ЕК разследва преструктурирането на БДЖ

Комисията се съмнява, че мерките ще са ефективни
Обновена: 9 ное 2011 14:54 | 9 ное 2011 14:39,
62
ЕК разследва преструктурирането на БДЖ
Снимка: Архив, Булфото

Европейската комисия започва "задълбочено разследване“ за преструктурирането на Българските държавни железници (БДЖ) заради съмнения относно плана за оздравяване на компанията.

"Комисията има съмнения дали този план е подходящ, за да се възстанови дългосрочната жизнеспособност на дружеството", се посочва в съобщение на ЕК.

Засега Брюксел събира информация по въпроса и ще се запознае с мненията на засегнатите страни относно мерките за оздравяване на БДЖ. Това не предрешава неговия (на разследването – бел. ред.) краен резултат, посочват от комисията.

Още по темата

От ЕК припомнят, че още през май 2011 г. България е уведомила за увеличение на капитала на БДЖ в размер на 550 млн. лв.

Увеличението трябва да бъде предоставено на шест транша в периода 2011–2016 г. и цели да подпомогне преструктурирането на закъсалото дружество при изплащането на някои от задълженията. Представеният от страната план съдържа мерки за намаляване на разходите, съкращения на работници и продажба или бракуване на част от подвижния състав.

"В края на миналата година ЕК временно одобри публично финансиране в размер на 249 млн. лв. за дружеството, тъй като неговото внезапно закриване би предизвикало големи смущения, както и за да даде възможност на България да представи план за преструктуриране, гарантиращ неговата бъдеща жизнеспособност. Помощта обаче не бе предоставена", посочват от ЕК.

От комисията заявяват, че има редица съмнения относно представения през май план за преструктуриране, тъй като в него липсват няколко елемента от съществено значение, като например дали дружеството действително ще бъде жизнеспособно, ако прогнозите за приходите се окажат прекалено оптимистични.

Освен това страната ни не е представила доказателства, че приватизацията на дъщерното дружество на БДЖ "Товарни превози" ще бъде достатъчна, за да компенсира нарушаването на конкуренцията или че това ще представлява подходящ принос на дружеството към разходите за преструктурирането му, тъй като сроковете и резултатите са несигурни, допълват от Еврокомисията.

"Отписването от държавата на дълговете, натрупани от БДЖ преди присъединяването на България към ЕС през януари 2007 г., може да е съвместимо с правилата на ЕС относно държавната помощ. До момента обаче България не е предоставила необходимите пояснения, позволяващи извършването на подходяща оценка", се посочва още в съобщението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
1
 
1
 
! Отговори
ачмонек преди 12 години
Муспи прав си пич.Много са отворени,ще правят нова компания,а с кого?Нали според Недев БДЖ е *** и цирей.Само, че *** и циреи са той и (ЦИТИРАМ ГО по адрес на БДЖ )обкръжението МУ или ИМ.
60
0
 
0
 
! Отговори
муспи преди 12 години
Не забравяйте че железниците не са наши, а на нашите поробители, така че това са си тяхни проблеми. Все още съществуваме и на тях им трябва транспорт за провеждането на нашия геноцид. Ако искаме да правим някакво добро - да саботираме всичките им планове.
59
1
 
0
 
! Отговори
хахаха преди 12 години
Не се косете....искахте Боко -ето ви го....човека преструкторира,далаверизира и закрива....какво искате-има държава има проблеми..няма държава няма проблеми....!!!
58
0
 
