Случаят със спящия автобусен шофьор не бил прецедент

Нужна е реформа в "Автомобилна администрация"
30 авг 2021 10:23, Анисия Иванова
28

Възмутени пътници алармираха за опасен шофьор, направил курс от Слънчев бряг до София в почти заспало състояние. Какви мерки трябва да се вземат в подобни случаи и какво следва да бъде наказанието за фирмата превозвач и за шофьора?
Още по темата

"Този случай не е прецедент, това е трагичното. Не е тайна, че се е насадило чувството за безнаказаност поради липсата на какъвто и да е контрол. Тук става въпрос за ощетяване на фирмата с командировъчни. По документи се е водило, че има втори шофьор, но го е нямало. Но той ще си пусне командировъчни, че е шофирал в съответната нощ. Ако някой беше спрял шофьора за проверка... Къде са контролните органи? По същия начин стои ситуацията с товарните превози", заяви в "България сутрин" Красимир Георгиев, председател на Управителния съвет на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

Той призова да не се влиза в крайности и да се обвинява фирмата. Познавайки системата във въпросната фирма, Георгиев посочи, че тя има добра система за вътрешен контрол.

"Колкото и да е добра, ако липса ефективен държавен контрол на пътя, тя става безпредметна. Тези фирми затова си плащат данъците. За да може множеството контролни органи да си вършат работата. Отдавна призоваваме за създаването на единна система за контрол. В момента КАТ имат право да контролират едно, нямат право да контролират друго. ДАИ имат право на другото, но нямат право на първото", обясни той пред Bulgaria ON AIR.

Георгиев съветва пътниците да се обаждат на тел. 112 в такива ситуации, но подчерта, че процедурата е много тромава.

"Няма ги контролните органи. Но те са и крайно демотивирани. Най-често се случва така - когато тръгнат да си вършат работата, започват едни обаждания: Не закачайте на тази фирма камионите, недейте да притеснявате тази фирма и този шофьор. В другите страни от ЕС няма подобни практики. Трябва цялостна реформа в "Автомобилна администрация", коментира още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Яяяя преди 2 години
Есенцията на това бисерно интервю:1. Вътрешния контрол във фирмата работи добре ама не върши работа.2. На всеки шофьор (или някой който кара през просото от депутат до чистачка) да сложим някой бюрократ да го контролира. 3.Ама контрольорите не вършат работа защото им се обаждат по телефона да не закачат издънилите се.Бих обидил *** ако ги сравня с това "нещо"!
22
1
 
8
 
! Отговори
DDD преди 2 години
Собственикът на фирма "Юнион Ивкони" е Ивайло Константинов, който е и шеф на ГЕРБ - Дупница. Извода си го направете сами.
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия до един са заспали. Като започнеш от касиерките им на Централна гара, та стигнеш и до чистачката. Като си купувате билети, гледайте веднага какво са ви издали. Вместо за Варна да не ви пратят до Видин и вече автобусът да е отпътувал.
20
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И сега да си кажеме на кой от ДПС е въпросната фирма.
19
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пътниците са късметлии, че само е спял, а не е умрял. Вече ще умират зад волана. Капитализмът не пилее ресурси. като умре, тогава ще го сменят с друг.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цял автобус с шофьори, които на маса се хвалят колко са добри. Да оставят шофьора да спи и сами да си карат автобуса.
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не закачайте този, не закачайте онзи е чиста форма на корупция. Това са разпореждания ''отгоре'', а гърми този най- долу.
16
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е как па всички други са виновни само фирмата няма вина?Ами притази корупция и алчност така ще се получава, шофьори на автобуси на по 65 години карат в заспало положение!
15
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Преди години след поредната катастрофа, някакъв шеф даваше обяснение в БТВ. На въпроса на журналистката как така за 10 год има 10 катастрофи и то все с техни, на "Юнион Ивкони" автобуси, човекът отговори: "И аз се чудя, мисля, че са ни направили магия!" Ехо, 21 век сме, не сме 11-ти! Стари автобуси, изтощени шофьори, обаче им били направили магия!
14
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За да заспи, сещате ли се на какъв график е бил? Обаче шефовете не ги интересува, важна е печалбата. А колко е една заплата, но нееее. Защо да плащаме за двама, като може и един. Масово по частните фирми е така, но при шофьорите може да е фатално.
13
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Неслучайно изпълнителнителният директор на фирмата още вечерта по новините обяви , че ще върнат парите за билетите на пътниците, само и само да се замаже случая. Безобразие е това.
12
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пасажерите на Ивкони да подписват информирано съгласие, че спящите шофьори ги превозват на собствена отговорност Като не са се родили безсмъртни какво е виновен шофьора и защо ще му прекъсват дрямката.
11
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
да не се обвинявала фирмата?! Той май бая пари е взел, че да ги брани! Тая фирма няма ли си система за вътрешен контрол? Би трябвало тя най-добре да знае, че втория водач хич го няма,
10
0
 
26
 
! Отговори
Сата НАТО преди 2 години
Познавайки системата във въпросната фирма, Георгиев посочи, че тя има добра система за вътрешен контрол ----/////----- Каква система за вътрешен контрол, колко пъти се дъниха тия? Нито съм шофьор, нито ползвам автобуси, но само по спомени знам две големи катастрофи на Ивкони със загинали. Единия път със сигурност пак имаше измама с картата за тахографа. Този просто е взел пари за да ги защитава, а от телевизията са си купили време. Закривай и разпродавай парка!
9
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сигурно е бил ваксиниран?
8
22
 
5
 
! Отговори
Аз преди 2 години
Промяната на Радеф е факт!)
7
0
 
12
 
! Отговори
да знаете преди 2 години
Ехааа, на такъв му казват, че и ..ра му е майстор! Спи и шофира.......
6
0
 
35
 
! Отговори
Стефанов преди 2 години
Има добра система за вътрешен контрол в Юнион Ивкони, затова всички катастофи с автобуси са все с тяхно участие. Иначе за другото е прав - има чадър над тая ДПС фирма, иначе още преди години трябваше да са й взели лиценза и да я закрият. Само не знам тия хора толкова години не виждат ли за какво става дума, че още продължават да пътуват с нея.
5
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никаква реформа не е нужна тия пътници са можели да спрат автобуса по всяко време и да звъннат във КАТ като сигналирзират че шофьора на автобуса е в неадекватно състояние Каква реформа е нужнао за това бе каскет фирмаджийски, закрива се фирмата превозвач и толкова.
4
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Има места в страната, където пътниците нямат друг избор освен тази фирма.