Павлова сметна: Поне 700 млн. годишно за ремонт на пътища

Инцидентът на "Ечемишка" поставял пак въпроса за инвестициите
134
Павлова сметна: Поне 700 млн. годишно за ремонт на пътища
Снимка: БТА

Нещастният случай в тунел "Ечемишка" отново поставя темата за инвестициите в пътната ни инфраструктура, според бившия регионален министър Лиляна Павлова. В профила си във Facebook Павлова изразява съболезнования към близките на загиналата Елена Горанова.

Още по темата

Бившият министър напомня, че инфраструктурата е в тежко състояние и допълва, че за да бъдат ремонтирани направените преди 30-40-50 години основни пътища и съоръжения, са необходими няколко милиарда лева, а такъв ресурс е невъзможно да бъде отделен в рамките на година, две или три. 

"За съжаление годините на експлоатация без ремонт обикновено са били двуцифрено число – 20-30-40 г. Именно заради незадоволителното състояние на съоръженията още първият кабинет Борисов отдели средства за ремонт на най-належащите обекти. Тази политика беше изведена до приоритет и в работата на кабинета Борисов 2", заявява Павлова.

Ексминистърът уточнява, че тунелите по републиканската пътна мрежа са 28.
 
През 2016 г. са осигурени над 16,3 млн. лв. за ремонта на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на АМ "Хемус", които не бяха основно ремонтирани от въвеждането им в експлоатация. Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено единствено осушаване на облицовката в съоръжението. Тунел "Ечемишка" е с дължина 820 м. В експлоатация е от 1985 г. и от тогава досега не са правени ремонти на тунелни тръби, пише Павлова.
 
На 27 юни 2016 г. започват ремонтните дейности в тръбата посока Варна на тунел "Витиня", а на 1 септември 2016 г. на тръбата за Варна и на "Ечемишка". Ремонтните дейности са започнали от тръбите в по-тежко състояние според експерти - двете десни тръби. "Веднага след приключване на ремонта на десните тръби беше планирано да започне ремонтът и на левите. Едновременното затваряне на двата тунела би означавало пълно спиране на движението по АМ "Хемус" поне за година", уточнява ексминистърът.
 
Павлова заявява, че назад в годините е правен опит за възлагане на ремонт на тунел "Ечемишка". През 2006 г. е сключен договор с гражданско дружество, на което през 2007 г. е платен и аванс от 2 млн. лв., който и досега не е върнат. Строителство така и не е започнато. През 2011 г. е сезирана и прокуратурата, а през 2016 г. на първа инстанция съдът се произнася в полза на АПИ. В момента делото се гледа на втора инстанция.
 
В поста си министърът дава и информация за вложените средства в ремонти през последните две години - от бюджета на Пътната агенция и по европрограми.
 
"За да се решат проблемите годишно са необходими минимум 600 млн. лв. само за поддръжка на пътищата. За ремонт на тунелите, мостовете и виадуктите трябват поне още 100 млн. лв годишно. Бюджетът на АПИ е едва 300 млн. лв. и то след увеличаване на цената на винетките, която е единственият източник на средства за финансиране на пътищата. Докато този дисбаланс не намери решение, инвестициите в поддържането няма да достигат. Защото Европа ни даде пари да построим магистрали, но Европа не ни дава пари да ги поддържаме", изтъква Павлова.
 
Според нея на национално ниво трябва да се търси решение как да се осигури ресурсът за пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
29
 
! Отговори
Сметки преди 7 години
Много ми е интересно да и видя сметките нс тази.Имам леко странно чувство че тези цифрички ги е извадила от задните си части.
18
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Свинетка пропусна да каже какъв процент от тези пари влизат в нейния джоб при определяне на обществената поръчка ? На всички е ясно, че комисионните на корупционата такса е почти 50%.Крадливите приятели на олигарсите ни управляват и манипулират вече 27 години
17
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И кое е това дружество, което е взело 2млн. авансово, не е ремонтирало нищо и не е върнало аванса?! КОЙ е сключил такъв договор от името на държавата???А тия сметки и ние можем да ги направим, НО трябвало 600млн. за поддръжка на пътищата ... всички пътища ли се имат в предвид? А колко от тях се поддържат ежегодно, че по някой сигурно от десетилетия не е минал министър, а какво остава до ремонт?!Така че тия 300млн. на АПИ сигурно стигат, но ако се влагат както трябва, а не в определени сметки!
16
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хъм. Аз имам други спомени за тези тунели. Имаше периоди , в които постоянно се ползваше или левия или десния тунел заради някави ремонти. И сега излиза, че не били ремонтирани никога?
15
0
 
