това посочиха Александър Бакалов, клуб "София райдърс", Любка Маринова, Асоциация на пострадалите от катастрофи и PR-ът Ива Екимова в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Според тримата квалификацията за управление на моторните превозни средства и по-специално двуколесните е задължителна.

"Квалификацията и екипировката са задължителни! Те не са като да си осолиш салатата – или искаш, или не", категоричен бе Бакалов пред Bulgaria ON AIR.

Отнемането на предимството и пресичането на двойно непрекъснатата осева линия, както и минаването на червено са основните причини за катастрофа в градска среда, допълни още той.

Любка Маринова отбеляза, че трябва да се сложат броячи на всички светофари, за да може шофьорите да преценяват колко време имат докато стигнат до кръстовището.

А PR-ът Ива Екимова завърши с призива да се изпълнява всяка маневра абсолютно стриктно.

"Мотоциклетистът е наистина уязвим. Трябва стриктно да се внимава при всяка маневра. Всички шофьори трябва да бъдат дисциплинирани, така че участниците в движението да са предпазени. Агресията постоянно се катализира и се набива в очите на децата ни", заключи тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
0
 
3
 
! Отговори
До 52 отговор преди 6 години
Не е ли поне двойно по-голяма сумата? Аз за 140 к.с. платих над 3200 лева първата година.
50
3
 
0
 
! Отговори
anonimen преди 6 години
видимо е *** какво да очакваш от такива които пият по цял ден и набират клиенти за конкуренцията те понеже разбират *** пример е до мен набира си жената че някои не чел и се недоволен и какво оня де блъскал да го научи че на мама детето го мързи и едва приказва е каква съдба
49
0
 
10
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Проблемът с мотористите ще се реши и когато се реши проблема с нарушенията от останалите участници в движението, т.е. КАТ да заработи. Ще загиват ли моторист, ако се движат с разрешена скорост? Сега какво става, тръгва човека с автомобила да прави маневра и от нищото му изкача моторист движещ се с огромна скорост, много над разрешената и после шофьора бил виновен, че не го е видял и не му е дал предимство. Това просто няма как да стане. Като се движи с 200 км/час, няма предимство и да мре.
48
0
 
12
 
! Отговори
над 150 к.с. преди 6 години
Миналата година са хванати 10 хил шоьори без книжки....ХВАНАТИ, а колко не са хванати ? Кола можеш да си купиш за 500 лв, не и плащаш данъка, няма гражданска щото си я караш по междуселския път, съответно и без винетка..това е реалността в провинцията. Там карат като обезумели...разбира се КАТ няма, защото трафика е малък и пари няма.
47
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Селя.ния и просто.тия. Няма какво да се лъжем колко сме добри пък как някой си там ни е виновен - КАТ, Боко, Чоко или който и де е.
46
0
 
3
 
! Отговори
Отговор преди 6 години
До Анонимен 29 Този данък лукс го има , ама ти не знаеш.За джип БМВ Х-5 240 к.с. се праща годишно окола 2 000 лв. Гражданска , пътен данък ,автокаско, винетка , преглед и ето ти 2 000 лв. Малко ли ти се вижда?
45
1
 
5
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 6 години
Ако КАТ се закрие, нарушенията ще спаднат двойно, а ако се създаде нова работеща контролна структура с нови хора, нарушенията може да спаднат и 5000-10000 пъти, т.е. ако сега са стотици милиони на ден, може да спаднат до няколко десетки хиляди на ден, съответно и много по-малко катастрофи.
44
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Освен културата добавете и "чалгата"
43
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Голямата част от катастрофите са от бедни и неопитни хора. Които рядко имат възможност да пътуват по натоварените пътища. Не знаят как да се държат, нямат правилна преценка , колите са им слаби , умарят се след 100-150 км .... и като добавиш комплекса ...няма как да избегнем инциденти.
42
0
 
11
 
! Отговори
Мин фин преди 6 години
Има една сладка службица, нарича се КАТ.Ако започнат да работят нещата ще се оправят. Лесно е. На участък с много катастрофи всеки ден стои по една патрулка. Катастрофи в учстъка 0. Проблема е че и приходите на катаджията ще са 0. Затова в храстите и през 3 платна в четвърто, белким докопа заветната 50 - толевка.
41
0
 
11
 
! Отговори
До 29 преди 6 години
И колко трябва да бъде твоят данък лукс за коли над 150 коня? Примерно, ако сега плаща 600 лева данък, а ти плащаш 30 лева, колко искаш да плаща още и данък лукс? Той по други пътища ли се движи, различни от твоите, които изискват друга поддръжка?
40
6
 
7
 
! Отговори
Българска работа преди 6 години
Дай на простия на акъл да те научи, значи проблема бил в тия със скъпите коли...що не видях един скъп автомобил да е размазан в някое дърво или камион ? Защо са все таралясници на по 20 години, без гражданска, без винетка, без катализатор или с десен волан, а шофьора пиян ...
39
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 38Ти по време на режима , не си имал нищо , че да имаш проблеми. Освен мазе с компоти и консерви нищо друго не си имал.Бил си един военен бай ***. ..изобщо не се сравнявай със сега . Поне 100 години назад си от младежите и възможностите.
38
6
 
3
 
! Отговори
Ушанка 27 год. преди 6 години
Не се къпя , псуем но майка и всяка сутрин по половин час удрам чело в земята за славата на Путлар акбар и съм жив и здрав - издиша ви анкетата
37
1
 
6
 
! Отговори
До 29 преди 6 години
По принцип по-мощните коли са по-безопасни. Друг е въпросът защо липсва контрол по пътищата и се правят милиони нарушения всеки ден, примерно около 200 милиона на ден в България.
36
1
 
11
 
! Отговори
до as преди 6 години
Много лесно, който и мотор да спре КАТ на Южната дъга на Околовръстното е със скрит номер...директно дерегистрация за 2 години дори, защото моторите се карат сезонно..
35
4
 
5
 
! Отговори
Шегечка преди 6 години
Некадърни шофьори избиха мотористите.Видиш ли моторист зад теб или срещу теб, удряш десен мигач и спираш незабовно.Мотористите трябва да се третират като коли със специално предназначение и предимство.Чакам минусите.Шегичка бе Уили.
34
0
 
11
 
! Отговори
33 преди 6 години
По времето на "режима" нямахме подобни проблеми. А в сегашната "демокрация" те управлява една мутра от СИК, която на всичкото отгоре има и червена партийна книжка и е "учила" в Симеоново, за да охранява "режима".
33
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Все политиците ви виновни? Нали всички сте чели закона за движение и сте подписали да го спазвате ? Защо не го спазвате ? Нали УЖ се разграничавате от политиците ? За мен разлика между вас и тях няма. Всичко опира до морала, който Българина няма.
32
0
 
3
 
! Отговори
До оня с 150-те коня преди 6 години
Ти хубаво предлагаш, ама предложи го на производителите на коли, че то в последно време почти не правят коли с малко коне. За да стане твоето, ще трябва да купуваме най-вече коли на по 20-30-40 години.