Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?

Потребители в мрежата критикуваха изпълнението на пътния възел
6 авг 2015 07:28,
290
Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?
Снимка: Facebook

Потребителите във Facebook се надигнаха с конспиративната теория, че новият пътен възел с форма на диамант край шуменското село Белокопитово не дава възможност за правене на завой от Шумен към Варна и от София към Русе.

Възелът бе открит във вторник от регионалния министър Лиляна Павлова в присъствието на премиера Бойко Борисов, който качи в мрежата панорамна снимка на съоръжението. Снимката бе копирана хиляди пъти и възелът бе прекръстен на "Бойколина".

Всъщност пътният възел дава възможност за правене на преход от всяка от четирите посоки във всяка от останалите. Пристигайки от София може да се отиде към Русе, но за целта пътуващият трябва да тръгне в посока Шумен, в един момент да мине под пътя и да направи почти 180-градусов завой, за да се качи на платното в посока Русе. Просто на панорамната снимка тези преходи не се виждат добре.

"Проектът за този пътен възел е съобразен с терена, с трафика и с това, че в бъдеще ще има магистрала Русе-Варна, която ще е много натоварена“, каза пред "Труд" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Странната форма на пътния възел Лазаров обясни с това, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източна посока е село Белокопитово, а на юг има две дерета, които пролетно време се пълнят с вода. Освен това ако беше направена класическа детелина, трябвало да има 270-градусови завои, а сега най-острите са сведени до 170-градуса, което е за предпочитане при високата скорост, с която се движат превозните средства по магистрала.

Другата критика към пътния възел е невероятно сложното движение, което трябва да направят идващите от Шумен в посока към Варна. Вместо да се направи обикновено платно, което да отвежда идващите от Шумен направо към платното на магистралата за Варна, шофьорите трябва да стигнат до другия край на пътния възел, а след това да направят последователно два много остри завоя, за да се качат на магистралата за Варна.

Лазаров оправда това с факта, че трафикът от Шумен за Варна на това място е много малък - 5-10 коли на час. Причината е, че преди пътния възел идващите от Шумен имат още две възможности да се качат на магистрала "Хемус" в посока Варна - при Каспичан и при квартал 'Макак", и пътният възел „Белокопитово“ обслужва на практика само няколко шуменски села.

"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България. Когато хората свикнат с него, ще оценят, че формата му позволява пътуващите по магистралата да не намаляват скоростта, а там, където се налага преход, скоростта се намалява само до 80 км в час", каза Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


290
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
125
1
 
7
 
! Отговори
Сложен ребус преди 8 години
До АнонименОтнасям се с уважение към аргументираните и професионални мнения и приемам, че сте прав за преплитането на отсечки, на фактът, че съоръжението представлява прекомерно сложен ребус остава. При по-висока скорост, натоварено движение, камиони около теб и т.н. изпускаш указателна табела и се объркваш. Там ще има много объркали се коли. Сложно престрояване и т.н. Неслучайно има толкова протести в обществото. За съжаление е опасно и това е очевидно.
124
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Погледнете го на картата и ми кажете кой ненормален от Шумен ще тръгне на запад към Белокопитово, за да се качи на магистралата за Варна - на изток. Мрънкането за този проблем е смешно.За проблема към Русе не знам.
123
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
На тоя диамант до нова година ще има поне 10 жертви! Помнете ми думите! ! ! Даже май имаше филм "Кървав диамант", в какъвто ще се превърне нашия!
122
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Високомерен стеНе искам да навлизам в конкретиката на възела отново, но бих Ви обърнал внимание,че нямате преплитане на високоскорстно трасе с нискоскоростно такова. Зоните за преплитане са съобразени с проектната скорост за всеки отделен участък. Бих желал да Ви обърна внимание също на факта, че разположението на самия възел прави някои от направленията му мнго по малко натоварени, като точно тези направления са с по ниската скорост. Скоростта на тези връзки е по висока от обикн детелина.
121
5
 
