Придружител, пробация, промили. Внимание, млад шофьор!

Спецрежим за неопитните шофьори обмислят от автомобилния бранш
Обновена: 18 дек 2013 18:37 | 18 дек 2013 18:21,
31
Придружител, пробация, промили. Внимание, млад шофьор!
Снимка: архив, Булфото

Нов режим за младите и неопитни шофьори, който да залегне в Закона за движение по пътищата, прогнозираха Георги Янакиев от Съюза на българските автомобилисти и депутатът от БСП Георги Свиленски, който е зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт.

Специалистите от бранша предлагат да има 3 модула на обучение за младите шофьори, по подобие на австрийските.

Обмисля се вариант, при който в продължение на 2 години да се следи поведението им на пътя, а през първите 6 месеца неопитните водачи да карат и с придружител.

За младите водачи ще има и специално изискване за съдържанието на алкохол в кръвта. Ако за водачите то е 0.5, то за тях ще е 0.1.

Ако те хванат с алкохол зад волана, това означава, че оставаш без книжка и пробационният период се удължава и трябва да минеш нов спецкурс на обучение, за да си я върнеш отново.

Какво можем да откраднем от европейския опит по отношение на младите водачи?

"В Австрия ги обучаваме по време на първата година след взимането на книжката. Минават курсове, свързани със специфични елементи от шофирането, показваме им типични инциденти. Учим ги да избягват трудни ситуации, вместо да стават част от тях", обясни пред bTV специалистът психолог в обучението на шофьори, австриецът Михаел Гача.

По думите му по време на първия модул на обучението инструкторите проверяват уменията на водача, поправят грешките, които е допускал през първия месец.

"През втория ги обучаваме на полигон и дискутираме психологически въпроси в група, показваме им границите на техните възможности и възможностите на колата. Акцентираме върху психологичните въпроси, свързани с поведението на водачите, например това е голямото самочувствие на водача, че може да се справя с всичко. Също така ги учим да шофират икономично, което означава и безопасно", разказа още австриецът.

Третият модел - когато младите водачи имат вече всички разрешения, за тях започва 2-годишен пробационен период. В този период изискванията към тях са по-строги, отколкото към по опитните им колеги, поясни Гача.

Оказва се че и в Австрия, както и у нас, най големият проблем на младите водачи е свръхсамочувствието, твърдят от МВР и посочват мрачната статистика - над 70% от загиналите в катастрофи в България са на възраст до 24 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 8 години
Искам да попитам как да не сме на едно от първите места по катастрофи ми как няма да сме след като пак има биене в цените и часовете бре гледам един не слиза от колата другия по центъра по кафета по цял ден че и вечер е кво е това и оня дее по кафета има повече клиенти отколкото тоя де се прибира вечер капнал и ляга да спи кво е това безобразие докога и се тупа като отче наш тоя по кафетата
28
0
 
0
 
! Отговори
donald преди 8 години
Много мие интересно едно при 31 часа след као си преценил че не става как става така с 4 допалнителни при друг да се отпусне и да кара мое мнение тука има неква далавера или далаверата е била одолняване на тоя дето ебласкал да го направи и оня готованец да има малко работа сее намесил некаде или ине знам аз не си го обеснявам и не може да ме убеди никои в това за 4 допалнителни да стане шофиор
27
0
 
1
 
! Отговори
Митко преди 10 години
Идеята е добра.Но ми хареса и предложението за Ферарито по-долу.Айде да не е Ферари.По-достъпно е БМВ.И бензин колкото искат първите 6 месеца.И ако оцелеят и не са ги хванали в нито едно нарушение през това време,да ги смятат за нормални шофьори.А то сега кво е?Млади убийци,които се смятат за наследници на Дънкан Маклауд,искат да отнемат правото на живот на останалите...
26
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
КАКВО СЕ ЧУДИТЕ И УМУВАТЕ БЕ СЕЛСКИ ТАРИКАТЧЕТА. ДО 35 ГОДИШНА ВЪЗРАСТ НА МЛАДИТЕ ШОФЪОРИ ДА СЕ ПРОДАВАТ МОСКВИЧИ КОИТО ДА НЕМОГАТ ДА ВДИГАТ ПОВЕЧЕ ОТ 80 КМ. ЗАВОДА В ЛОВЕЧ МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕЖДА МОСКВЕТА КОИТО ЩЕ СТРУВАТ ЕДНА ЧЕТВЪРТ ОТ ЗАПАДНИТЕ. ПО ДРУГ НАЧИН НЕМОЖЕ ДА СЕ СПРАВИТЕ С МЛАДИТЕ ТРЕПАЧИТЕ ПО ПЪТИЩАТА. ИЗКАРВАТЕ ЗАКОН КОЙТО ДА ЗАДЪЛЖАВА ХОРАТА ДО 35 ГОДИШНА ВЪЗРАСТ ДА КАРАТ МОСКВЕТА И ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН. КАКВИ ПРИДРУЖИТЕЛИ КАКВИ МАЙМУНИ?
25
4
 