0
 
! Отговори
111 преди 12 години
ПОСТАНОВЛЕНИЕ 181 ОТ 20 ЮЛИ 2009 Г.за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурностМИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТПОСТАНОВИ:Чл. 1. (1) Определя стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност на Република България и които са част от критичната инфраструктура, в единен списък съгласно приложението.(2) Стратегическите обекти и дейности, предоставени за управление, съответно възложени за осъществяване на Министерството на отбраната, на Министерството на вътрешните работи и на Националната разузнавателна служба, се определят със заповед на ръководителя на съответното ведомство след съгласуване с председателя на Държавна агенция Национална сигурност.(3) Стратегическите обекти и дейности, предоставени за управление, съответно възложени за осъществяване на Държавна агенция Национална сигурност, се определят със заповед на председателя на агенцията.Чл. 2. Ръководителите на стратегически обекти, съответно възлагащите стратегически дейности, посочени в списъка и заповедите по чл. 1, отговарят за изпълнението на мерките за защитата им, включително за финансирането на тези мерки.Чл. 3. Списъкът и заповедите по чл. 1 могат да бъдат изменяни и допълвани по реда за приемането им.Преходни и заключителни разпоредби 1. (1) Министерският съвет по предложение на министъра на вътрешните работи и в рамките на бюджета на Министерството на вътрешните работи определя списъка на обектите по чл. 1, които се охраняват от Министерството на вътрешните работи. (2) Министърът на вътрешните работи прави предложението по ал. 1 в двумесечен срок от влизането в сила на постановлението. 2. В 6-месечен срок от влизането в сила на постановлението министърът на вътрешните работи и председателят на Държавна агенция Национална сигурност издават съвместна инструкция за условията и реда за определяне на стратегическите зони на стратегическите обекти и зоните, свързани с изпълнението на стратегически дейности по чл. 43, ал. 2 от Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция Национална сигурност (обн., ДВ, бр. 17 от 2008 г.; изм. и доп., бр. 17 от 2009 г.). 3. (1) В 10-месечен срок от влизането в сила на постановлението ръководителите на стратегически обекти, възлагащите стратегически дейности, министърът на вътрешните работи, министърът на отбраната, директорът на Националната разузнавателна служба и председателят на Държавна агенция Национална сигурност предприемат, съобразно законовата си компетентност, необходимите мерки от нормативен, технически и организационен характер за осигуряване защитата на стратегическите обекти и дейности, посочени в списъка - приложение към постановлението.(2) В едногодишен срок от влизането в сила на постановлението ръководителите на стратегически обекти и възлагащите стратегически дейности, посочени в списъка и заповедите по чл. 1, изготвят списък на длъжностите в ръководените от тях обекти, за които е необходимо издаването на разрешение за работа или за извършване на конкретно възложена задача в стратегическия обект или дейност. 4. В 6-месечен срок от влизането в сила на постановлението министърът на отбраната, министърът на вътрешните работи, директорът на Националната разузнавателна служба и председателят на Държавна агенция Национална сигурност издават заповедите по чл. 1, ал. 2 и 3. 5. (1) Издадените до влизането в сила на постановлението разрешения за работа или за извършване на конкретно възложена задача в стратегически обекти и дейности запазват действието си в срока на валидност до издаването на нови разрешения при условията и по реда на чл. 44 - 47 от Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция Национална сигурност.(2) В 10-месечен срок от влизането в сила на постановлението компетентните органи на Държавна агенция Национална сигурност, ръководителите на стратегически обекти и възлагащите съответната стратегическа дейност предприемат необходимите действия по издаване на нови разрешения на лицата, титуляри на разрешенията по ал. 1. 