Цените на Mercedes вече ще са еднакви, независимо от дилъра

За пет години удвоихме продажбите си в България, казва Матиас Люрс
12 май 2023 22:00, Анисия Иванова
19
Цените на Mercedes вече ще са еднакви, независимо от дилъра
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Имунизиран ли е луксозният сегмент за икономически сътресения? Докъде ще стигне поскъпването на автомобилите? Каква е ролята на България в плановете на Mercedes-Benz? Зададохме тези въпроси на Матиас Люрс, шефа по продажбите в регион Overseas на германския гигант. Господин Люрс бе в София за откриването на новия търговски център на "Силвър Стар", и даде специално интервю за "КОЛЕЛА", автомобилното предаване по Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria.

Последните години бяха доста необичайни за автомобилната индустрия - намаляващи продажби, но повишаващи се цени и печалби. Идва ли вече финалът на тази епоха на недостиг? Какво очаквате от 2023?

- Преди всичко трябва да кажа, че за миналата година Mercedes отчете 5 процента ръст, до около 2.04 милиона автомобила. Очакваме тази година да е на подобно ниво. Досега изпитвахме недостиг на полупроводници, но ситуацията там се облекчава. Все още изпитваме някои усложнения с доставките, но като цяло веригата се възстановява, така че очакваме търсенето да е на същите нива като през миналата година.

От десетина години насам луксозният сегмент изглежда имунизиран към всякакви икономически сътресения. Но сега епохата на евтините пари приключи. Кои възможни сценарии ви притесняват най-много?

- Луксозният сегмент винаги е бил по-устойчив на кризи. Виждаме го и в този момент. И затова сме спокойни, че с нашата стратегия, която предвижда да се изкачваме още по-нагоре в луксозния сегмент, ще сме още по-защитени от икономически спадове. Не изцяло, но в голяма степен. От друга страна, сега е в ход преходът към електрическо задвижване навсякъде по света. Ние в Mercedes решихме да променим стратегията си от "първо електричество" към "само електричество" там, където пазарните условия позволяват. Тук също виждаме голям потенциал за развитие.

Цените на автомобилите скочиха в последните години - отчасти заради недостига, отчасти заради политически регулации. Идва ли епоха, в която ще се продават по-малко автомобили по света, и все по-малко хора ще могат да си позволят нова кола?

- Ние в Mercedes предполагаме, че винаги ще има търсене за мобилност. Особено във високите, луксозните сегменти не допускаме търсенето да отслабне. Все пак сте прав, че цените се повишиха сериозно. Очасти заради дефицитите на компоненти, които сега вече не са чак такъв проблем. Но също и заради политическите спорове, заради геополитическите кризи. Инфлацията тръгна нагоре, суровините - също. Ние също не сме напълно имунизирани срещу тези ефекти. В същото време нека да отчетем, че батериите за електромобили все още са по-скъпи от двигателите с вътрешно горене. Цените им вървят надолу, но все още са далеч над тези на конвенционалните коли. Трябва да се съобразяваме и с този фактор, за да вървим напред.

Може би занапред мобилност няма да означава задължително покупка на автомобил?

- Когато казвам "мобилност", нямам предвид само притежанието на автомобили. Има тенденция към споделяне, към наемане, и в миналото ние работехме в тази посока с Car2Go, ShareNow. Но после тръгнахме по друг път. Все още предвиждаме, че мобилността чрез притежаване на автомобил ще остане популярна. Трябва да имаме предвид също, че предстои все повече да се развива автономното управление. Mercedes е единствената марка, която има лиценз да предлага ниво три на автономия по германските пътища. Повече автономност означава и по-голямо предлагане на мобилност.

Почти всички автомобилни компании сега се насочват към така наречения агенционен модел - тоест искат да продават директно на клиентите, избягвайки посредничеството на дилърите. Значи ли това, че повече няма да има отстъпки? Че пазаренето при покупка на кола остава в миналото?