39
 
! Отговори
хмм преди 7 години
Сфинетке, за 7 години дето бяхте в управлението защо не направихте нищо, за да не се случват подобни неща? Колко милиони си отпуснахте през това време за поддръжка не Хемус и какво направихте с тях? СФиньо куха, докога вашата шайка ще се оправдава с някой друг? Толкова милиарди изтеглихте в последните 2 години, не си ли малко нагла да искаш още да съдирате кожата на хората?
14
12
 
5
 
! Отговори
Комплексотерапия преди 7 години
Турски тирове от Витиня почти не минават бе атакист невеж.
13
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Я Лиленце кажи де оди парата от дневните винетки на тировете.Ние простите ора знаем колко голям е трафика.за винетните сткери на колите няма да говорим.Истината е че се насрахте да краднете.
12
15
 
6
 
! Отговори
Антрополог преди 7 години
Тая и Нинова са правени по един калъп.
11
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Турските тирове преминават почти без пари. Значи стимулираме икономиката на южната съседка, в същото време имаме някакво подобие на инфраструктура, която освен такова се оказва и убиец. И седим и констатираме, че трябват още пари. Тая трябва да е в затвора за предтъпно бездействие. Мислиха, мислиха и измислиха увеличение на винетки за автомобили. Това и петокласник го може.
10
0
 
28
 
! Отговори
1 преди 7 години
Това мръсно животно от снимката как не го е срам да се показва изобщо. Идват избори и ГРОБ отива в небитието заедно със Свинетка-Минетка. Чудя какво точно ги правят тия откраднати пари, не могат да ги вземат със себе си като ги гътнат, пуста човешка алчност...
9
27
 
5
 
! Отговори
Военен преди 7 години
Тия тунели са правени от военните и ромите в стоителни войски,контрола нулев.Всички офицери си направиха по една вила и къща с излишния материал.
8
0
 
24
 
! Отговори
Боко Харам преди 7 години
..даа , прав беше Шефа , не можем да боядисаме даже това , което Той е построил...
7
0
 
20
 
! Отговори
Гербаджия преди 7 години
Таянестава и закамериерка нашия министър я направи.
6
0
 
29
 
! Отговори
Дедо Мъди преди 7 години
Тази от къде вади сурат даизразява съболезнования към близките!
5
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Стойте далеч от мисълта, че само един министър е виновен за случилото се. Не, виновни са всичките досегашни министри, които все "отделят", "заделят" и теглят пари, а видими резултати не се наблюдават особено. Днес уж всичко е толкова напреднало, а не могат един качествен ремонт да извършат, камо ли да построят нещо еквивалентно на построеното през комунизма...
4
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"нещастният случай..." абе как не разбра тая лоена буца, че това не е нещастен случай, това е предумишлено убийство-нарочно нищоправене с цел присвояване на средства. Близките на убитата женица да я съдят тая за умишлено престъпление и убийство!
3
0
 
31
 
! Отговори
ЛУд преди 7 години
Винетката трябва да стане 500 лева, шията на Павлова не достатъчно голяма.
2
0
 
45
 
! Отговори
zeus преди 7 години
Алоо, конструкцията, убила жената, за 30 години никой не се е сетил да я боядиса, а ти ми говориш за още пари за крадене! Това герберската наглост е безгранична като Вселената, за второто не съм сигурен.
1
0
 
48
 
! Отговори
dabela sv преди 7 години
Ни не занимавайте с това дебело тъпо недоразумение.