Новите технологии превърнали българките от играчка в играч

Дамите вече изравняват шансовете си с тези на представителите на силния пол
43
Новите технологии превърнали българките от играчка в играч
Снимка: Reuters, архив

Мъжът следи новините повече, но жената следи новостите повече. Жената беше играчка, но става играч. Мъжът е по хардуерните неща, жената се справя все по-добре със софтуерните. Жената стои у дома, мъжът се грижи за периметъра извън него, но се оказва, че тя, докато е вкъщи, излиза всъщност повече навън – защото изкарва много повече време в мрежите, т.е. в света.  Това са основните изводи от от провокативно изследване на "Галъп интернешънъл". 

Според анализаторите новите технологии изравняват шансовете на мъжете и жените.

Технологиите улесняват възможността за достъп до новото, който изненадващо се оказва по-скоро афинитет на българките.

"Живеем в преломно време и това се илюстрира от отношението към новите средства и платформи за комуникация. Те наистина носят равенство на половете, макар и да водят до неравенство на поколенията", посочват от "Галъп".

Над половината от мъжете, които имат връзка, споделят, че по-често следят новините, а над половината от жените го потвърждават.

По една четвърт казват "и двамата поравно", а около една десета от случаите жената следи повече новините. Останалите се колебаят. 
 
И двете страни решават къде да се ходи в свободното време, а когато не е така – по-скоро решават жените - в една трета от случаите. Като че ли жените са и тези, които организират самите пътувания.

Освен това повече предлагат новите неща въобще. Мнозинствата не са отчетливи, но мъжко превъзходство няма. Това е изненада, защото открай време прогресът и пробивите се очакват от мъжете. Оказва се обаче, че новостите вече влизат в дома по-скоро чрез жената – пътуванията, новите вещи за бита и нововъведения въобще.
 
При въпрос кой прекарва повече време в социалните мрежи, на една трета и от мъжете, и от жените им е трудно да преценят, но една трета от мъжете казват, че това е партньорката. Една трета от жените мислят същото. Останалата една трета се поделя между другите опции. Така, всъщност се оказва, че жените са тези, които прекарват повече време в социалните мрежи.
 
В близо 80% от двойките у нас мъжът е този, който се занимава с електричеството или поправя електроуредите. По-скоро мъжете разбират повече от компютри, смартфони и подобни устройства, но ако при електричеството ставаше дума за близо 80% от случаите, тук говорим за около 40%, като над една четвърт не могат да преценят, а останалите отговори се поделят между "и двамата поравно" или "жената". Очевидно, старите технологии са прерогатив на мъжете, новите също – но далеч не толкова. Мъжете са хардуер, а жените софтуер.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
5
 
9
 
! Отговори
nina преди 5 години
Мда,мъжът ми много разбира и прави неща в къщи,но и аз не съм расла в гората 😄Като например сглобих сама новия диван от Икея,мога сменя крушка,полилей или контакт,боядисах и състарих мебелите в кухнята и тнт.😄
12
1
 
6
 
! Отговори
1 преди 5 години
До BurzumМда,прав си,,,гледат ***, и са секси,,българките,но не раждат повече от едно,,,дете,,,така са ,,а на човек му иде да им изкара 3-4,,,хлапета,,,,само за кариери,,мислят,,,,аман,,,
11
0
 
8
 
! Отговори
Forever преди 5 години
Ето такива статии пораждат спорове и сравнения,заниманията и хобитата не определят кой е мъж и коя е жена,отношенията са определящи.
10
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като патета в кълчищасе увъртяха.
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пак са си играчка, но не е толкова очевидно, както преди това и едни пари се въртят.
8
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
новостите са изобретени от мъжете. жената само натиска копчета по домакинските уреди които вършат цялата работа.
7
4
 
23
 
! Отговори
Някой си преди 5 години
Кокошки и технологии, хайде стига смешки! Единствената им "сила" е в харченето на пари за парцали, дрънкулки, козметика и тунинговане.
6
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За жените компютри и смартфони се ползват почти изцяло за клюки във фейса, вайбър и шопинг докато свършат парите. Софтуер и жени - тук вече стана голям смях.
5
2
 
17
 
! Отговори
Вижте сега преди 5 години
Статийката обяснява, че жените ползват повече Фейсбук, сайтове за пазаруване, резервации и т.н. Мъжете пък следят новините. Едва ли не според феминисткия уклон на статията жените са станали айтита само защото киснат в социалните мрежи.
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Дамите вече изравняват шансовете си с тези на представителите на силния пол"Ок, ама за "шансовете", кажете ми къде жените получават по-малко от мъжете?
3
3
 
16
 
! Отговори
Кирчо преди 5 години
Какви играчи са жените? Стари моми с психически увреждания. Обсебени са от телефона си и вече реалния свят не им харесва въобще.
2
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Феминизъм и комплекси.
1
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Особенно на червените фенери са N1