- Потвърждавам това: все повече марки, включително и ние в Mercedes, преминават към агенционен модел. Не толкова заради отстъпките или нещо подобно. При агенционния модел дилърите, наричани вече агенти, имат същите функции, както и досега - да са посланици на марката, да се грижат за клиентите. Но това вече ще става повече чрез качеството на обслужването, а не чрез цени и отстъпки. Процесът на ценообразуване ще се промени. Занапред ние като производител ще решаваме дали да предложим отстъпки за определени модели заради изтичане на жизнения цикъл, или нещо подобно. Но клиентите трябва да знаят, че ще има вече една уеднаквена цена, независимо към кой дилър са се обърнали, и ще има повече прозрачност - а това е нещо, което клиентите харесват.

Вижте цялото интервю във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още по темата: MercedesцениBloomberg TV Bulgaria
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
4
 
! Отговори
AMG/OMG преди 1 година
И за цените на тревата трябва да го направят това, в целия ЕС.
14
0
 
3
 
! Отговори
Бобо преди 1 година
Купих си миналата година А-класа седан от представителството във Виена. Миналия месец на 45х.км. светна чека и трябваше да сменя комплекта накладки(предни и задни). На жена ми Витарата за 110 000 км. Въпреки това предпочитам моята. Но е вярно това, което колегите пишат за ресурса на детайлите. Успешен ден на всички!
13
4
 
9
 
! Отговори
Карлос Сайнц преди 1 година
Ауди, БМВ и Мерцедес могат да се характеризират като: "Посредствено качество на премиум цена". Само Порше държи фронта. Ако не ми трябва ефект демонстрация японските ги превъзхождат. Букай!
12
0
 
8
 
! Отговори
Тия новите s класи преди 1 година
На ток които са изглеждат супер гадно старите от 2020 ми харесват повече.Но баща ми не е комунист не е приватизирал предприятия и не е окрал държавата и немога да си ги позволя.
11
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз смених двигател на 5 годишна кола и 35000 км от нова дизелова. Казаха ми, че пеоблема бил в моя телевизор, но търсих в нета и същия модел и година имаше няколко само я моята зона изпушили. Бяха произведени в турция. И твърдо никога отново няма да се набу там със западна кола. Само японска - сузуки, тойота, хонда и т.н. може и корейска. Който купува немско, да не пропусне факта, че новите немци са от близкия изток, анадола, северна и централна африка и т.н.
10
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Цял живот съм карал и правил немски щайги професионално. Само! Преди година и половина си купих Митсубиши и вече съм само на японско. Немски трошляк повече да не видя!
9
2
 
13
 
! Отговори
До 8 преди 1 година
Те за това двигателите вече нямат номера, двигателя не влиза, в гаранцията, води се консуматив 250 хил и сменяш двигател
8
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нито сегашният Мерцедес, нито другите "премиум" марки са това, което бяха едно време. Не само, че поне 25 години всичкото е брак още от конвейера, но и си имат специално инженери, които да развалят колкото се може повече детайли. Целта е колата да изкара гаранцията, да почне тормоза с ремонтите - четирицифрени суми само за добър ден. Да я хвърлиш и да си купиш нова, която ще е същия шкарт. Навремето поне ги ремонтирахме сами. Сега някой датчик изпише на таблото Ахтунг, колата не тръгва и....
7
2
 
5
 
! Отговори
VW преди 1 година
Да си ги карат
6
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Mercedes станаха дръпната марка на китайчета. Истинският германски звяр се казва BMW.
5
0
 
17
 
! Отговори
Бенц мафия преди 1 година
Не си ли източвач на ДДС или работодател който плаща мижави пари на работниците си и ги криви от работа до степен да пият обезболяващи след работа или друг измамник или корумпиран няма Мерцедес за теб.
4
12
 
4
 
! Отговори
Супер Селтак преди 1 година
Накрая Тесла ще е6e мамата на всички. И без това тези мерцедеси и беемвета се купуват само от представители на малцинствата.
3
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За банани може ли ?
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 3. На всички им е ясно, обаче и те искат да са като него и някой друг да ги хрантути затова му пълнят джебовете и мечтаят.
1
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Клиентите харесват специално отрошение, то добавя стойност на тяхната покупка. Определено не харесват да маршируват под строй, особено за луксозни стоки.