БДЖ купува от Германия 70 вагона втора ръка

Така ще се модернзира 20 на сто от подвжния състав
24 яну 2024 18:37, Стела Стоянова
44
БДЖ купува от Германия 70 вагона втора ръка
Снимка БГНЕС, архив

БДЖ и Deutsche Bahn са във финална фаза на преговори за закупуване на между 50 до 70 вагона от подвижния състав на германските железници.

Това обяви днес министърът на транспорта Георги Гвоздейков след среща с посланика на Германия Ирене Планк и представители на Deutsche Bahn, пише "Сега".

„През изминалите шест месеца проведох поредица от срещи с посланици от различни европейски държави и изпратихме запитвания до всички големи производители на подвижен състав в Европа, като целта беше само една – бързи стъпки към реформата на БДЖ. Благодарение на активната подкрепа от посолството на Германия за по-малко от 3 месеца бе осигурен модернизиран подвижен състав на европейско ниво, който е наличен и ще бъде доставен в кратки срокове", заяви транспортният министър.

С тази доставка от Германия БДЖ ще модернизира над 20% от подвижния си състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години, заяви още Гвоздейков.

Пътническите вагони, които ще бъдат закупени от германските железници, са модернизирани и доскоро са били в експлоатация от Deutsche Bahn по линиите “Intercity”. „Подвижният състав е за скорост до 200 км в час, климатизиран, без купета, а тип отворено пространство, като притежава всички удобства за пътниците“, допълни Георги Гвоздейков.

Предстои до средата на февруари български екип да посети Германия за финализиране на процедурите по сделката.

 Доставката на немските вагони се очаква напролет, допълни в интервю пред бТВ транспортният министър Георги Гвоздейков. Той не посочи на каква възраст са вагоните, но подчерта, че през 2018 г. са преминали капитален ремонт и са били поддържани спрямо изключително високите немски изисквания.

Страната ни е принудена да купува влакове "втора ръка" за БДЖ, не защото нямаме достатъчно средства, а защото чисто технологично няма как да доставим нови в бързи срокове, стана ясно от обясненията на министъра. Засега той се въздържа да посочи на каква цена Deutsche Bahn ще ни продаде вагоните, тъй като все още сделката не е финализирана. Цената обаче била по-ниска от тази, която жп превозвачът би платил за ремонт у нас на 70 стари вагони.

Немските вагони ще се движат по направленията София-Бургас и София-Варна като според транспортния министър може да се очаква намаляване на времето на пътуване с тях. "Целта е тези композиции да пристигат по-рано, на по-ниска цена, отколкото пътуването с автобус и така да направим по-привлекателно ползването на жп транспорта", каза Гвоздейков.

Наред с това Министерството на транспорта отново е стартирало обществената поръчка за закупуване на 35 електрически мотриси. Заданието вече е с променени параметри след спирането на процедурата от КЗК заради обжалване.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още по темата: германияБДЖвагони
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
13
 
! Отговори
Мдааа! преди 3 месеца
Купуват вагони втора ръка за возене на хора трета ръка ! Българите се окава , че са дори четвърта ръка ! Абе, може и да не са ръка, а крак или друг израстък ! Поне така се получава на практика ( гледайки какви управници си избира) !
20
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Първо трябва да се модернизират трасетата, след това да се купят нови влакове. Стига с това купуване на неща втора ръка.
19
0
 
16
 
! Отговори
Непозната преди 3 месеца
Помня, преди години БДЖ пак купиха вагони втора ръка. Оказа се след това, че са платени като за нови вагони. Някой там взима тлъсти комисионни за това. Предполагам, че сега ще е поредният такъв случай.
18
6
 
3
 
! Отговори
Коцето Копейкин преди 3 месеца
Пак западни ***? Трябва да се купят здрави, руски вагони!
17
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 14: Кви обществени поръчки искаш бе ц ъ р вуу л? Гласуването му е майката, ама нашите велики избиратели все за същите си гласуват!!! Млък и толкоз! Глас народен - глас божи!!
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен 14. У нас не се знае ко е туй нещо.
15
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ка ше го прайм за два часа София-Бургаз с туй вехтошарство ?
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А, нещо като обществена поръчка, не требе ли?
13
1
 
7
 
! Отговори
Токмаков преди 3 месеца
До АнонименЩе ги платиш ти и останалите балъци като теб. Стой си в къщи и натискай кълките на жена си.
12
2
 
18
 
! Отговори
Банкеръ преди 3 месеца
България е абсурдистан.Купува чистак нови изтребители за да си купи после вагони втора употреба.Внесете и употребявана храна и употребявани презервативи за да е пълен цирка.Инак за Парламента всяка година се купуват нови лимузини от най висок клас.
11
0
 
14
 
! Отговори
VladTepes до 6 преди 3 месеца
Важни са и подвижния състав и трасетата - ако трасето позволява 160 km/h, но подвижния състав може максимум 100, то скоростта ще е 100.
10
2
 
11
 
! Отговори
VladTepes преди 3 месеца
Вагоните поддържат 200 km/h и ще могат да се експлоатират със 130, след завършване на модернизацията на сигнализацията дори 160 в участъците с възможност за такива скорости. Вероятно са добро решение и ще позволят намаляване на време пътуванията по главните линии.
9
3
 
21
 
! Отговори
Гласоподавател преди 3 месеца
Трета ръка хора купуват вагони втора ръка. На далавера сме :) Давайте!
8
3
 
17
 
! Отговори
Gogo преди 3 месеца
Интересно! Защо ли едностранно е взета оферта само от Германия? Нима Франция, Великобритания, Холандия, Италия и Испания нямат развит ЖП транспорт и не биха наддавали за поръчка от бг страна(било то и на 2ра употреба композиции)?Изводите оставам на Вас ;)
7
0
 
25
 
! Отговори
мак преди 3 месеца
Едните се отървават от антиките, другите ще ги ползват за "модернизация" на жп превоза.Чудничко. Според мен причината е в липса на пари, те нали знаем къде отиват напоследък.
6
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Министърът очаквал, че времето за пътуване ще намалее, заради вакончетата? Стига бе! Откъде го взехте този министър? Аз защо си мисля, че времето за пътуване зависи от терена, и най-вече релсите, или както му викат "железния път", а не от вагончетата. Тези са сигурно 10-гина години по нови, след като преди 5 години е правен капитален ремонт. Най-вероятно не се е получило нищо, затова - в България. Немските стандарти ... бяха преди!
5
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Е що ги купуваме? Германците ако са решили да ги хвърлят, поне да не им искат пари! Не стига, че няма да се чудят къде да си складират ламарините за скрап, ами и да им плащаме!? Това си е наглост! Ние ли сме най-големите бaлъци?
4
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Бедняците на ЕС. Няма срам.
3
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
чакам с нетърпение как бойку и кирчу ще се оправдават задето нексо ни съди за 6 млрд лв и как ще ги плащат
2
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
българин да се наричам първи срам е за мене :)))