1
 
! Отговори
инж. проектант преди 8 години
До Шофьора до инж.:) Ами щом желаете... НО ако не сте установили защо все пак шофьорите имат "репутация" граничеща с обидна само си прочетете собствения коментар. Част от проблема на държавата ние, че нискоквалифицирани хора дават "експертно мнение" за работата на висококвалифицираните :)
120
2
 
7
 
! Отговори
Teo преди 8 години
Мнение по въпроса мога да дам само, когато мина от там или след 3-4 месеца, когато се види дали има инциденти на съответното място. Всичко друго е алабалализми. Компетентно мнение могат да дадат само хора с подходящият ценз и имащи достъп до проекта и изпълнението му. В противен случай е все едно на касапин да дадеш да прави мозъчна хирургия.
119
2
 
4
 
! Отговори
Високомерен сте преди 8 години
До инж. проектантУважаеми г-н Проектант, уважения към компетенциите ви, но сте високомерен в същото време. Вие, неподлежащите на коментари профисионалисти създавате продукт, който може и да е на световно според вас ниво, но ние ще трябва да си трошим главите на гениалните ви шосета с 270градусови завои. Не е проблем че ще се въртим като пумпали, проблема е че се включваме към високоскоростна отсечка с ниска скорост и това е престъпно тъпо, колкото и да не разбираме.
118
2
 
15
 
! Отговори
Микеланжело преди 8 години
Браво Бойко, такъв шедьовър аз никога не бих успял да направя.
117
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Споко, възела който се прави сега на околовръстното и бул Европа за изхода към Калотина е още по "впечатляващ"))) там е добавено и кръгово))) та още повече да прилича на "диамант"))))
116
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За сравнение само - Цанков камък, дето е ВЕЦ, язовир, водна каскада, подстанция и прочие беше 80 милиона, а тук една пътна връзка с 4 моста е 60 милиона....нищо не казвам, само факти ;)
115
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен"В Мексико бил ли си, в Перу бил ли си..." Има и много по далечни места ;), но колкото и да ги посетите пъти ако нямате професионалния поглед а видите дадено нещо все едно не сте го видели ...
114
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хайде стига полемики! Това е "прекрасното кръстовище", на което Банкянската Тиква ще си избира министри!
113
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Изстрадал шофьор"Рангелеееей, то не трябва много акъл, човек да установи..." :)Още не бях написал отговор на един коментар и вече има втора напатка хахаха Явно наистина "не е необходимо според вас много акъл ;)
112
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до 144Какво си посетил бе отворко? В Мексико бил ли си, в Перу бил ли си? Още 5 живота да живееш, пака няма да ми насмогнеш.
111
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До *** народКакто вече споменах - снизхождението ми относно коментарите на неразбиращите донякъде ме забавляват. Лични напатки от сорта какво съм завършил са меко казано глупав начин за заяждане (дори да бях завършил "пернишкия" както казвате пак щеше да имам повече познания от Вас :) И мога да ви уверя, че местат които съм посетил с епростират на разстояния които е малко вероятно Вие да сте изминали... Както казах вече запознайте се лично с хора които се занимават с тази дейност ;)
110
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Какво означава преход с 80 км в час? Ако е завой с 80 км в час, този не е у ред.
109
4
 
15
 
! Отговори
Хроника на кражбите преди 8 години
1. Белене2. Цанков камък3. Белокопитово... следва продължение
108
2
 
20
 
! Отговори
Изстрадал шофьор преди 8 години
До инж. проектантРангелеееей, то не трябва много акъл, човек да установи, че по-голяма идиотия от това да въртиш остро на 180 градуса за включване в друго платно е много по-изнервящо от това да завъртиш плавно по ухото на детелината. Тия дето са проектирали този "диамант" да си го поставят на някое място дето слънце не огрява.
107
1
 
18
 
! Отговори
тъп народ преди 8 години
До инж. проектант прескочи до МАКЕДОНИЯ и виж с очите си как се строят пътища... сигурно си учил в ПЕРНИШКИЯТ .......
106
3
 
12
 
! Отговори
АСАН босия преди 8 години
До Блокиран в ДневникДА ударим 100 тояги на голо на ЛИЛЕТО ПАВЛОВА...