Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?

Потребители в мрежата критикуваха изпълнението на пътния възел
6 авг 2015 07:28,
290
Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?
Снимка: Facebook

Потребителите във Facebook се надигнаха с конспиративната теория, че новият пътен възел с форма на диамант край шуменското село Белокопитово не дава възможност за правене на завой от Шумен към Варна и от София към Русе.

Възелът бе открит във вторник от регионалния министър Лиляна Павлова в присъствието на премиера Бойко Борисов, който качи в мрежата панорамна снимка на съоръжението. Снимката бе копирана хиляди пъти и възелът бе прекръстен на "Бойколина".

Всъщност пътният възел дава възможност за правене на преход от всяка от четирите посоки във всяка от останалите. Пристигайки от София може да се отиде към Русе, но за целта пътуващият трябва да тръгне в посока Шумен, в един момент да мине под пътя и да направи почти 180-градусов завой, за да се качи на платното в посока Русе. Просто на панорамната снимка тези преходи не се виждат добре.

"Проектът за този пътен възел е съобразен с терена, с трафика и с това, че в бъдеще ще има магистрала Русе-Варна, която ще е много натоварена“, каза пред "Труд" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Странната форма на пътния възел Лазаров обясни с това, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източна посока е село Белокопитово, а на юг има две дерета, които пролетно време се пълнят с вода. Освен това ако беше направена класическа детелина, трябвало да има 270-градусови завои, а сега най-острите са сведени до 170-градуса, което е за предпочитане при високата скорост, с която се движат превозните средства по магистрала.

Другата критика към пътния възел е невероятно сложното движение, което трябва да направят идващите от Шумен в посока към Варна. Вместо да се направи обикновено платно, което да отвежда идващите от Шумен направо към платното на магистралата за Варна, шофьорите трябва да стигнат до другия край на пътния възел, а след това да направят последователно два много остри завоя, за да се качат на магистралата за Варна.

Лазаров оправда това с факта, че трафикът от Шумен за Варна на това място е много малък - 5-10 коли на час. Причината е, че преди пътния възел идващите от Шумен имат още две възможности да се качат на магистрала "Хемус" в посока Варна - при Каспичан и при квартал 'Макак", и пътният възел „Белокопитово“ обслужва на практика само няколко шуменски села.

"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България. Когато хората свикнат с него, ще оценят, че формата му позволява пътуващите по магистралата да не намаляват скоростта, а там, където се налага преход, скоростта се намалява само до 80 км в час", каза Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


290
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
105
6
 
22
 
! Отговори
Фактите преди 8 години
1. Пътен възел от тип "диамант" според професионалистите е с около 60% по-скъп от пътен възел тип "детелина", което означава, че са се "усвоили" повечко пари от правилните хора, каквато е обичайната практика в крадливата ни държава.2. Такъв пътен възел се проектира и изгражда, когато са налице обстоятелства по терена, които не позволяват класическо строителство на "детелина", а всички експерти посочиха, че наличието на микроязовир в близост до обекта не е било пречка от решаващо значение.
104
15
 
3
 
! Отговори
инж. проектант преди 8 години
Токова много коментари :) Доста време ми трябваше да ги изчета... Много ми харесва как в България разбираме от всичко и сме не просто разбирачи ами и "експерти". Но пък след кратък размисъл станах по снизходителен към тези които критикуват все пак и аз коментирам начина им на неадекватни изказвани по всеки въпрос :) Едва ли ще имате шанса, но ако вс епак ви се отвори възможност да поговорите с хора които това работят го направете. Може да останете учудени колко мног неща не знаете... :)
103
3
 
