Без реформи – няма пари за БДЖ, отсече Московски

Транспортният министър чака споразумение за края на стачката
7 дек 2011 10:30,
45
Без реформи – няма пари за БДЖ, отсече Московски
Снимка: БТА

Държавата няма да налива повече пари в БДЖ, без да види реформи, зарече се транспортният министър Ивайло Московски пред БНТ.

Министърът очаква на днешната среща между синдикатите и БДЖ да се постигне споразумение, което може да доведе до край на стачката в железниците.

Засега е ясно, че на срещата ще се обсъждат промени в Колективния трудов договор от 2009 година. Те ще разглеждат и над 80 точки от стачното споразумение, 45 от които са спорни.

От БДЖ искат да се намалят част от синдикалните привилегии и от 1 юни догодина да се въведе бонусна система за заплащане. До тогава трябва да се запазят допълнителните ставки за нощен труд и изминати километри.

Още по темата

В днешните преговори ще участва и главният секретар на Министерството на транспорта Иван Марков. Той ще е гарант, че споразумението ще се изпълни, смята Московски.

Синдикатите ще поискат да се преразгледа и решението от зимното разписание да отпаднат 138 влака заради икономии.

Министърът отрече информацията, че холдингът разполага с 60 млн. лв., замразени в банкова сметка. Той заяви, че загубите в БДЖ заради стачката са вече 1,3 милиона лв.

"Не е истина, че e цел е БДЖ да се доведе до фалит. От финансова гледна точка БДЖ е във фалит. Когато едно дружество не може да си изпълнява задълженията и година след година трупа оперативни загуби, точната дума е технически фалит", обясни Московски, който беше гост и в сутрешния блок на Нова телевизия.

Той допълни, че трябва да спре да се спекулира с темата, че цел е да се ликвидира БДЖ и да се продаде за жълти стотинки, тъй като това не е истина.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Що ли па да не краднат, като могат? Като може да ти продаде билетчето на половин цена кондуктора що да не ти го продаде? Те другите колко окрадоха, пък той ли? При това само малко. Пък после държавата ще плати квото трябва и ще продължават всички така, както са си свикнали. Нема проблеми.
24
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ДОЛУ ГЕРБ
23
5
 
7
 
! Отговори
rumen221 преди 12 години
ПРОДАВАЙТЕ БДЖ-то ПО-БЪРЗО, ЧЕ ЩЕ ДОЙДЕ ЛОШИЯ ГОРСКИ (РАМПОЙ) И ЩЕ РАЗВАЛИ СЕДЯНКАТА ЗА,ПОРЕДНИЯ ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ...(следват Български пощи)Дори и баба Глупла, от Горно *** разбра, че БДЖ и НКЖИ умишлено се водят към фалит, за да се "купят" ЗА 1 ЛЕВ, ОТ ПОРЕДНИЯ СЛУЧАЕН"ЧЕСТЕН ЧАСТНИК"...- КОЙ И ЗАЩО ИЗОБЩО РАЗДЕЛИ БДЖ-то НА ТРИ ЧАСТИ?!?!?- Разбра се, че най-новите 500 вагона са продадени С НОМЕРА, което означава, че НЕ СА БРАКУВАНИ и то на цена 1/3 от цената им като скраб..!!!, а други 1 000 са ОТКРОВЕННО ОТКРАДНАТИ и чакат да се пуснат в оборот от "СЛУЧАЙНИЯ ЧЕСТНИЯ ЧАСТНИК"...!!! (Кабинетът на НДСВ купи електрически и дизелови мотриси "Сименс" за над 20 хиляди евро за едно място, в същото време конкурентни фирми предлагаха цена около 1600 евро за едно място т.е. 15 пъти по-евтини. По време на тройната коалиция са продадени стари спални вагони за по около 40 хиляди евро всеки и веднага след това са купени ОЩЕ ПО-ОСТАРЕЛИ за 800 евро на вагон)- БДЖ-то НЕ МОЖЕ да поема пътниците и товарите..., и губи дневно по 250-300 000 лева, според някои експерти по 600 000, а НИ ЛЪЖАТ, ЧЕ НЯМА ПРИХОДИ...!!!- НАРОЧНО са спрени 140 милиона "оборотни" средства за БДЖ, ГЛАСУВАНИ ЦЕЛЕВО ОТ ПАРЛАМЕНТА...!!!КОЙ ЛЪЖЕ СЕГА...?- ПРАВИТЕЛСТВОТО ТВЪРДИ, ЧЕ БДЖ-то НЯМАЛО ПЪТНИЦИ И ТОВАРИ И И ЗАТОВА РАБОТЕЛО НА ЗАГУБА..., ТА ЩЕ ПРОДАВА ВАГОНИ... ПЪТНИЦИТЕ ПО ГАРИТЕ И ТОВАРОДАТЕЛИТЕ ПИЩЯТ, ЧЕ НЯМА ВАГОНИ... А СЕГА ДЕ - КОЙ ЛЪЖЕ...!?!?!?...ЯВНО ШЕФОВЕТЕ НА СИНДИКАТИТЕ И БДЖ-то, са обикновенни ликвидаторчета, а не специалисти в транспорта, ЗАЩОТО пътнически превози, С ОБИКНОВЕНО УПРАВЛЕНСКО РЕШЕНИЕ, могат да се ИЗВЕДАТ НА ПЕЧАЛБА ЗА 1 ДЕН!!!1. ПРЕМАХВАТ СЕ БЕЗПЛАТНИТЕ ПЪТУВАНИЯ2. ВРЪЩАТ СЕ НА СИМЕНС 15 ПЪТИ ПО-СКЪПИТЕ МОТРИСИ И ЗА НОВИТЕ ПЛАЩАМЕ 15 ПЪТИ ПО-МАЛКИ ВНОСКИ- ПЕЧАЛБА, ПЕЧАЛБА ОТВСЯКЪДЕ!!! НО, ЩЕ СТАНЕ СЛЕД КАТО БЪДАТ ПРОДАДЕНИ НА ПОРЕДНИЯ ЧЕСТЕН ЧАСТНИК ЗА 1 ЛЕВ Товарни превози и сега са на печалба ЗАЩО ДА СЕ ПРОДАВАТ НА ЦЕНА ГОДИШНАТА ИМ ПЕЧАЛБА?!?!? СЛЕДВАТ БЪЛГАРСКИ ПОЩИ!!! " НАРОДЕ!!!! "
22
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Шефовете на БДЖ и без стачка сами издадоха заповед да спрат всички пътнически влакове между 8 ч. и 16 ч., за да не трупат загуби и да направят реформи.
21
2
 
