Кога ще са готови пилотите ни? От понеделник!

Летците не знаели някои важни неща, зам.-министър ги каза
26 окт 2017 21:47, Красимир Ангелов
38
Кога ще са готови пилотите ни? От понеделник!
Снимка: Булфото, архив

Очаква се пълно нормализиране от понеделник на полетите на всички летци, обяви заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов, който представи информация пред парламентарната Комисия по отбрана в рамките на изслушване на представители на ръководството на военното ведомство за ситуацията в авиобазата "Граф Игнатиево".

С пилоти от авиобазата се извършва наземна подготовка за възстановяване на тяхната увереност да летят. Дежурните сили и летците, които носят бойни дежурства, са на линия, никога не е прекъсвано носенето на бойно дежурство за охрана на въздушното пространство от българските изтребители, заяви заместник-министърът, цитиран от БТА.

Още по темата
Запрянов посочи като основна причина за станалото факта, че нальотът на летците не е достатъчен и за сложни условия някои от тях са се почувствали недостатъчно уверени да летят.

Причините за ситуацията не са в горивото, авиационно гориво има, увери зам.-министърът.

Допълнително обаче е станало ясно, че част от седемте оперативни самолета МиГ-29 имат останал летателен ресурс по няколко часа. „Говорим за седем оперативни самолета, но самолетите, на които може да летят пилотите за тренировъчни полети, които имат по-голям авиационен ресурс, са по-малко“, каза Атанас Запрянов. Поради това нальотът е бил ограничен.

По думите на заместник-министъра пилотите не са знаели защо доставените 10 двигателя за изтребителите - четири нови и шест ремонтирани, не се монтират и не се използват, което донякъде им е повлияло психически. Те не се знаели за проблемите с документацията на двигателите, които обаче са свързани с риск за техния живот, тъй като от военното ведомство първо трябва да изяснят доколко тези двигатели съответстват на това, което пише във формулярите им.

По думите на Запрянов пилотите не са знаели също, че четирите нови двигателя нямат датчици за маслото, които се очакват, и че поради тази причина и те не могат да бъдат използвани, което не е знаел дори командирът на авиобазата.

Това е въпрос на комуникация, която е трябвало да бъде направена вече между командването на авиобазата и командира на вида въоръжена сила, и МО, посочи Запрянов. По думите му всичко това е доведено да знанието на личния състав, хората сега знаят, че няма субективна причина, която да бави подготовката на летателната техника и използването на доставените двигатели, а има документална причина, която трябва да бъде изяснена.

Заместник-министърът информира още, че следващата седмица има съвместна авиационна тренировка с полските ВВС. Имаме уверение от командването на базата, че всички дейности - както с полските ВВС, така и с ВВС на Италия, са координирани, извършват се и ще се включат и тези пилоти следващата седмица, каза заместник-министърът.

При изслушването беше посочено още, че има забавяне, но се очаква доставката на специфично масло, което е много важно за двигателите на изтребителите МиГ-29.

Председателят на комисията ген. о.р. Константин Попов, бивш командир на ВВС, призова по време не дискусията присъстващите да се отнасят с уважение към военните летци. Друг бивш командир на военната ни авиация - генералът от резерва Симеон Симеонов, както и други членове на комисията, се изказа в подкрепа на военните пилоти, които по думите му си имат предел, коментирайки, че те са постъпили разумно предвид обстоятелствата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
10
 
15
 
! Отговори
Бобо преди 6 години
В неделя следобяд пристигат памперсите.В понеделник пилотите летя..
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До шматка"Не може да думкаш по всичко което влезе в нашето въздушно пространство като на сватба.Може да е аварирал пътнически самолет..."Имаш най-малко 3 начина за опознаване, включително и визуален. ;))При самолет тип ренегат, обикновено транспондера се е обадил много отдавна ;) Това е единствената заплаха. В смисъл, ако пилотите не пуснат код за терорист на борда по някаква причина (примерно нямат възможност) или транспондерът е повреден. Като цяло, това е малко вероятен сценарий.
11
17
 
14
 
! Отговори
Владимир преди 6 години
Е,тия пилотки как ли ще ни пазят,ако ни нападне Русия? Ами,никак. Като гледам колко гьотферени - русофили пишат тук, страшно е. Но руснаците за пореден път, с тия скапани двигатели за хвърчилата МИГ-29 доказаха, че на тях не бива да се разчита. Те на двигателите не сложиха датчици за масло и ги дадоха без документация, а ако им дадем цял самолет за ремонт?! Направо за бо.клука. Или ще е негоден, или ще е накичен с ел.ключалки, да не го ползваме срещу тях, руснаците.
10
5
 
3
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 10ЗРК не стават за еър полисинг.Не може да думкаш по всичко което влезе в нашето въздушно пространство като на сватба.Може да е аварирал пътнически самолет...
9
14
 
10
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 7Явно не знаеш но 30год таралясници са гръбнака на Руската и щатска авиация.Това че щатите имат 200-300нови самолета не означава че не разчитат на 14 000 тридесет годишни ф-16 и 18 .Същото че и по зле е с Русия .Там масово самолетите им са на тези години.Значи в държави със стотици милрд военен бюджет могат да летят на стари а ние защото сме цъфнали трябва да осигурим нови играчки на децата.
8
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Въпрос закачка...Ако парите отиват за закупуване на радиолокационни комплекси и ЗРК, по-добре ли ще е? (Знам отговора, помислете си вие по тоя въпрос.)
7
14
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тия жени да вземат да си помислят, ако бяха под ръководството на Дрангов, Вл. Вазов, Иван Колев и други генерали прославили армията, дали въобще щяха да са в армията.
6
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Откакто *** изпълнители не ги интересува качеството, нито животите на пилотите, а ги интересува само кога ще грабнат паричките - едните като комисионна, а другите като цена за услугата. А дали тея двигатели са безопасни и дали ще могат да се използват трайно, на никой освен на пилотите не му пука. И като си толко ербап, що не идеш ти да се качиш на 30 годишния таралясник да видим дали няма да оцапаш гащите?
5
6
 
19
 
! Отговори
Самолети не са нужни преди 6 години
Самолети въобще не са ни нужни. Дали ще имаме 4 нови самолета или не, няма никакво значение при един конфликт с Русия или Турция. Даже е смешно да си го помислим. Много по-добре би било тези 4 милиарда лева да бъдат похарчени смислено в увеличение на доходите (заплати и пенсии), за доближаване на средно Европейското ниво на доходите, а не безсмислено, защото иначе в България няма да останат хора и въобще няма да ни е нужна армия.Ние сме в НАТО и в ЕС и това трябва да се използва оптимално.
4
10
 
11
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 4Е как така пък всичките накуп са почувствали неразположениеРадев защо употреби пилотите за личните си амбиции
3
14
 
12
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Пилотите ни не харесали двигателите и отказали да летят.Откога е работа на пилотите да се интересуват от капиталовите ремонти на самолетите.
2
5
 
18
 
! Отговори
Алекс2 преди 6 години
Нови самолети ? На гол тумбак -чифте пищови ? Няма пари за болни деца тия *** самолети ще си купуват ! За България 100 пъти е по опасна неработещата съдебна система отколкото липса на самолети !
1
13
 
17
 
! Отговори
Ген.Радев преди 6 години
И какво ще стане в понеделник?????Ще им дадат от розовите хапчета или РЕДБУЛ, та да полетят?????? Нещастници и марионетки. Има военен съд за такива.