2
 
! Отговори
БМВ Антифен преди 10 години
Решението е много просто. Психотест за всеки, който иска книжка. За тежките категории и такситата това важи и в момента, но заради корупцията масово книжки изкарват неграмотни нискоинтелигентни типове. Трябва здрав контрол и всичко ще си е на мястото.
24
0
 
5
 
! Отговори
kotarakavi4o преди 10 години
И в крайна сметка ето резултата от всичко до сега:dnes.bg/video/2013/12/18/jeni-zad-volana-eto-i-rezultata.56328
23
0
 
13
 
! Отговори
kotarakavi4o преди 10 години
И моля дежурния *** да махне тази снимка с телефонния номер - автошколите,които искат да бъдат рекламирани в нета си плащат една торба с пари, а вие слагате тази снимка всеки път когато стане дума за обучение на водачи във вашия сайт. Ако толкова нямате снимки с опознавателен знак за учебен автомобил - кажете - ще ви намеря няколко, но без номера.
22
0
 
16
 
! Отговори
kotarakavi4o преди 10 години
И още:ОК, идеите са добри,но неприложими през следващите 2 години - причината е липса на база и подготвени кадри.4. Как младия водач ще обозначава ясно видимо и разбираемо от далече своя автомобил?5.Има ли ясна и смислена формулировка на определението млад водач?6.Колко още безсмислени промени в ЗДвП ще се правят и при това без НИКАКЪВ РЕЗУЛТАТ, но за сметка на това ще се трошът пари на данъкоплатците?Питам се просто така докато чета тези утопични и популистки 'проекти'.
21
0
 
9
 
! Отговори
Пътуващия преди 10 години
До kotarakavi4oМного точно зададени въпроси!
20
0
 
18
 
! Отговори
kotarakavi4o преди 10 години
Има няколко спънки за реализиране на тази идея:1.Къде са ви ситуационните полигони? Нямам в предвид едновремешните площадки с колчета и да се прави слалом м/у тях,а полигон симулиращ аквапланинг,заледяване,внезапна промяна в обстановката,действия в критични ситуации и т.н.Ами просто няма такива.2.Къде са подготвените инструкторски кадри,които ще извършват именно този тип обучение?Ами няма подготвени такива.3.Защо придружитела да е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН,а не по желание и по усмотрение на младия водач?
19
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Да са живи баварците, другото не е важно...
18
2
 
9
 
! Отговори
Пътуващия преди 10 години
Поредните *** предложения, съдържащи безмислени мерки, които никой няма да приложи защото сме в БЪЛГАРИЯ.Защо се сравняваме с държава, след като все още сме само територия...Ама всеки път ли като дойдат на власт комунистите ще почват с *** глоби и увеличаване на корупцията?!?!?! Дайте да ги разкараме най-накрая тези ***!
17
1
 
8
 
! Отговори
шефиор преди 10 години
В Бг всичко е лов на вещици
16
0
 
17
 
! Отговори
йй преди 10 години
В тази Държава за пореден път се убеждавам че по върховете на властта са най големите ***. Ограничават те с какво ли не,после слагат определен брои *** ( пъдари) да се крият в храстите ,трънките и изнервен от абсурдните забрани да им нарушаваш тъпия закон или да им дадеш рушвет или да ти вземат парите с измислените си прости закони.Но трябва най накрая да хванем сопите и да им строшим мутрите и простите глави и най накрая да сложим кадърни хора дето мислят с ума си а не как да глобяват
15
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Рекетьорите да мрът! Ходете си вадете книжки от чужбина! Да си го з***вр***т @тз***д к***п***л***т***т@
14
1
 
16
 
! Отговори
Алекс преди 10 години
Имам категория "С" от донаборна школа, 1981 година - 6 месеца беше курса на обучение. Коментарите ги оставям на вас.
13
3
 
22
 
! Отговори
наблюдател преди 10 години
Глупостите продължават. Целта не е по-добра подготовка, а взимане на още пари. Познавам млади шофьори, които карат чудесно и такива с по 20 г. стаж на които акъла така или иначе не им е дошъл в главата. По-безопасни пътища ще имаме не с глоби за щяло и нещяло, а с отнемане на книжки - първо за месец, после за три, а ако не му идва акъла в главата до живот. Не че няма и джигити изобщо без книжка
12
2
 
3
 
! Отговори
Стамат преди 10 години
Да им дават по едно Ферари, ако оцелеят без да се усият около някое дърво 6 месеца - да им дават книжки. Никого няма да спрете да кара пил така. Никога няма да спрете да кара с 200. Само с полицейски контрол, но там с 20 кинта се минава за всичко
11
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Вместо да мислят каква гкупост да измислят, да вземат за тези пари да нучат младите да карат, а не само за пари да реват!
10
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Откъде да търся придружител?И по какъв начин придружителя ще промени нещата в някаква ситуация?Цялата работа както обикновено е да те излъжат да си дадеш парите и да не получиш това за което си платил.