В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То в България едно копче не може да се произведе и никой не знае как става тая работа те електромобили щели да ми произвеждат!?Хах!Айде бе!Чувай Гергино уйти свири)
42
9
 
11
 
! Отговори
Тим преди 2 години
Браво поне една чужда инвестиция да дойде от толкова години
41
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А кой ще ги купува тези коли - или Радев ще ги купува...ама друг !?
40
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Верно прилича на запорожец, ако са по 5000 лева и не става за нищо, може за кокошарник да стане.
39
3
 
9
 
! Отговори
до ОБЯВА В преди 2 години
На това му казват предизборна агитация.А коли ще произвеждат на куково лято
38
4
 
6
 
! Отговори
Бойко Ленторезов преди 2 години
Ей това е моя работа , трябваше аз да я свърша. Да познавате някой по-добър ленторезчик от мен?
37
3
 
17
 
! Отговори
Stiling преди 2 години
Тая работа нещо не ми харесва да знаете. Първо Ловеч е на средата на държавата, второ има железница но не е електрифицирана и върви от гара Левски с стари дизелови локомотиви. Магистралата минава на 15 километра от Ловеч и не е готова. За да докараш части за 30 хил коли и да ги изкараш от там готови трябват магистрали пристанище и железница. Нещо ми мирише тоя меморандум в събота подписан ДЕНЯТ ПРЕДИ ИЗБОРИ! ПАК ЩЕ ВИ ИЗЛЪЖАТ МАЙ. ЩО НЕ ГО ОБЯВИХА В ПОНЕДЕЛНИК?
36
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
но не били компютри а компоти!
35
0
 
15
 
! Отговори
Професор пръц преди 2 години
Добра новина...дано не стане като с Роувър във Варна и недоразумението Great Wall....
34
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Слаба предизборна кампания, освен който не е наясно какво е меморандум кой друг би се вързал?
33
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да Мъск строи Гигафабрика в Германия, Тея бушмени ще строят в България...
32
3
 
10
 
! Отговори
Еднокнижен преди 2 години
Каква е тази измислена марка коли, за първи път я чувам, в този завод по две коли в годината ли ще произвеждат, колкото да седят на витрината.
31
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Меморандумът е САМО намерение за съвместни начинания, и НЯМА правно действие, т.е. - разбираме се с комшията да не вдига врява до четири сутринта, и той подписва. Чалгата си звучи по старому, и когато дойде полицията, казва - ами оправяйте се, идете в съда. Съдът казва - оправяйте се, ние няма законово основание. Киро Язовира пак скочи СЛЕД влака, ама важното е да се вдига ВРЯВА, нали?
30
2
 
8
 
! Отговори
до 38 преди 2 години
Надежди. Говежди.
29
7
 
15
 
! Отговори
ГЕРБ преди 2 години
Пълна измама една кола няма да се произведе .
28
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А откъде ще изкарваме продукцията? През горите или през полето? А,вярно, тези коли са високо проходими...
27
4
 
16
 
! Отговори
Азимов преди 2 години
Електричарка запорожец. Хитро!
26
4
 
5
 
! Отговори
У преди 2 години
Бош има капацитет да направи сериозна ел-кола, защото са правили какво ли не. Дано да е истина и да стане. Даже да са скъпи за нас, може да се изнасят, все пак някой лев е по-добре от нищо.
25
3
 
10
 
! Отговори
Йосарян преди 2 години
Ако ми платят 5 хил. лв., бих взел една такава тенекия да си имам...
24
3
 
13
 
! Отговори
проба преди 2 години
За БГ Трабант на ток.