6. Постановлението се издава на основание чл. 41, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция Национална сигурност.Министър-председател:Сергей СтанишевЗа главен секретар на Министерския съвет: Веселин ДаковПриложениеСписък на стратегическите обекти и дейности от значение за националната сигурностI. Сектор Земеделие, производство и безопасност на храните1. Стратегически дейности:1.1. Производство на храни;1.2. Съхранение на храни;1.3. Контрол по безопасността на храните;1.4. Селско стопанство:а) производство на храни;б) съхранение на храни;в) контрол по безопасността на храните;г) напоителни системи.II. Сектор Екология1. Стратегически дейности:1.1. Екология.III. Сектор Водни ресурси1. Стратегически дейности:1.1. Осигуряване на питейна вода;1.2. Контрол на количеството на водните запаси;1.3. Мониторинг на качеството на водата.2. Стратегически обекти:2.1. Язовири с национално значение за питейното водоснабдяване, в т.ч.:а) язовир Искър;б) язовир Кърджали;в) язовир Студена;г) язовир Ивайловград;д) язовир Асеновец;е) язовир Огоста;ж) язовир Панчарево;з) язовир Христо Смирненски;и) язовир Батак;к) язовир Арда;л) язовир Цонево;м) язовир Йовковци;н) язовир Камчия;о) язовир Боровица;п) язовир Ясна поляна;р) язовир Среченска бара;с) язовир Бели Искър.IV. Сектор Здравеопазване1. Стратегически дейности:1.1. Спешна медицинска помощ;1.2. Медицинска и болнична помощ;1.3. Производство на лекарства и субстанции;1.4. Внос на животоспасяващи и животоподдържащи лекарства и субстанции.2. Стратегически обекти:2.1. Многопрофилна болница за активно лечение и спешна медицина (МБАЛСМ) Н. И. Пирогов;2.2. Болница Лозенец.V. Сектор Енергетика1. Стратегически дейности:1.1. Производство на електроенергия, съхранение на отпадъци от отработеното ядрено гориво и добив на въглища;1.2. Управление на отрасъл енергетика;1.3. Пренос на електроeнергия; 1.4. Производство на горива;1.5. Транспорт и съхранение на природен газ.2. Стратегически обекти:2.1. АЕЦ Козлодуй;2.2. АЕЦ Белене;2.3. Комплекс Марица Изток в състав: Мини Марица Изток - ЕАД, с рудници Трояново 1, Трояново север и Трояново 3; ТЕЦ Марица Изток 2 - ЕАД: Енел Оперейшънс България - АД, ТЕЦ Марица Изток 3 - АД; ТЕЦ Марица Изток 1;2.4. Ядрено хранилище Нови хан;2.5. ТЕЦ Варна;2.6. ТЕЦ Бобов дол;2.7. ПАВЕЦ Чаира, ПАВЕЦ Белмекен, язовир Белмекен с прилежащите му хидротехнически съоръжения;2.8. Обекти 150Б, 150 и 145;2.9. Национална електрическа компания - ЕАД;2.10. Централно диспечерско управление към Електроенергиен системен оператор - ЕАД, и прилежащите му диспечерски управления Запад, Север, Юг и Изток;2.11. Лукойл България - ЕООД, София;2.12. Лукойл - Нефтохим Бургас - АД;2.13. Транзитни нефтопроводи и газопроводи;2.14. Централно диспечерско управление на Булгартрансгаз - ЕАД;2.15. Газохранилище и компресорна станция Чирен;2.16. Електрически подстанции - Добруджа - 400 kV; Мизия - 400 kV; Столник - 400 kV; София-запад - 400 kV; Марица изток - 220 kV, Варна - 750 kV; Червена могила - 400 kV; Благоевград - 400 kV; Пловдив - 400 kV; Бургас - 400 kV; Царевец - 400 kV; Металургична - 400 kV; възлова станция Ветрен - 400 kV;2.17. Електропроводи - Алабак - 400 kV; Крива река - 400 kV;2.18. Компресорни станции - Кардам 1 и 2, Вълчи дол, Провадия, Ихтиман, Петрич, Странджа, Лозенец, Полски Сеновец;2.19. Магистрални газопроводи - от/за: КС Кардам 1 - КС Вълчи дол, КС Вълчи дол - КС Ихтиман, КС Кардам 1 - КС Полски Сеновец, ПГХ Чирен - Химко - АД, Враца.VI. Сектор Транспорт1. Стратегически дейности:1.1. Осъществяване на сухопътен транспорт, в т. ч. изграждане и поддържане на инфраструктурата и транспортните средства, необходими за нормалното функциониране на тази дейност; 1.2. Осъществяване на железопътен транспорт, в т.ч. дейностите, осъществявани от Национална компания Железопътна инфраструктура и Български държавни железници - ЕАД;
57
0
 