9
 
! Отговори
баста преди 12 години
Стига вече пускайте тези влакове че ни направиха *** автобусите на вагони моля ви се пускайте влаковете *** умирисаха автобусите
20
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Чрез зърното и фуражите се дотира и животновъдството, докато тютюна и зеленчуците са на самооцеляване.
19
4
 
6
 
! Отговори
qwerty преди 12 години
надявам се че прекъсването на работата с цел стачка, ще бъде отразено във фишовете за заплати този месец.
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Зеленчукопроизводителите в България са на практика разорени, защото трябват много по-високи субсидии от зърнопроизводителите, заради много скъпите химически препарати и торове. При Живков печалбата на заводите се даваше изцяло на ТКЗС и АПК и така се субсидираше с много пари. Сега няма пари и те са разорени.
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Там е проблемът, че МСП и частните фирми гледат само как да печелят от превозите на БДЖ, без да плащат данъци за инфраструктура, вагони и др. или това сякаш е нещо, за което все държавата трябва да се грижи. Като искат транспорт, да си направят пътища и машини и да превозват сами, а не да печелят на гърба на друг.
16
1
 
10
 
! Отговори
до 14 преди 12 години
Слушах по радиото, че стачкуват зърнопроизводителите, а не зеленчуко производителите, които реално получавали 20 пъти по-малко субсидии от зърнопроизводителите и затова и сме внасяли 80% от плодовете и зеленчуците.Намали дори 200 лв за да платят да участват на дебати. За пореден път стачкуват тези, които могат да си го позволят.
15
4
 
8
 
! Отговори
do 6 преди 12 години
ами бдж-то струва жълти стотинки, да не мислиш че някой ще извади милиарди за него.
14
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Без милост за БДЖ, не предлагат качествени услуги, защо стачкуват, крали са всички по веригата, трябва реформа. Не на стачките и на зърно производителите, защо държава да ги стимулира, нито хляба е по евтин нито месните продукти, купиха си с държавни пари трактори комбайни коли, къщи си построиха, а на хората който им дават земите си под аренда се присмиват със смешни пари за декар земя. НЕ НА БЕЗМИСЛЕНИТЕ СТАЧКИ !!!
13
3
 
9
 
! Отговори
До № 8 преди 12 години
Доста често си мисля ако счетоводителите стачкуват само първите петнадесет дни от месеца какво ще стане! Няма да има заплати за бюджетните изедници!
12
1
 
8
 
! Отговори
До 8 преди 12 години
Да те подкрепя с малко статистика:МСП в България съставляват 99% от предприятията в страната, осигуряват 79% от заетостта, 75% от оборота на икономиката, 61% от добавената стойност в частните предприятия. Притежават 57 % от ДМА, осъществяват 54% от износа и 73% от вноса.
11
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Борисов трябва да сменен, Московски е вече втори министър на ГЕРБ и пак не върви.
10
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
БДЖ са на печалба, а това, че правителството ги източва с безплатни билети, частни фирми на входа и изхода и фалита на големи клиенти като Кремиековци, си е съвсем друг въпрос. Въпрос е на корумпирано и некадърно управление на БДЖ от министъра и премиера.
9
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Да подкрепим ГЕРБ! Единствената партия, която тръгна да прави истински реформи.
8
3
 
18
 
! Отговори
До 7 преди 12 години
С един бизнес парньор си говорехме, че и ние -малкия и среден бизнес, които всъщност даваме 3/4 от работните места и които вече уволнихме доста хиляди хора защото ни натовариха с какви ли не плащания необвързани с печалбата и се борим да съществуваме някак, защо не излизаме да стачкуваме. Отговора е лесен - след първите 24 часа стачка сме фалирали и оставаме на улицата. Доста неизгодна позиция. Затова и продължават да ни източват.Е, няма да е задълго. Тихичко безработицата си расте.
7
9
 
25
 
! Отговори
данъколпатец преди 12 години
А ще отделиш ли от заплатата си 800 млн, за да покриеш дълговете на БДЖ? Защото аз отказвам да продължават да наливат от моите пари в бездънната кофа, наречена БДЖ.
6
9
 
19
 
! Отговори
532 преди 12 години
цялата драма е ,че ще продадат БДЖ-то за жълти стотинки на определени хора и те така ...