В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това може да стане реалност ако се изметат от властта мутрите и техните лъкеи ДС доносниците сега наречени разузнавачи-свирачи, които окрадоха държавата!
22
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще..
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цена 1000-2000 лева е поносима за бг. Нагоре е само за фирми или търгоовци които ще препродават.
20
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще... ще... ще... той и бай Тошо така разправяше, ама накрая мънкаше като ученичка, че соцААлизЪма бил недоносче. Драсканици на словесни алабалистики.
19
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Танцуващата мечка на Баце, Аналиев, да гледа и да се учи.
18
16
 
16
 
! Отговори
българин преди 2 години
Браво на тези млади министри! Така се работи! Що не останете още поне 6 месеца,че да покажете на предните що е икономика и инвестиции чуждестранни!!-:))
17
11
 
20
 
! Отговори
Хем преди 2 години
Ауууу тук ГРОБОВЕТЕ като чета коментарите ще се пръснат от яд. Споко пийте си лекарствата. Няма да спечелите изборите това е хубавата истина!!!!!
16
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Произведено в България! Никога не се хванах на тази кукичка, но голямата част от българите вярваха, че техните автомобили Great Wall наистина бяха произведени в с. Баховица, Ловеч. Не, бяха им сглобени основни компоненти, за да се каже, че са произведени в ЕС.Вчера стана ясно, че Литекс Моторс е подал документи за фалит, след като над година във въпросното с. Баховица работата е преустановена. Големите очаквания и надежди за родно автомобилно производство май отново не се сбъднаха.
15
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще... това, ще... онова, ще..., ще..., всичко е ще... в бъдеще неопределено време. Тинтири-минтири...
14
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
онтролираният от Гриша Ганчев производител на автомобили "Литекс моторс" пое по пътя на фалита. В края на февруари компанията е подала молба за обявяване в несъстоятелност, а броени дни по-късно подобно искане е отправил и един от кредиторите й - застрахователят "Булстрад Виена иншурънс груп".Заводът в село Баховица край Ловеч, където от 2012 г. се сглобяваха китайските автомобили Great Wall, на практика не работи от месеци и фалитът изглежда логичен край!
13
2
 
8
 
! Отговори
Самолети... преди 2 години
Все едно че сме планетата на маймуните.
12
15
 
22
 
! Отговори
Мунчо преди 2 години
Киро "Истината" лъже повече от Жорж Ганчев и "Барека" взети заедно. Ако беше не един, а още 10 дни на власт, сигурно и атомна централа щеше да построи.
11
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
20000? даже 26 се чува а за 35 си взимате тесла 3. Но чак е нещо след това и други производители ще се светнат че може да се произвежда тук. Важното е техникумите да изпращат учениците там на стаж и да започнем обучение на кадри от малки.
10
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кито оправи язовирите и се захвана със заводите.
9
9
 
9
 
! Отговори
До 10 преди 2 години
Да вярно правиха едни джипове в Ловеч и карат ги 3 години най много и не могат да ги продадат в мобилето хаха голям смях с тях наистина каръци
8
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Литекс Моторс[1] е бивша българска автомобилна компания, която произвежда леки автомобили от китайската марка Грейт Уол (Great Wall)[2] от есента на 2011 г.Основател - Гриша ГанчевЗакриване - 2017 г.
7
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ловеч е на карък, Грейт Уол дойдоха с фанфари и след две години фалираха.
6
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
20 години живот на батерията ли моля моля като лъжете поне с мярка
5
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Трепери Тесла! Киро Язовиро ще те измести от пазара.
4
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
грозна, по-грозна, най-грозна!