1
 
! Отговори
jelezne4aria преди 12 години
trabva davie jsno 4e kato zatvoriha kremikovci na 3 predpriatia im se e...... maikata;pristanije-burgas;bdj;kremikovci.vie si pomislete kakvo sledva.spasenie niama.az li4no glasuvah za gerb za6toto prez poslednite 20 godini nikoi ne misli za bdj,zajo i te da misliat taka e po lesno.a kogato miki mays zakara 3000 cisterni v sarbia predi 10 god.vsi4ki oslepiaha.zatova sta4ka trabva da ima,ama ne na bdg ,ana celia transport v bulgaria
56
1
 
3
 
! Отговори
jelezne4aria преди 12 години
dokato ministara na transporta i dir.na bdj sa hora koito se zanimavat sas tekstil bial den v bdj niama da ima
55
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абе байнови,не разбрахте ли,че искат да я фалират тая железница бе?Нали само така ще си заметат всички далавери.Нали затова Я РАЗДРОБИХА на разни поделения,РЦПП,РЦПЕ и нам си още какви отдели ,отделчета,дублиращи се по много пъти.Много директор,счетоводител,секретар,главен и гладен специалист,далавер-снаб и много ммого друга гад дето смуче и яде та докара БДЖ БЕЗ *** НА КОЛЕНЕ!!!НО Но не са виновни само те.КЪДЕ БЯХА ДО СЕГА ДЪРЖАВНИТЕ МЪЖЕ,ДАНО ДА МОГАТ ИТЕ ДА ПАДНАТ И ТЕ НА КОЛЕНЕ,АМА БЕЗ ***
54
0
 
12
 
! Отговори
belalov преди 12 години
Никой не иска преструкгуриране на автотранспорта! Просто му се строят пътища и магистрали за милиарди! В същото време се очаква БДЖ сама да подържа релсовият път за безопасност и високи скорости. Няма как да стане!
53
3
 
3
 
! Отговори
Лук Ойл преди 12 години
БДЖ дължи 12 млн. лева за гориво на Лук ОЙЛ, Златев казва къде ще има съкращения, не властта, той е на върха.Олигархът Златев и негови авери на тайна вечеря в хотел Романтика. Босът на Лук ОЙЛ е лицето, което ще бъде специален гост на една от т.нар. Тайни вечери, на които се вземат ключови за държавата и управлението решения. Само 7plus7. net вдига завесата пред читателите си.
52
1
 
9
 
! Отговори
$ преди 12 години
Снощи Петър Бунев в предаването "Референдум", каза че за две години -2005-2007, БДЖ със собствени средства е изплатило 25-те дизелови мотриси "Дезиро" А от средата на 2009 година е спряно изплащането на 25-те електрически мотриси. С което "Сименс" заплашва да си ги вземе обратно. Как преди имаше пари, а сега няма?
51
5
 
3
 
! Отговори
До 48 преди 12 години
Жалък си.
50
6
 
4
 
! Отговори
До 32 преди 12 години
По смешно нещо не бях чел - честно! БДЖ и военна доктрина - боже колко е бил прав Айнщайн когато е казал, че само 2 неща са безкрайни само Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен. БДЖ е елемент от българската икономика и неговата задача е да бъде двигател на развитието й, ако не може и се превърне в тежест просто да се закрие - 50-100 млн. загуби на година са МНОГО, неоправдано много. От ЕК искат да имаме работеща, тоест рентабилна железница, а подвижни гробници /буквално/.
49
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
реалист, евала че си вмъкнал ББ редом до Господ! Може да помислите и за Негови черкви. А иначе и аз както доста българи се осланям единствено на Винету!
48
7
 
5
 
! Отговори
реалист преди 12 години
ама този форум май е само за изява на скъпо платените червени нещастници,докато съществуват такива еничари,не б б ами и Господ няма да ни помогне
47
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мутрата е виновен , като неможе да се справи със Държавата да идват други, докато не уцелим правилните хора , а мутрата краде повече от комунистите преди него ?????
46
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
И щото съм Безработен да му плащам данъци на *** Борисов , а той да си кема с джипчето по магистралката , а и да ме съращава тоя *** от работа и да ми вика че най великия МУТРАГЕН мислел за народа , алоооооооооооо
45
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
За предишните 20 знаем, когато дойде Мутрата , сега при Мутрата що пак ги нема кинтите от данъците ми а , че съм и безработен *** му давам да си зареди джипа мърльото Борисов да си кара по магистралката а ве !
44
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
БДЖ ли ни е последното държавно ??
43
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Предишните 20 не ме интересуват , интересува ме тия 3 къде са , щото и за 3 е пипнал 2 пъти повече от преди 20 мутрата Бойко
42
1
 
0
 
! Отговори
До 41 преди 12 години
В джобовете на правилните хора.