Автобусните превозвачи започват протести, ефективно от януари

Проблемите в бранша не се решавали
Обновена: 12 дек 2019 13:42 | 12 дек 2019 13:42,
17
Автобусните превозвачи започват протести, ефективно от януари
Снимка: Булфото архив

Автобусните превозвачи от утре - 13 декември, ще протестират символично срещу липсата на законодателна инициатива на държавните институции за решаването на проблемите в бранша, а на 13 януари се очаква протестът да стане ефективен с преустановяване на превозите по населените места, съобщава БТА.

Още по темата

Общинските фирми няма да участват в протеста

Всички автобусни фирми, без общинските, в около 35 населени места, са заявили готовност да поставят на колите утре протестни плакати, обясни пред журналисти председателят на Управителния съвет Конфедерация на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. Конфедерацията е организатор на форум по транспортната политика във връзка с въвеждането на тол системата.

Автобусните превозвачи очакват до 13 януари да бъдат приети от НС промените в Закона за автомобилните превози, да бъде инкриминирано деянието нерегламентиран превоз на пътници и да бъде разписана пътна карта за решаването на въпросите, свързани с тол системата и "бонус-малус" системата. По думите на Милтенова до 13 януари би трябвало и пътната агенция да е наясно с тарифите, които ще се събират, защото от март тол системата трябва да стартира.

Частните фирми са подложени на дискриминация?

Подложени сме на дискриминация от страна на държавата, защото сме лишени от възможността да бъдем бенефициенти по програми на ЕС, което е възможно само за общинските предприятия, каза Милтенова по време на форума и посочи, че много от тези предприятия са създадени като "кухи" структури с единствена цел - да се получи еврофинансиране.

В големите градове, където вече са изградени интегрираните градски схеми, оперират само общинските предприятия, допълни тя. Милтенова напомни, че в началото на годината на среща с премиера, министрите на транспорта и на финансите са били поети ангажименти към бранша за справяне с нерегламентирания превоз на пътници, за нова нормативна база - промени в Закона за автомобилните превози и ресорни наредби, но, по думите на Милтенова, към днешна дата все още нищо от това не е постигнато и финализирано. Тя изтъкна, че на среща вчера с транспортния министър браншът е получил уверения, че следващата седмица законопроектът ще бъде внесен в МС, а браншът настоява до 13 януари той да бъде приет от НС. В този срок се иска да бъде изпълнено искането на бранша за криминализиране на нерегламентираните превози на пътници.

Тол системата и "бонус малус" ще създадат проблеми

Допълнително възникнали проблеми пред бранша са свързани с въвеждането на тол системата, и системата "бонус малус", като за последната Милтенова каза, че ресорният министър вчера е уверил бранша, че ще започнат нови консултации. Тя изтъкна, че за бранша единственото приемливо е "бонус малус" да бъде обвързан само с причинени щети.

Милтенова каза, че по тол системата продължават разговорите, за да се постигнат приемливи условия, при които бизнесът да не фалира, а населените места да не остават без транспорт. Тя напомни, че е бил поет ангажимент от ресорните институции да се работи по въпроса, автобусните превозвачи, които извършват превози по редовни линии, да бъдат на нулева ставка, а за останалите, които извършват случайни и специализирани превози, да има възможност за плавен преход от винетната към тол системата, за да не се увеличат разходите в пъти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
2
 
! Отговори
питанка преди 4 години
До ДИЧОЮнион Ивкони? Билетът трябва да искате задължително. Това ви е застраховка, ако се случи ДТП
14
0
 
6
 
! Отговори
БДЖ София преди 4 години
Бъдещето е БДЖ,там няма катастрофи и задръстване от коли и мръсни газове.Само метро и влакове.
13
1
 
5
 
! Отговори
ДИЧО преди 4 години
Кога автобусните фирми ще започнат да издават билети? Пътувам от десет години по маршрут Дупница - Сапарева баня, пари се дават на ръка, билет нама. Същото положение Костенец -Самоков
12
2
 
9
 
! Отговори
ясноооо.... преди 4 години
ПАК СЕ РЕВЕ ЗА ПАРИ ОТ ДЪРЖАВАТА....!ТОВА СА ВСИЧКИТЕ Т.Н. БИЗНЕСМЕНИ НА---- "НАЦИОНАЛНО ОТГОВОРНИЯ БИЗНЕС"!ТЕ БЕЗ "ДЪРЖАВНА ЦУЦКА" ---НЕ МОГАТ ДА СЪЩЕСТВУВАТ!ТАКА ГИ Е СЪЗДАЛА МАЙКАТА -ПАРТИЯ ,БЕ...ХА,ХА,ХА,ХАААА....
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 10Фликстрейн не може засега - БДЖ има гарантиран от държавата монопол до 2025 (май включително).... чак след това може да влязат други превозвачи.
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кученцето на Сидеров и Симеонов сега да ходи в тв СКАТ
9
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
тези от фликс бус си имат и влакчета , фликс трейн да докарат и влаковете , това бдж само троши сума ти пари , а за състоянието на вагоните изобщо не ми се пише , мизерия и студ през зимата.
8
0
 
10
 
! Отговори
Бус преди 4 години
Освен Фликс бус им пожелавам и бла бла платформата за споделено пътуване и бла бла бус Трябва конкуренция , правят си каквото си искат
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аман от разпасани частници. Трябва не дсмо Кодекс на труда, а и Кодекс на Морала!Без морал, всичко е блато, угодно само за *** да се търкалят в него.- Тоест, превърнати ли сме насила в *** ?- Не всички. Доброволците са много. А много са си по рождение.
6
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бенефициенти искат да станат, не да превозват.Общинските фирми им взеха мизерния бизнес със стари, пушещи автобуси, с които печелеха милиони.Обираха бокклука на Европа и превозваха в градовете. Сега искат държавни пари да прибират в джоба.
5
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Спокойно - Flixbus напират насам, така ческоро ще научат кон боб яде ли.
4
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да предложат удобно пътуване на нормална цена.
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще си возя когото искам в колата точка.
2
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всъщност с ликвидирането на железопътния транспорт грабнаха един кокал и сега се нервят, че не са на свръхпечалба.
1
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автобусните превозвачи ще плащат тол такси щом от пътищата им завиди развитието на бизнеса.