13
 
! Отговори
тъп народ преди 8 години
КАКВИТО СА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ТАКИВА И ПРОЕКТАНТИТЕ...... бая пара е потрошена.
102
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не знам защо по телевизора ни убеждават, че там някога си щяла да минава магистрала от Русе за Варна. Според мен това е безмислено. Магистрала от Русе трябва да има, но за Турция, което означава, че ще мине някъде около Търговище, а не през Белокопитово и където се пресича с магистрала Хемус, ще се направи връзка между тях.
101
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не задавате правилните въпроси.Както винаги нещата пак опират до парите или по-точно как да се откраднат повече пари. Вероятно с така направен пътен възел ще се открадне многократно повече, да не говорим, че след някоя и друга година ще трябва да се прави наново, заради лошото му проектиране, което го превръща в много опасно място.
100
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Според мен в пътния възел няма нищо по-особено. Има известен риск при ляв завой от описаните посоки, но той по-скоро е свързан с престрояването от мястото на включване (отдясно) в крайна лява лента. На практика би могло да се избегне с разминаване във височина и разделяне според посоката, но защо не е направено - не знам.Проблемите биха дошли от поставените не на място пътни знаци (помните многото катастрофи на кръговото на Тракия край Стара Загора преди години), а и цената също буди въпроси.
99
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До меракне сте ли още на Бузлуджа?
98
5
 
10
 
! Отговори
мерак преди 8 години
Стана ли вече сакатлъко на диаманто?
97
6
 
8
 
! Отговори
123 преди 8 години
До GDЗащото слабия трафик се очаква да е при преминаване от едната магистрала през другата. Иначе и двата пътя ще са натоварени. Тука аз виждам предпоставка за катастрофи като се пресичат две платна за да стигнеш до изхода. С две думи поиздъниха се на тази детелина.
96
6
 
8
 
! Отговори
алоооооо преди 8 години
Предаваме директно от мястото на събитието ало ало няголова какво става ами отново катастрофа на Бойколината,е че ония денове я откриваха,това ще се чува скоро по бг медиите,но поне знаем кой е виновен още от сега!
95
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Гола водана калпавия шофьор пътните възли му пречат
94
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Stanмомко, ако си минавал по тези места ще ти стане ясно, че никой нормален шофьор на камион няма да дойде откъм Шумен и да завие към Варна на това място. Ще използва кръговото до Шел. Същото се отнася и за София-Русе, защото още от Търговище ще е завил към Разград вместо да навърти още 25км до Белокопитово.
93
9
 
18
 
! Отговори
Гола вода преди 8 години
Целият замисъл на това кръстовище е без капка мисъл, сякаш е измислено от ГЕРБ, а те твърдят нещо друго. Принципно тук трябваше да има два пътя - от София и от Русе, които да се съединяват в един път отиващ до Варна. Ако толкова им се иска да има там път и за Шумен или за някъде другаде, да си му направят отделна отбивка. Сегашната реализация е много опасна за пътуващите и е предпоставка за сериозни катастрофи с загинали и ранени, а както винаги КАТ ще ни лепне етикета несъобразена скорост.
92
21
 
5
 
! Отговори
психиатър преди 8 години
Наародопсихологията ни е уникална!Уверен съм,че ако заплатите станат. 10000 лв по някакво чудо немедленно ще се разкудкудякаме,че не са 10500 .
91
6
 
7
 
! Отговори
GD преди 8 години
Защо след като трафикът в едното направление е много слаб просто не се направи едно кръгово и мост над него за магистралата????
90
2
 
5
 
! Отговори
Stan преди 8 години
до 120чел си ама не мислиш.. искам да ми обясниш ако тези 5-10 коли на час от Шумен за Варна са товарни (влекачи или с ремаркета ) Какво става с трафика от Русе???
89
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Наистина е доста странна тази "детелина". Освен че е доста грозна, се чуват доста отзиви, че е много нефункционална.
88
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КАКЪВ Е ТОЯ МУТАНТ бе гербави тролово,вия някога виждали ли сте ДИАМАНТ в живота си?
87
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Детелина се прави при пресичането на две равнозначни направления, като трафика които се прелива от едното на другото е малък. Когато от едно основно направление Варна - пътния възел, в случая основния трафик се дели на две, към Русе и към София, то се прави диамант, за да може по основните направления скоростта да е висока. Другите направления са със смешно натоварване. Ако беше детелина ТИР-овете от Русе такива тапи ще правят да се въртат, че умниците пак щяха да псуват. Ама прос народ тва е.
86
4
 
14
 
! Отговори
до ЯТЗ преди 8 години
След като, според теб, този възел е за слабоумни шофьори, значи инвеститорите му са слабоумни, проектирали са го слабоумни проектанти и са го строили слабоумни строители.