Заради Брюксел – 3 фирми строят тунела на "Струма"

Срокът за "Железница" трябвало да се съкрати поне с 400 дни
Обновена: 17 май 2017 14:06 | 17 май 2017 14:00, Камелия Цветанова
17
Заради Брюксел – 3 фирми строят тунела на "Струма"
Снимка: Булфото, архив

Поне с 400 дни трябва да се съкрати времето за строежа на тунел "Железница“ на магистрала Струма, за да не бъда загубени европейските пари по проекта, призна строителният министър Николай Нанков пред БНР.

Така че според него се налага повече фирми да работят едновременно на три части от тунела, който ще бъде най-големият тунел в България, ако бъде построен.

Изграждането му ще продължи около три години, а без него няма да получим и пълното финансиране за довършване на магистрала "Струма".

Още по темата

"Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но това е постижимо. Инженерите в АПИ обосновават и преработват обществената поръчка", обясни министърът.

Според него обществената поръчка ще бъде с три позиции - пътното платно до тунела, самият тунел, и съоръженията и пътните платна след тунела.

Министърът разкри, че оценката за въздействието върху околната среда (ОВОС) за строителството в района на Кресненското дефиле вече е готова. Той добави, че очаква да има някакво забавяне, тъй като "има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост".

"Хронограмата, която следваме, е през 2019 г. да стартираме реалното изграждане на тунела и магистралата при Кресненското дефиле. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от "Струма", каза още Нанков.

Той добави, че има два варианта за реализиране на проекта. Единият е изцяло с европейско финансиране, а другият – с държавно съфинансиране в огромни по думите му размери.

Регионалният министър заяви и че в АПИ липсват пътни специалисти. Те били под 8% от щата в цялата агенция. Това от своя страна създавало проблеми при проверката и реализацията на различни обекти.

За да има пълна прозрачност при общестевните поръчки пък се готвели предстоят структурни промени в Агенция "Пътна инфраструктура".

Идеята на промените е да се постигне и по-добро функциониране в оперативен план.

Планира се създаването на дирекция или най-малкото на отдел "Информационни системи" в контекста на електронното управление.

А за снимката с нацистки поздрав на Павел Тенев, заместник-министър на регионалното развитие от Обединените патриоти, Нанков заяви, че коалиционните отношения ще се изчистват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хахахахахахахааааааа!!!Колонията строи заради Брюксел!!Строи и поддържа!!Защото след строежа идва и поддръжка на съоръжението,а за там европачки не са предвидени!!Те са задължение на бюджет и издръжка от народ!!Пък като свърши народът,тогава ще му мислят и ще си го вземат отново наготово заедно с прилежащата територия и земя,но вече без малцинство от българи!!
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Единственият качествен тунел в България е последният на магистрала Хемус в посока Варна .
13
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като гледам сега съществуващите тунели,та си представям новия!!
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
на магистралите станахме спецове сега и с тунели ще се пробваме .То освен за строителство на пътища дават ли за подръжка ще стегаме коланите като почнат ремонти
11
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кажете на един квартал ***, че там има заровено съкровище или въглища и ще прокопаят тунела за месец. Гледай какво става в Перник цял квартал се крепи на магия заради незаконни мини за въглища.
10
0
 
8
 
! Отговори
Didko преди 6 години
Петилетката за три години, добре го помните
9
6
 
1
 
! Отговори
аман от убиици преди 6 години
нагли престъпници от СОфия са монтирали изключително жестоко вредни скенери и камери които увреждат тежко и трайно милиони жертви седмично..Камерите са с нарочно монтирани AIDS 2016 скенери и вече са увредили тежко и трайно големи обеми облъчвани от тях.Уврежданията са трудно лечими се виждат от космоса.Вижте как е поразена Илияна Йотова ..Снимана с новите тежко терористични камери и има трайни тежки нелечими увреждания вкл на главен мозък и имунна охрана
8
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най ме притесняваме възможността да бъде платен 3 пъти. За един тунел.
7
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
След голямото бавене трябва да се бърза.
6
0
 
19
 
! Отговори
бързата кучка преди 6 години
Бързата кучкa слепи ги ражда - справка пропадналата магистрала Марица.
5
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хм, хайде, едната ще копае едината тръба, другата втората, а третата?
4
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
През 1989г в ГУП работеха 80 специалиста от които 90% бяха специалисти по пътно строителство. През 2000г. личния състав бе от 190 служители. Сега в АПИ работят над 450 души от които само 8% специалисти.Направете си сами коментара за батко, братко и шуробаджанащината на сегашните управници.
3
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо само 3 - почнете го отвсякъде.! Една жена носи 9 месеца въпросът е за колко ще износят 9 жени!
2
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
...по една малка църква от двете страни на тунела, да палят свещ шофьорите преди да влезнат вътре...
1
1
 
27
 
! Отговори
Men преди 6 години
Ако съдя по качеството на новите магистрали аз не бих минавал през този тунел....