БДЖ купува от Германия 70 вагона втора ръка

Така ще се модернзира 20 на сто от подвжния състав
24 яну 2024 18:37, Стела Стоянова
44
БДЖ купува от Германия 70 вагона втора ръка
Снимка БГНЕС, архив

БДЖ и Deutsche Bahn са във финална фаза на преговори за закупуване на между 50 до 70 вагона от подвижния състав на германските железници.

Това обяви днес министърът на транспорта Георги Гвоздейков след среща с посланика на Германия Ирене Планк и представители на Deutsche Bahn, пише "Сега".

„През изминалите шест месеца проведох поредица от срещи с посланици от различни европейски държави и изпратихме запитвания до всички големи производители на подвижен състав в Европа, като целта беше само една – бързи стъпки към реформата на БДЖ. Благодарение на активната подкрепа от посолството на Германия за по-малко от 3 месеца бе осигурен модернизиран подвижен състав на европейско ниво, който е наличен и ще бъде доставен в кратки срокове", заяви транспортният министър.

С тази доставка от Германия БДЖ ще модернизира над 20% от подвижния си състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години, заяви още Гвоздейков.

Пътническите вагони, които ще бъдат закупени от германските железници, са модернизирани и доскоро са били в експлоатация от Deutsche Bahn по линиите “Intercity”. „Подвижният състав е за скорост до 200 км в час, климатизиран, без купета, а тип отворено пространство, като притежава всички удобства за пътниците“, допълни Георги Гвоздейков.

Предстои до средата на февруари български екип да посети Германия за финализиране на процедурите по сделката.

 Доставката на немските вагони се очаква напролет, допълни в интервю пред бТВ транспортният министър Георги Гвоздейков. Той не посочи на каква възраст са вагоните, но подчерта, че през 2018 г. са преминали капитален ремонт и са били поддържани спрямо изключително високите немски изисквания.

Страната ни е принудена да купува влакове "втора ръка" за БДЖ, не защото нямаме достатъчно средства, а защото чисто технологично няма как да доставим нови в бързи срокове, стана ясно от обясненията на министъра. Засега той се въздържа да посочи на каква цена Deutsche Bahn ще ни продаде вагоните, тъй като все още сделката не е финализирана. Цената обаче била по-ниска от тази, която жп превозвачът би платил за ремонт у нас на 70 стари вагони.

Немските вагони ще се движат по направленията София-Бургас и София-Варна като според транспортния министър може да се очаква намаляване на времето на пътуване с тях. "Целта е тези композиции да пристигат по-рано, на по-ниска цена, отколкото пътуването с автобус и така да направим по-привлекателно ползването на жп транспорта", каза Гвоздейков.

Наред с това Министерството на транспорта отново е стартирало обществената поръчка за закупуване на 35 електрически мотриси. Заданието вече е с променени параметри след спирането на процедурата от КЗК заради обжалване.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още по темата: ГерманияБДЖвагони
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
1
 
! Отговори
Мая Ангелова преди 3 месеца
Трябва да изнасяме кучета за Китай и да внасяме скоростни влакове.
40
0
 
1
 
! Отговори
Нейков преди 3 месеца
По евтини и по качествени са Китайските влакове. Най добре ще бъде БДЖ да бъдат дадени пон наем на Китайски фирми за срок от 30 години. Така ще пуснат свръх скоростни влакове.
39
0
 
1
 
! Отговори
Вили преди 3 месеца
Според качеството на влаковете се определя и качеството на икономиката на всяка държава.
38
0
 
1
 
! Отговори
Роберт преди 3 месеца
Заради Евро помощите за ремонт на линиите, повече от десетилетие няма нищо ремонтирано. Но много политици станаха по богати от далаверите.
37
0
 
1
 
! Отговори
Цецо преди 3 месеца
По добре да внасяме влакове а вагоните да се правят в България. Китайските скоростни влакове са най евтини и качествени.
36
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Много от мненията са били "изчистени" тотално.
35
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Цитат:С тази доставка от Германия БДЖ ще модернизира над 20% от подвижния си състав,използван в момента,който е на възраст над 40 години,заяви още Гвоздейков.Той не посочи на каква възраст са вагоните,но подчерта,че през 2018 г.са преминали капитален ремонт и са били поддържани спрямо изключително високите немски изисквания.Засега той се въздържа да посочи на каква цена Deutsche Bahn ще ни продаде вагоните,тъй като все още сделката не е финализирана.:))
34
0
 
10
 
! Отговори
Бай Брус преди 3 месеца
На всички разбирачи да напомня, че вагонния завод в Дряново обяви фалит преди коледа. Вещо управляван от назначени бизнесмени. Никой вече не си спомня и рециклираните вагони с пари от Световната банка - една от многото кражби на прехода...
33
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Немците ги изкарват от употреба, а БДЖ модернизира. Браво, това е страхотно!
32
1
 
7
 
! Отговори
Джо Манганиело. преди 3 месеца
Bravos, да има кво да чупим!
31
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
70 вагона "втота ръка", малей.... Голяма модернизация бе! А що не купуваме нови? Ние да не сме второ качество, че да не можем да се возим в нови? Аааа, щото да има милиарди за украината, че да могат да си купят ракети да си трепят войниците, че да не им плащат обезщетения.
30
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Евреите от БГ няма да се возят на тях.
29
2
 
8
 
! Отговори
баба Цоцолана преди 3 месеца
проблемът не е във вагоните, а в хората, които ще се возят на тях... в Германия и най-долната пап. лач знае да пази, тук за жалост - не
28
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Кой ще гушне комисионната? Пак ни лъжат!!Парите по програмата за възстановяване нали бяха за нови композиции!!
27
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Браво похвално но са малко ако може да са товарни вагоните и поне 200бр от Германия и да им дадем пари да извозват населението към лагерите. Вярвам в организационните възможности на немският народ. Ние несме много за няколко месеца с 200 вагона могат да ни извозят. Дано се свърши и да освободим територията от крадливи, злобни и прости *** като нас, което сме останали.
26
0
 
12
 
! Отговори
ДОЛУПЪПЪБЪКЭПЪДЭБЭ преди 3 месеца
Защо втора ръка нали уж бяха за нови
25
0
 
13
 
! Отговори
Някой си преди 3 месеца
Хората (ЕС) ни дават пари за чисто нов подвижен състав - локомотиви и вагони - ама кат разберат комисионната даже и китайците бягат...
24
1
 
11
 
! Отговори
Айде бе преди 3 месеца
На нас са ни много дори и втора ръка от Германия ! Качете се сега в някой от сегашните вагони , за да се убедите каква мизерия е , човек го е гнус да седне ! А не мислите ли че след 6 месеца същите тези германски вагони ще са в същото състояние като сегашните ? Много по важна от покупката е подръжката , вагоните тръгват от първа гара без да са почистени от вътре и измити от вън , за вода и други неща в тоалетните да не приказваме !
23
2
 
7
 
! Отговори
Далай Лама преди 3 месеца
За треторазрядните българи - само конски вагони! За други нямат достатъчно акъл !
22
0
 
16
 
! Отговори
запознат преди 3 месеца
За аборигените само втора употреба! Досега внасяхме коли втора употреба от Германия, от сега нататък ще внасяме и вагони втора употреба от Германия! Така де! Някои трябва да се превърне в гробищницата на Европа и защо това да не е България! А някои се сърдеха на оня чех дето ни изобрази като турска тоалетна! Да не споменавам за оня *** от Италия дето задръсти пистанището на Бургас!